Gå til innhold

Etterbestille all inclusive?


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

Vi har bestilt oss en tur til kypros i april. Skal bo på Blue village Nausicca beach i Fig tree bay. Hører det er mange som skryter av all inclusive, spesielt siden maten er generelt dyr på Kypros og siden vi reiser med tre små barn er det praktisk å kunne spise alle måltider på hotellet.

Vet dere om det er mulig å etterbestille all inclusive?

Vil dere som har prøvd all inclusive anbefale det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Vi har forsøkt det, men tviler på om vi kommer til å gjøre det igjen. Det ble litt kjedelig rett og slett å spise frokost, lunsj og middag med de samme gjestene rundt seg, den samme servitøren osv. Maten var veldig god, og de var flinke til å variere, så det er egentlig ikke det. Nå har vi relativt store barn, og savnet litt den friheten å spise hvor man vil og når man vil.

Om jeg hadde hatt veldig små barn, kan det likevel hende jeg hadde valgt det en gang til. Da er man likevel ikke så fleksibel om kvelden, og man holder seg mer i ro.

Bare en liten advarsel; det er farlig lett å legge på seg med all den gode maten som står der klar til at man forsyner seg - både en og to ganger, og med dessert hver dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med All inclusive, men med etterbestilling.

Vi reiste med Star tour i høst og etterbestilte frokost. Og det var ikke noe problem i det hele tatt. Ringte bare kundeservice og snakket med en meget hyggelig dame som la det til bestillinga med en gang. Dette ble gjort like etter at turen ble bestilt da, så hele beløpet var ikke innbetalt. Men er sikkert ikke noe problem uansett!

For min del kunne jeg aldri tenke meg All inclusive, men har skjønt at det kan være praktisk når man har barn og vil ha det enklest mulig. For meg er en del av reisen de ulike spisestedene og atmosfæren der.

Frokost på hotellet anbefales på det sterkeste fra min side.Veldig deilig å bare kunne få servert en mettende og variert frokost hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*

En kollega av meg har nylig vært på tur med "all inclusive". Han var veldig fornøyd, det var praktisk å slippe å lete etter nye serveringssteder med små barn med på turen.

Det må være litt kjedleig om man ikke er fornøyd med maten, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert praktisk når du har barn, men jeg har prøvd det som voksen og det var kjeeeedelig... Kantinestemning rundt alle måltider, køer for å forsyne seg, trege kelnere... Likte det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på All Inclusive på 4+ hotell i Tunisia i fjor... vil ikke ha det igjen hvertfall. Maten på resturantene utenfor hotellet er mye bedre, og da slipper man å stå i kø som et fengsel... Det eneste jeg syns var positivt var fri tilgang til drikkevarer :sjarmor: Også på stranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg var på AI i fjor sommer, og har bestilt igjen i år også.. I fjor så fikk jeg en billigere tur enn min venninne som var borte akkurat like lenge som meg.. Hun betalte 6500 per pers i leilighet, og vi betalte 5500 per pers i dobbeltrom AI.. Så det sier jo seg selv at vi hadde muligheten til å gå ut å spise når vi ville, siden vi hadde en såpass billig tur.. Dette var i samme landet også forresten.. Sambo var syk mesteparten av turen også, så derfor hadde han ikke orket å gå ut for å spise, men jeg fikk han til å bli med opp i restauranten, for de var ikke lange biten.. Men jeg hadde aldri i verden fått han med meg utenfor hotellområdet for å spise..

Fordelen var at vi sparte mye penger på å spise frokosten på hotellet, og slippe å betale for drikkevarer når vi lå å solte oss.. For i Norge drikker sambo 3 liter brus om dagen, og du kan jo tenke deg hvordan det forbruket øker når det er varmt.. Dessuten tok vi vorspillet på hotellet, så jeg tror ikke vi brukte mer enn 1400 kr i lommepenger totalt på to pers ei uke.. og da handla jeg mye taxfree..

I år har prisene gått opp ser jeg, men det blir 2000 kr dyrere per pers i 2 uker enn på et hotell uten AI på vårt reisemål.. Så jeg koster på meg det, for bare brusbudsjettet uten AI i 2 uker overskrider jo nesten 4000.

Men dette er et sted som jeg har vært på flere ganger før, så jeg ser ikke sjarmen med å lete etter spisesteder der uansett, for de har det samme og det smaker det samme.. Men når vi skal på et nytt sted kommer jeg til å reise uten AI, for å kunne smake på den lokale maten og sjekke ut spisestedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Tusen takk for svar. Virker som om det er litt delte meinger her, men at det fleste syns det er greit når man reiser med små barn.

Hva tror dere om rpisen da? Er det lønnsomt? Vi har fått tilbud på 2200,- per voksen, da spiser barna gratis. For meg som reiser alene med to barn ( flere i reisefølge altså) må jo det lønne seg? Selv om jeg må ha med en del barnemat til den minste, skal det vel godt gjøres å leve for 2200 i en uke dersom man skal spise på restuarant to ganger per dag + lage litt mat på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Husk at det er drikke inkludert også. Vi fikk vann i flasker i resepsjonen når vi ba om det, så vi slapp å kjøpe drikke utenom måltidene også.. Og det var brusdispensere og isbarer rundt på hotellet, så jeg tror det vil lønne seg når det gjelder barn. Blir jo fort litt is og brus midt på dagen, i tillegg til lunsj og frokost.. Så slipper man å kle på barn for å gå ut og spise lunsj, da kan de bare kose seg i bassenget, for så å gå rett opp å spise :) Det syntes til og med jeg som "voksen" at er greit å, så slipper man å bruke så mye tid midt på dagen på å finne ut hvor man skal spise, og når man er mange så kan det jo bli litt uenigheter også.. Så jeg ville definitivt gått for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

:hoppe:

Vi har bestilt all inclusive. Gleder meg til det jeg. Det var ikke noe problem å etterbestille det nei.

Aylana: får jeg spørre hvilket reiseselskap dere brukte? Vi har star tour. Er det vrikelig sånn at man får så mye brus og is man vil ha? Noen jeg snakket med sa at det var isutdeling til barna to ganger per dag, men det er mulig det varierer litt?

Endret av Primula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...