kmbras Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så jeg prøver her... Er det noen som vet hvor mange flyttedager man har krav på i forbindelse med flytting fra en kommune til en annen? Vet man får en, men trodde kanskje det var noe mer når det er til en annen kommune... det gjelder en statlig ansatt.
Laban75 Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Trodde man bare hadde en flyttedag jeg.. Det må du sjekke med personalavdelingen der du jobber.
Gjest Elfrida Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Det er ikke spesielle regler for fri i forbindelse med flytting i staten. Kort sagt har man mulighet til å søke om til sammen 2 ukers velferdspermisjon i løpet av ett år, og den nærmeste lederen med pesonalansvar bruker skjønn i hvert enkelt tilfelle. Dette kan da gjelde alt fra dødsfall i nær familie til flytting og det som det måtte være behov for. Grunnen til at man gikk bort fra spesifiserte regler var nok at det var lite rom for romslighet og skjønn. I visse tilfelle kan man f.eks. ha behov for mer enn en dag fri når man skal flytte, tilvenne barn i barnehage osv. Enkelte statlige virksomheter kan ha egne regler for dette lokalt, man må da sjekke personalhåndboka for det stedet man jobber.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå