Gå til innhold

Snart pollensesong igjen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det ikke så alt for lenge før pollensesongen setter i gang igjen.. har dere begynt med allergi tabletter enda dere som er allergiske?

Syns jeg mins jeg begynte alt for seint i fjord og ble kjempe tett hele sommeren, så vurderer sterkt å snart begynne på tablettene igjen, eller er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest niomi
Skrevet

I år ble man anbefalt å begynne i januar, for pollensesongen kommer antagelig tidlig i år.

Jeg går på allergitabletter året rundt, men 1.1.07 begynte jeg i tillegg på kortisonnesespray og allergiøyedråper, samt dosert opp forebyggingsmedisinen min for astma. I år bør jeg derfor være betydelig bedre forberedt enn i fjor.

Skrevet

Argh... Har ikkje ofra pollensesongen en tanke enda.

Men eg burde vel gjere det... :forvirret:

Var altfor seint ute ifjor, så kanskje eg skulle ta å bestille en legetime asap.

Eg HATAR allergi.

Skrevet

Har ikke merka noe enda, venter til det begynner å klø og tulle. JEG HATER POLLENALLERGI! :frustrert: Det dreper litt av gleden med våren, og jeg glemmer det hvert år og blir like forbanna når zyrtec-en må fram.

Skrevet

Uff gruer meg virkelig til denne våren/sommeren. Jeg er gravid og tar ingenting nå, har termin i april, men siden jeg skal amme får jeg bare ta svake medisiner som ikke hjelper meg.

Men tror jeg får la datteren min starte med tabletter snart, hun har bjørke allergi, når ca starter det, vi bor på østlandet.

Skrevet (endret)

Sønnen begynte i vinterferien, vi var på vestlandet og der blomstret hasselen så det suste - så han ble akutt dårlig. Skulle nok ha begynt en uke før vi dro dit, gitt.

Endret av hera
Gjest Tweek
Skrevet

Jeg tok en for en halvannen uke siden da det var 2 m snø og skikkelig drittvær. Da hadde jeg min allergiperiode ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan anbefale akupunktur mot allergi dersom dere ikke har prøvd dette. Jeg brukte akupunktur i fjor, tok fire behandlinger, og hadde min første medisinfrie allergisesong på over femten år. Ikke alle det virker på, men iallefall verdt et forsøk!

Gjest Bodillen
Skrevet

I fjor fikk mannen min for første gang satt en sprøyte mot allergien sin. Det var helt utrolig, han merket ingen verdens ting til de vanlige plagene! Han har allergi primært mot gress, men reagerer også stort sett på alt det er mye av.

Med sprøyte slapp han nesespray og øyedråper også. Vet ikke mye om hvor sunt det er, men vi sov i hvert fall gått om natta, begge to, hele sesongen igjennom - mot normalt... ;)

Skrevet

Nei. Har legetime 1.april (håper jeg :ler: ) og da skal jeg få sprøyte, som vil få gjennom hele pollensesongen. Da blri det ikke noe allergi, og det er fantastisk. :)

Skrevet

Hvor mye koster sånn sprøyte? Jeg har litt sprøyteskrekk, men må kanskje vurdere det!

• 1 år senere...
Skrevet

Tar opp denne jeg!

Når begynner dere med tabletter i år?

Nevn hva dere er allergisk mot og hvor i lander ca dere bor er dere greie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...