Gjest miobell Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Sitter med en drøm om å begynne som selvstendig næringsdrivende. Starte opp mitt eget konsept. Et konsept som jeg har stor tro på og virkelig brenner om å få realisert! eneste er frykten. frykten for å hoppe uti dette , for å våge... En annen ting er jo også dette med kapital fo å kunne starte opp, men.. Er det noen her ute med egne erfaringer rundt akkurat dette? Kanskje noen som kan motivere og inspirere mg til å selv våge å videreutvikle min forretningside og sette konseptet ut i live..
Gjest gjesta Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg er selvstendig næringsdrivende, men innen noe som ikke krever så mye risiko og kapital for å starte opp. Det er utrolig tilfredsstillende å lykkes med å være sin egen sjef, men det er jo noen utordringer også, feks ikke fast inntekt, regnskapsføring (bruk regnskapsfører) o.l Kanskje du bør gå på etablererkurs? Innovasjon Norge har også inkubatorkurs o.l for gründere, min erfaring er riktignok at de er lite interessert i andre grupper gründere enn de som kan håve inn millioner på teknologikonsepter o.l, men dette varierer helt sikkert etter hvor du bor, hvordan du legger fram ideen osv, og jeg er sikker på at de kan hjelpe deg et stykke på vei med kurs og sånt. Kommunene har også næringsutviklingsfond (alt fra småpenger til summer som kan hjelpe deg) og av og til andre typer fond og stipender. Gunstige lån kan man også få, men da bør man ha jobbet mye med ideen på forhånd så man vet at det er gjennomførbart. Linker: www.bedin.no og www.innovasjonnorge.no Lykke til
Bhrsrk Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Er du flink til å gjennomføre, selv om alt ser helsvart ut, avtaler går i vasken og kontoen står i minus? For min del hjalp det veldig å være sammen med andre om bedriftsetablering, så har man noen å støtte seg på og hjelpe hverandre gjennom de tunge utfordrningene, og man kan fortelle hverandre hvor dyktige man er når ingen andre gjør det. Det arrangeres en del kurs for gründere, og det er mulig å snakke med konsulenter hos Innovasjon Norge og lignende organisasjoner som hjelper deg å sette ting i perspektiv og komme i gang.
Gjest Gjest 1 Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 Det er mulig å snakke med konsulenter hos Innovasjon Norge og lignende organisasjoner som hjelper deg å sette ting i perspektiv og komme i gang. ← Da gjelder det kanskje å ha litt flaks på hvem man snakker med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå