Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Regner med å reise på ferie alene med mine to barn i sommer. Har allerede planene klare for en uke, men mangler ideer til noe å finne på uke to. Jeg har to gutter, som er 9 1/2 og 13 år gamle. Vil gjerne reise utenlands, men det bør helst være ett eller annet "ferdigsnekra" opplegg..... ;)

De skal 2 uker til Syden med sin far, så jeg tenkte kanskje å finne på noe annet enn det.

Gode forslag mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Euro disney, der er det morro for både store og små.

Mannen min som egentlig trodde turen til disneyland skulle bli litt kjedelig, storkoste seg, ble som en liten unge og kjørte masse karuseller.

Skrevet

Er med på Nigo-sans forslag om London.

Har vært der med mine gutter.

Det morsomste var vel den gangen hvor den yngste feiret 8-årsdagen sin der. Vi var opp i London Eye (det store pariserhjulet), deretter i London Aquarium (ligger rett over broa fra BigBen) og til slutt middag i ChinaTown.

Aquarium var helt flott - en opplevelse for både stor og små (gutta var 8 og 10 første gang, og vil alltid dit igjen)

Det ble også en tur på lekebutikken Hamleys. Leketøysavdelingen på Harrods er også noe å ta med seg.

Ellers er det kult og gå å spise med barn på Sticky Fingers, Rainforest Cafe, FootballFootball og Planet Hollywood. Selv om pub'ene har bra luncher så er det mange puber som ikke tillater barn... Stedene jeg har nevnt er steder som ønsker barn velkommen og hvor det er mye å se på og gøy å være også for barn/ungdom.

Vi har også vært flere ganger på Natural History Museum. Der er det faste utstillinger og vi har også sett Dinosaur-utstillingen.

Madam Taussauds... Lang kø for å komme inn, men om du kjøper billetter på forhånd slipper du køen. London Dungeons er også spennende, og litt skummelt....

Camden Town synes gutta også er gøy. Masse punkete/rocka butikker (og mennesker) og marked. Mye å se på.

London Zoo, ligger midt i byen, ved Regents Park.

Det er ikke noe problem å ha en spennende og innholdsrik uke med barn i London!

Skrevet

Storbyferie er knall for skoleunger, mye å finne på.

Oslo (hvis du ikke bor der eller i nærheten) København (knallfine strender i nærheten også hvis været skulle innby til badeliv) eller Stockholm, med "stocholmskortet som koster en hundrelapp eller hva det var, kommer dere gratis inn på de aller fleste atraksjonene og de er det mange av.

Skrevet

London godt forslag vil jeg si. To gutter er sikkert fotballinntresert, hva med en omvisning på Wembley stadion. Hvis dere ikke er lettskremte kan London Dungeiuon annbefales på det varmeste. Rett utenfor London har du to store fornöyelsesparker. Thorpe Park og Legoland Windsor. I tillegg har du verdens störste dyrehage London Zoo med over 4000 dyr

Skrevet

Hei, jeg reiste alene med mine to barn til Danmark for et par år siden. Vi var en dag i Legoland og det var utrolig koselig. Ellers har vi reist til England noen ganger, og det har alltid vært like gøy. Flamingoland i Yorkshire er en absolutt vinner.

Skrevet

Anbefaler Playa Albir området i Spania for reiser med barn. Der er det store fine fornøyelsesparker, dyrehager, og så stranda da.

Linker til parkene, og fotogallerier finnes på denne websiden.

http://www.albirferie.com

Skrevet

Henger meg på Londontipset. Var der i fjor med barn og kunne godt tenke meg en ny tur dit!

Ellers er jo Danmark koselig, spørs jo litt hva dere er ute etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...