Gå til innhold

taxfrivarer og sikkerhetskontroll


caroprins

Anbefalte innlegg

Vi kommer tilbake fra tenerife den 24 april og har tenkt å handle taxfrivarene på gardemoen ved ankomst.

Saken er det at vi dagen etter skal ta fly igjen fra gardemoen til sørlandet - altså vi må ta med på fly en gang til.

Er det noen som vet hvordan dette blir organisert da flaskene helst skulle være med i håndbagasjen men etter som jeg kan forstå så blir det ikke plass til en kvote oppi de posene som rommer 1 liter.

Har ikke lyst til å måtte putte varene i bagasjen som skal bak i flyet heller da med tanke på den behandlingen kofferter ofte får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Du får ikke tatt med deg vin- og spritflasker gjennom sikkerhetskontrollen. Du må da enten pakke det godt inn og legge i kofferten, sende det i posten til deg selv, eller gi det bort.

Jeg har hatt mange vinflasker med meg i innsjekket bagasje og det har alltid gått bra. Pakk det inn i sokker og håndklær og pass på at det ligger midt i, og ikke ut mot kantene. Pakk kofferten full slik at det blir stabilt og innholdet ikke kan bevege seg noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare mellomlander altså? Det er ikke noe problem, du får varene med deg gjennom sikkerhetskontrollen så lenge du får posene forseglet i kassen. De har egne folk som står ved enkelte av kassene og gjør det. Det henger skilt over de kassene du skal gå i hvis du skal videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke tatt med deg vin- og spritflasker gjennom sikkerhetskontrollen.

Joda, så lenge de er kjøpt samme dag og lagt i forseglet pose. :)

Du bare mellomlander altså? Det er ikke noe problem, du får varene med deg gjennom sikkerhetskontrollen så lenge du får posene forseglet i kassen. De har egne folk som står ved enkelte av kassene og gjør det. Det henger skilt over de kassene du skal gå i hvis du skal videre.

Men såvidt jeg kan forstå skal TS ha en overnatting mellom de to flygningene, da nytter det ikke med forsegling, det er kun hvis du skal videre samme dag.

Jeg ville pakket varene inn slik Elfrida beskriver (men lagt hver flaske i en plastpose først, slik at det blir mindre søl om noe knuses), det har jeg gjort flere ganger og det har alltid gått fint. :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sorry. Leste nok TS sitt innlegg litt fort ja. Trodde hun skulle videre samme dag. :klaske:

Nei, da er det selvsagt ikke noe alternativ til å pakke det ned i bagasjen som skal sjekkes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å pakke det godt da, hvis varene skal i kofferten! Du er selv ansvarlig for evt skade de knuste flaskene/innholdet gjør på egne (eller i verste fall andres) ting.

Elfrida har gode pakketips, og for sikkerhetsskyld bør du ha en gjenknyttet plastpose rundt hver flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. takk for svar. Da blir det å pakke hver flaske inn i egen lukket pose og stu dem godt inn i diverse klær rundt forbi i kofferten som skal sjekkes inn som bagasje da og håpe på det beste,dvs. at ingenting blir knust.

Synes det er blitt så vanskelig med disse nye reglene. Er jo glad for at sikkerheten til passasjerene ivaretaes men det skaper jo endel ekstra bry for alle oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...