Meaty Skrevet 9. mars 2007 #1 Del Skrevet 9. mars 2007 Noen ganger blir potetposen liggende litt for lenge sånn at det har begynt å vokse ut små groer på potetene. Er det farlig å bruke disse potetene hvis man skjærer vekk groene? Bestemora mi påstår det nemlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 9. mars 2007 #2 Del Skrevet 9. mars 2007 Hvis det var farlig, ville jeg vært død forlengst. Jeg er oppvokst med at vi hadde kasser av poteter i kjelleren, og hver vår måtte vi fjerne groene på potetene. Men hvis potetene er grønne, er det best å holde seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mars 2007 #3 Del Skrevet 9. mars 2007 Hvis det var farlig, ville jeg vært død forlengst. ← Jeg også. Det er nesten alltid groer på potetene vi spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Magica* Skrevet 9. mars 2007 #4 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg piller vekk groene, og lever ennå. Men som nevnt over, ikke spis det grønne, det er giftig. Du kan få vondt i magen av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 9. mars 2007 #5 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg har spist potetgroer i flere år nå, og jeg lever enda. Ikke får jeg mageproblemer av det heller. Grønne poteter plager meg heller ikke, så legne jeg kutter vekk det meste av det grønne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 9. mars 2007 Takk for svar Da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet hvis potetene ligger litt lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. mars 2007 #7 Del Skrevet 9. mars 2007 Det er ikke spesielt lurt å spise groene, da alt annet enn akkurat poteten faktisk er giftig. Men det er vel mest når poteten og groene har vært utsatt for lys og blitt grønne at det er direkte farlig. Såvidt jeg vet inneholder de blåsyre. Uansett - når man skjærer vekk groene er det ingen fare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 9. mars 2007 #8 Del Skrevet 9. mars 2007 Groene er giftige, men det bare å ta dem bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Magica* Skrevet 10. mars 2007 #9 Del Skrevet 10. mars 2007 Det grønne og giftige stoffet i lysutsatte poteter heter solanin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 10. mars 2007 #10 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg piller vekk groene, og lever ennå. ← Jepp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå