Snurrepippen Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Er HELT fersk, og prøver å lære meg Dreamweaver MX. Installerte ColdFusion 7, men når jeg skal sette opp en site, og site definition-greia ber om Remote folder vet jeg ikke hvor jeg skal legge filene... Noen som kan hjelpe? :klø:
Sarabi Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Er spørsmålet how to connect to remote server? Der skal det stå FTP. Så skal det stå ftp adressen til de du har kjøpt/lånt domene hos. På what folder on the server... skal det ikke stå noe. De to neste skal det stå brukernavn og passord som du skal ha fått fra domene hosten.
Snurrepippen Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2007 Er spørsmålet how to connect to remote server? Der skal det stå FTP. Så skal det stå ftp adressen til de du har kjøpt/lånt domene hos. På what folder on the server... skal det ikke stå noe. De to neste skal det stå brukernavn og passord som du skal ha fått fra domene hosten. ← Nei, det er lokalnettverk det er snakk om. Testing Server folder
Ponine Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Kanskje litt OT, men hva skal du egentlig med coldfusion? Er ikke det et slags skriftspråk/programmeringsspråk? Kan være jeg misforstår her nå da. Mener da å huske at dreamweaver funka helt fint da jeg la det inn uten coldfusion.. Lite tips når du begynner: Jeg forstår det som at du ikke har programmert/lagd webside før? Ikke vær redd for å prøv deg på kode-delen. Jeg kjenner mange som har irritert seg over dreamweaver, men som ikke tør å endre på koden fordi de ikke forstår seg på den. Enkelte ting er nesten umulig å få til i designdelen, men kan fikses med et enkelt googlesøk og rettes opp i koden =) Prøv å sette deg inn i hvordan koden fungerer, samtidig som du setter deg inn i designdelen. Selv om det ser ut som vanskelig rot uten mål og mening med det første, kommer du inn i det ganske fort
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå