Gå til innhold

Guffen lukt i oppvaskmaskinen


Spiralis

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det litt vel ofte er en litt gyffen lukt i oppvaskmaskinen min og vi har tidvis det samme problemet med den på jobben. Jeg tømmer den silen i bunnen og jeg spyler gjerne talerkener o.l før jeg setter det i maskinen. Er det noen som har hatt liknende problemer og funnet en løsning på det? Har prøvd å kjøre maskinen mens den er tom og på det aller varmeste programmet, men det ga ikke nevneverdig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha oppi en god del eddik og kjør varmeste vask. Eddik er en syre og antibakterielt.

Et tips er å ikke la oppvaskmaskinen være helt lukket når den har skitne tallerkner inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes en sånn oppvaskmaskin lukteting som du kan ha inni maskinen faktsik. Selges der maskinene selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Frk. Grønn
Ha oppi en god del eddik og kjør varmeste vask. Eddik er en syre og antibakterielt.

Et tips er å ikke la oppvaskmaskinen være helt lukket når den har skitne tallerkner inni.

Heller du det bare oppi der man pleier å ha pulveret/tabletten i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp selger også en slik sitronting man kan feste inni, problemet med det er at da lukter det VELDIG sterkt sitron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peppa

Ved min erfaring av guffen lukt er at man ikke skyller ut av melkeglassene godt nok før man har dem inni maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny lukt oppå den ekle lukten fjerner ikke den ekle lukten!

Bruk eddik som venus* sier.

Endret av Spirito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en vask kan det bli en del damp inni der, samme med vaksemaskinen til klær, så jeg lar det alltid stå på gløtt.

Oppvaskmaskinen kjører jeg noen ganger alene, bare for å rens den, og så har vi denne gule antibakterielle dingsen i. Vi hakke så lite kjøkken, så man merker ikke lukten SÅ godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...