Midnattsol Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Heisann Jeg tenkte å høre med dere om dere har noen forslag. Har notert meg endel selv, men greit å høre med andre og få tips og idèer. Jeg ønsker forslag til hvordan man kan jobbe med snø og is som materiale i barnehagen, og forsåvidt også på småskoletrinnet. På forhånd takk!
Lassie Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Vet ikke om jeg helt forsto hva du mente med "snø og is som materiale", siden det smelter... Men jeg forsøker.. Kommer jo litt an på aldersgruppene, men jeg foreslår f.eks. * ta med snø inn i et glass og forske på snøvannet når det smelter * putte vann i melkekartonger og sette ut over natten for å se på prosessen med vann som fryser * lage snølykter * lage snømenn * farge snøen med snøfarge (finnes noe pulver du blander i snøen og får farge - ikke miljøskadelig) Det var noen forslag... Duger de? Du har sikkert tenkt på dem allerede...
Kylling Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Det med vann i melkekartonger blir enda mer spennende om man har maling i vannet. Da får man flotte isklosser med farge. Å smelte snø i et gjennomsiktig glass kan også virke forebyggende mot barn som spiser snø. Gjorde dette med en barnegruppe i fjor, og de var veldig forundret over hvor mye rart som egentlig skjulte seg i snøen... Formingsaktiviteter i snø er moro. Om den smelter er jo ikke farlig da prosessen er viktigere enn produktet!
Midnattsol Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2007 Takk for det. Har tenkt på endel selv allerede (eks. lage snøskulptur o.l) men greit å se om andre har noen forslag jeg ikke har tenkt på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå