Titta Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Jeg er på jakt etter en camping-guide for Europa. Altså en bok med oversikt over campingplasser (hvor det står litt om plassen, hvilke tjenester og tilbud de eventuelt har, standard osv). Vi fikk låne ADAC i fjor, og de har en veldig bra guide, men er på tysk...så i år er vi på jakt etter et alternativ (norsk/svensk/dansk eller engelsk) Er det noen andre campere her som har noen tips? Jeg vet at Norsk Caravan Club selger en dansk guide, men har hørt at den ikke er noe særlig?!
ToveM Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 (endret) disse har vi brukt, , vi leide en caravan en rett utenfor Paris engang, og var veldig fornøyd med dem, vi fikk gratis katalog tilsendt, om jeg ikke husker feil http://www.vacansoleil.dk/ Endret 8. mars 2007 av ToveM
Titta Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2007 Takk for linken. Ser at de har en feriekatalog som er gratis ja, så bestiller en slik jeg. Men jeg finner ikke helt ut hva slags feriekatalog dette er. Er det med tanke på utleie av vogner og slikt? For det er isåfall ikke det vi er på jakt etter. Jeg vil bare ha en oversikt over campingplasser i Europa. Vi skal ikke bestille noe på forhånd, hverken plass på campingplass eller vogn. Uansett, takker og bukker. Bestiller en og så ser jeg jo fort om det er dette vi er på jakt etter
ToveM Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 det er vanlige campingplasser, der en i tillegg til leie av vogner og telt, kan ta inn på som vanlig campingturist
gustav Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 om du bruker en god kartbok så vil jo campingplassene stå avmerka. Men om du ønsker mer spesifikk info om hver enkelt har jeg itteno gode forslag, annet enn å sjekke antall * på skiltet ved innkjørselen og velge ut ifra dette om du har flere alternativ i nærheten, eller gå inn og sjekke først. Det eneste jeg kan love er at campingplasser nedover i europa generelt holder en veldig god standard og det er virkelig ikke mange gangene vi har blitt skuffa. På større campinger finner du gjerne både basseng, lekeplass, super og restaurant (-er) og ligger campingplassen i nærheten av sjø eller innsjø kan du som regel stole på at det er rimelig gode strender like i nærheten Deilig avslappa ferieform. God tur, kos deg!
*Ariel* Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Hvis man kun skal ha én overnatting, med telt, er det da lett å finne plass eller må man bestille på forhånd? Camping er nytt for oss. Vi skal fra Bergen til Brussel. Tenkte å kjøre den nye broen over til København.
Titta Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2007 Takk for tips ToveM. Hadde helt glemt det inntil tråden dukke opp igjen nå. Har fått en hel bok fra vacansoleil. Masse fint. Takk for tips *Ariel*: så kjekt at dere skal prøve dere på camping. Jeg er oppvokst med campinglivet og har vært på capingferie nedover i europa mer eller mindre hver siden jeg var 3 år. Frøst med campingogn, og nå som jeg reiser uten mine foreldre har vi dratt med telt. Vi skal litt samme retningen vi da. Vi reiser også fra Bergen, og setter kursen mot Amsterdam. Etter det tenkte vi å dra videre til Paris. Jeg kan knapt nok huske at vi har reservert plass noe sted. Det er sjelden noe problem å komme til, hvertfall ikke når en har telt (litt værre hvis en har stor vogn). Krav om antall netter er heller ikke så vanlig. Selv om det stort sett ikke er noe problem vil jeg likevel anbefale dere å ikke komme frem så altfor sent på kvelden. De fleste plasser stenger resepsjonen (og muligheten for å sjekke inn) en gang mellom 20-22 (stort sett rundt 22), og jo senere dere kommer frem jo fullere er det. Om dere bare skal være en natt har beliggenheten gjerne ikke så mye å si, men likevel. Vi pleier å være på samme plassen noen dager, og da er det greit at en får en litt ok plassering. Vi pleier å sette opp en noenlunde reiserute før vi drar, og plukker ut plasser på veien som kan være aktuelle. Jeg vet at endel drar mer på måfå og bare følger campingskiltene, men vi like nå å være litt forberedt. Om det er noe annet du lurer på så er bare å hyle ut Det er likevel enkelte plasser kan det være en fordel å reservere plass på. Det er gjerne de samme plassene som har krav om at en bor x antall netter. Dette er imidlertid noe en ikke kommer borti så ofte (vi gjorde det riktignok sist sommer på Lidoen utenfor Venezia. Der er det endel svære plasser, rene feriekoloniene, med masse organisert opplegg både for voksen og barn. Der må en i mange tilfeller reservere på forhånd) Disse plassene er imidlertid i mindretall, jeg har hvertfall bare vært borti det på Lidoen + en gang utenfor Barcelona. Jeg ville ikke bekymret meg for det hvertfall, og kommer ikke til å reservere noe plass selv i år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå