Cottoncandy Skrevet 8. mars 2007 #21 Skrevet 8. mars 2007 Vel, det ligger ikke akkurat mye kreativitet bak navnevalget. Håper de ender opp med et navn som klinger litt bedre.
Arkana Skrevet 8. mars 2007 #22 Skrevet 8. mars 2007 Helt enig. HydroStatoil låter bedre. ← Jeg synes faktisk StatoilHydro er best.
Spiralis Skrevet 9. mars 2007 #23 Skrevet 9. mars 2007 Jeg menes også at HydroStatoli høers best ut. Jeg syntes definitivt ikke at noen av navnene skal utelates eller at navnene skal slås sammen i noen for m for nytt ord. Statoli (og i mindre grad) Hydro er oljeselskaper som er små i størrelse internasjonalt, men har et godt renome og er store innen for nisjer som oljeutvinning i værharde sjøområder. Hydro er betydelige internasjonalt på magnesium, aliminium og kunstgjødsel m.m. Dette er områder hvor Statoil ikke er inne i det hele tatt. Det er derfor unaturilg å kutte ut Statoilnavnet fordi det har et godt renomè og er størst. Samtidig er det lite smart å selge Hydro kunstgjødesl under Statoilnavnet. Det er heller ikke noe problem med dobbeltnavn. Det er helt vanlig i store fusjoner internasjonalt. Det klinger bedre med HydroStatoil, men jeg antar at storebror ville stå først.
Gjest Bodillen Skrevet 9. mars 2007 #24 Skrevet 9. mars 2007 (endret) For meg er det revnende likegyldig hva de kaller seg. For øvrig er jeg enig med Don Giovanni i at det tross alt er viktigere utfordringer å ta tak i gjennom den prosessen de er igjennom nå. Får meg til å tenke på jenter som skal gifte seg som synes valg av farge på strømpebåndet enn noe noe av det viktigste å konsentrere tankene om før man inngår ekteskap... Endret 9. mars 2007 av Bodillen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå