Gå til innhold

bryllupsreise til bali, lombok og gili.


evatrygve

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt reisen. Er det noen som har erfaringer med disse stedene som har noen gode tips til oss. Gjerne også noen romantiske.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta dere gjerne en to-dagers tur til Nusa Lembongan rett uten for Bali. En bittliten øy, veldig romantisk :)

Ellers vil jeg anbefale å leie inn en sjåfør og guide som kan vise dere litt rundt på øya. Kjempebillig! Tror vi betalte 150 kroner for hele dagen med sjåfør og guide, alle inngangsbiletter inkludert. Da reiste vi rundt og så på de vanlige turistserverdighetene, den spesielle danseformen de driver med på Bali, besøkte en vulkan og litt sånn.

Hvor på Bali skal dere bo? Stranden i Kuta er preget av mye bølger, og kanskje ikke den peneste. Men i Nusa Dua er det kjempeflotte strender.

Når reiser dere?

Ønsker dere en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis en tur innover i landet på Bali med sjåfør. Frodig, billig og vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser 5 juli og drar hjem 23 juli. vi gleder oss mye!!!

vi skal bo på nusa dua, the laguna resort tidligere sheraton laguna. Der blir vi i 7 netter før vi drar til gili så blir det lombok.

hvor kan vi hendvenne oss for å leie guide og bil?

er det virkelig så vanvittig billig som folk sier?

glade for alle tipsene ! takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Var på Bali, Lombok og Gili for ca 10 år siden. Kan tenke meg at en del er forandret nå, men dere har mye å glede dere til!

Bali: Nusa Dua er kjempefint. Og et ok utgangspunkt for å reise litt rundt på Bali. For det er verdt å se litt mer av øya! Det er kjempelett å leie sjåfør og guide, de står som regel over alt og konkurrerer om dere. (Bare pass på at dere ikke blir lurt, avtal pris på forhånd osv.)

Dere bør ta en tur til:

Ubud- historisk by inne på øya. Mye spennende historie og kultur. Fantastisk natur.

Sidemen- liten landsby. Kjøreturen dit går gjennom vakker regnskog. Imponerende rismarkerog tradisjonelt balinesisk folkeliv. Kjent for sine vakre håndvevde saronger.

Jimbaran- fiskelandsby rett ved Nusa Dua. Kjempegode fiskerestauranter.

Vulkankrateret Batur- min favoritt! Absolutt fantastisk natur. Krateret er kjempestort, har en grønn innsjø med flere små landsbyer langs vannet. Noen av disse er fremdeles helt avsondret fra resten av verden, har ikke bilvei osv. På kanten av krateret er det en mindre vulkan. Vi startet tidlig om morgenen og så soloppgangen fra denne toppen. Anbefales.

Ja, det er så mye jeg kunne ha skrevet om Bali, men stopper her.

Lombok kjenner jeg ikke så godt til. Reiste oppover vestkysten, da vi kun var på gjennomreise til Gili- øyene. Men vakkert var det!

Gili: Fantastiske øyer! Flotte små hvite strender, krystallklart hav, supre muligheter for snorkling/dykking. Ta med lesestoff, og kos dere masse. Her er det små forhold. Paradisøyer!

God tur!

Corine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal selv til Bali i sommer, reiser 20 juni å blir der i en måned. Har bodd der før så gleder meg kjempemasse til å reise tilbake.

Anbefaller å besøke Nusa Dua stranda, Dreamland og som de har skrevet før, leie bil å kjøre innover på Bali! Se de flotte rismarkene, møte lokalbefolkningen og ikke minst besøke steder som Lovina, Ubud og Batur.

Har du/dere dykker sertfikatet eller bare kunne tenkt dere å snorkle så anbefaller jeg Tulamben for å dykke/snorkle over skipsvraket der eller å se de fantastiske revene i Lovina!

Ellers så bør dere ta en tur til eventuelt Lombol, Gili øyene eller Nusa Lembongan! Gili øyene er fantastiske med kritthvite strender og knallblått hav! =)

Da jeg var på Bali i 2005 var det meget billig og du kommer fort inn i prutingen! :) Regner ikke med at prisnivået er blitt noe særlig dyrere siden da! Ellers så bør dere besøke restaurantene i Semnyak, masse bra der! Anebfalle og restauranten Poppies som ligge i poppies 2 :)

Er det noe mer dere vil vite eller lurer på er det bare å spørre! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...