Gå til innhold

Badeklær til baby


fineline

Anbefalte innlegg

Vi drar til thailand om 14 dager, og jeg har trålt rundt i Oslo på jakt etter slike UV-klær til vår lille jente på 5 måneder. Det er jo litt utenfor sesong nå, så det var lite å finne. Fant en herlig drakt fra iplay som er todelt og har innebydg bleie som jeg kjøpte den siste av, men nå ser jeg at den nok blir i knappeste laget. Vi burde hatt en større størrelse.

Jeg har lett på nett, men finner bare nettbutikker i usa, og de færreste av dem sender til Norge. Er det noen som vet om butikker i Oslo omegn som kan ha slike klær inne? Evt som har erfaring med nettbutikker der det tar mindre enn 14 dager å få varene??

Og slik ellers, hvordan har andre som har vært på badereise med så små løst dette med solbeskyttelse? Hva har dere hatt på barna? Føler meg litt grønn her :sjenert:

Endret av fineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha sett sånne klær på apoteket...

Når vi var i "syden" da lillegutt var ca 10 mnd, brukte vi kun masse solkrem, t-skjorter og shorts. Hadde sportsvogna med - så da satt han godt inn under kalesjen - ble ikke noe brent i det hele tatt (dette var Gran Canaria i juli mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjappe svar! Det er riktig at de har på apoteket, men de dressene var for det første for store, og så var de slike heldresser. Jeg synes det virker så praktisk med to-delte dresser. Da kan hun jo ha på bare toppen og badebleie av og til.

Jeg skal jammen ta en titt hos Riktige leker med en gang :)

Jeg innser jo at man kan bruke solkrem og at det er mest vanlig, men jeg har lest så mye om dette med kjemikalier i krem at jeg tenkte det var best å bruke minst mulig. Jeg er på ingen måte hysterisk på det området, men syntes bare det virket så smart med slike UV-klær i stedet for solkrem på hele kroppen når hun skal bade og slikt. Vel, vi har uansett ingen planer om å la henne oppholde seg særlig mye i direkte sol, og sportsvogn med kalesje er med på lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

VI kom hjem fra Thailand for to uker siden.

Vi var der også for fem år siden, den gangen med et barn 1 år, denne gang med to barn 6 og 2 år.

Sist hadde vi ikke solfaktor klær, men denne gangen hadde vi det - til begge barna.

For det første er solfaktor klær suverent fordi man slipper å være redd for at man smører barna dårlig. De tørker fort, så det er nesten ikke vits i å skifte mellom badingen og solingen.

Barna våre bodde i disse klærne de tre ukene vi var der... helt supert.

VI hadde med oss disse klærne vi da. For vi har kjøpt det ved tidligere anledninger.. men det er rimeligre i utlandet enn her hjemme.

Min søster kjøpte solfaktor klær til barna sine i en original Triumph butikk i Thailand (bangkok, og de hadde det også på Koh Samui)

Her ga hun 400 kr settet mener jeg å huske... bukser til knærne og overdel med trekvart arm.

De hadde flere typer til mindre barn også.

Etter at vi prøvde slikt badetøy med solfaktor, kommer nok ikke vi å være i knall-sol uten slikt.

RIktig god tur til et deilig land :)

Endret av allover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...