Gå til innhold

StatoilHydro


Meaty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HydroStatoil klinger bedre (siden folk er vant med Hydro Texaco). De kunne gjerne slengt på norsk (dette er faktisk et kjent navn internasjonalt i denne bransjen).

Kanskje de bare skulle kalt det Norsk?

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ræva dårlig navn og tungt å si!

De kunne liskom ikke kommet med noe bedre?

Jeg tror lille Hydro ble sur og begynte å grine og gikk til mamma Jens og sladret...og mamma ordnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Men det er vel bare midlertidig til nye ledere osv er valg, og så skal de bestemme navn? Håper ihvertfall ikke de tenker å beholde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze

Jeg har ikke noe spesielt imot det navnet, det jeg syns er verre er at det vel bare er midlertidig. Jeg vet ikke hvor mange millioner de skal bruke på å skifte til det nye navnet worldwide, men den kostnaden kommer nå sannsynligvis to ganger..

Slik er det jo gjerne i slike saker, prestisjen kommer før fornuften. Det eneste riktige var at de kom frem til ett permanent navn med en gang, nesten uansett hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, vet ikke helt hva jeg synes om navnet, men jeg skjønner godt at det var noe slik som ble valgt. Både Statoil og Hydro er etablerte og kjente navn, så jeg forstår veldig godt at ingen av dem vil gi det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HydroStatoil høres mye bedre ut, hvorfor i all verden valgte de ikke det? Prestisje antakelig?

Uansett, jeg synes det er utrolig tåpelig å velge et midlertidig navn. Navnebytter er veldig kostbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt latterlig.

Tenk at det har tatt så mange uker å komme opp med dette navnet!

Datter her i huset på 9 år mente Statro måtte være mye bedre! :klappe:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke helt hva jeg synes om navnet, men jeg skjønner godt at det var noe slik som ble valgt. Både Statoil og Hydro er etablerte og kjente navn, så jeg forstår veldig godt at ingen av dem vil gi det opp.

Jepp, det jeg tenker også. De kan nok oppnå en god effekt i forhold til markedet, ved å signalisere at to sterke selskap er slått sammen.

Det at navnet høres rart ut har vel litt med vanesak å gjøre også.

Men dette med at det bare er midlertidig har ikke jeg fått med meg.. og det stiller jeg meg litt spørrende til da ja? Rart at de velger å starte helt på nytt med navneprosessen om en liten stund, når så mye ressurser allerede er lagt ned i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter her i huset på 9 år mente Statro måtte være mye bedre!  :klappe:

:klappe:

Eller hva med Hydroil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes navnet er helt greit. Leste også i en artikkel (husker ikke hvor) at navnet var midlertidig, og at selskapet skal ende opp med navnet Statoil. Men uansett er helt greit navnevalg, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HydroStatoil høres mye bedre ut, hvorfor i all verden valgte de ikke det? Prestisje antakelig?

Ja, det er nok fordi Statoil er størst.

Men likevel burde de gått for Hydro Statoil. Om ikke annet enn for ansiennitet.

Og jeg synes det er fint at noen faktisk kjemper litt for merkenavnet Norsk Hydro. Det er faktisk en del av norsk industrihistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Hva som er latterlig er alt fokuset på navnet, når man vet det ligger hundrevis av langt større og mer omfattende utfordringer i en slik prosess. Jeg syns StatoilHydro er et godt navn. Det inneholder to anerkjente merkenavn og levner ingen tvil om hvem som slår seg i sammen, samt det faktum at de faktisk har slått seg isammen, for de rundt i verden som ikke har fått det med seg. I tillegg er det i tråd med fusjonsavtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tweek

Hydroil har jo vært en kandidat eller har det bare vært avisene som har kommet med forslag? Uansett syntes jeg det er bedre forslag en statoilhydro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HydroStatoil klinger bedre (siden folk er vant med Hydro Texaco). De kunne gjerne slengt på norsk (dette er faktisk et kjent navn internasjonalt i denne bransjen).

Kanskje de bare skulle kalt det Norsk?

Helt enig.

HydroStatoil låter bedre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Hydroil har jo vært en kandidat eller har det bare vært avisene som har kommet med forslag? Uansett syntes jeg det er bedre forslag en statoilhydro..

Da hadde jo Statoilnavnet nesten forsvunnet, og det er tross alt Statoil som er det største selskapet... Jeg er ellers enig med Don Giovanni, det er vel mer interessant hva som skjer rundt fusjonen, argumenter som har kommet fram i ettertid osv. Hvor mange har fått med seg DET, i hvert fall av de som ikke leser DN o.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...