Gå til innhold

drama-queen datter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei Laban 75! :)

Det hørtes ut som min jente det ja. Det er helt som du sa. Ganske riktig så er hun vår første. :) Godt å høre at noen andre har noe av det samme.

Videoannonse
Annonse
Gjest Emera
Skrevet
Noen mente det kunne være "førstebarnsyndrom".

Førstebarnssyndrom. Det var et godt uttrykk! :)

Skrevet

Mitt umiddelbare inntrykk er at dette er noe hun gjør fordi hun opplever at det lønner seg for henne. Jeg vil tro at dere (bevisst eller ubevisst) gir henne den responsen hun ønsker når hun drar igang disse drama-anfallene sine.

Om det skjer i full offentlighet - hva så? Hvis du viser henne at du blir flau, at du ønsker at hun skulle holde opp - da vil hun umiddelbart forstå at her har hun makten.

Jeg tror den enkle - men vanskelige måten å håndtere dette på er å ignorere slike anfall fullstendig. Og sørge for å gi henne masse kos og oppmerksomhet når hun oppfører seg slik dere ønsker det. Men ikke skryt masse " nå var du flink som ikke skriker" - da har dere jo vist oppmersomhet til skrikinga.

Hvis hun setter igang når dere er på Rimi - vel, si til henne at "slik oppførsel vil jeg ikke ha noe av" og snu ryggen til henne og gå et annet sted. Hun finner deg nok igjen, skal du se, og neste gang det skjer behøver du ikke forklare noe - du bare snur ryggen til henne og går unna.

Brutalt? Mulig det, men jeg har praktisert det med min 4-åring - og hylinga gjentok seg aldri!

Skrevet

Hei tiwgi.

Du tar litt feil. jeg viser henne ikke at jeg blir flau. Det gjør ikke far heller. Tenker tanken gjør jeg.

Vi har og bare latt henne hyle ut om vi er på butikken. Det er heller ikke problemet. Vi gjør ofte avtale med henne før vi nåt butikken og det fungerer ganske bra.

Det er mer sånn...hun er ute å leker. Så kjører en lastebil langs hovedveien. Den er et stykke unna huset vårt,allikevel så vræler hun som en stukken gris og springer som fy mot huset. Fordi hun syns de er skumle,greit nok,men hele nabolaget skjønner det i samme slengen. Fordi hun hyler så høyt-ikke gråter.

Hun kan jo ikke springe mot huset og ikke hyle? El hyle litt lavere hvertfal?

-Hun hyler og roper under lek ,og er generelt høymælt.

Problemet ligger ikke i at hun blir vanskelig når hun ikke får viljen sin. Men mer måten hun er på som person som er at hun er dramatisk og høyløytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...