Gå til innhold

Skyllemiddelkammeret har tettet seg!


Snehvit

Anbefalte innlegg

I et ubetenksomt øyeblikk kom jeg til å helle vaskepulveret i doseringskammeret for skyllemiddel! :oops: Jeg fikk opp det meste, men tydeligvis har det samlet seg litt pulver i åpningene der skyllemiddelet skal renne ned. Nå har det fylt seg med vann og er tilsynelatende helt tett. Jeg har forsøkt å pirke løs pulveret, men det er like tett. Jeg har vasket flere omganger uten skyllemiddel nå, men uten noen tegn til bedring.

Har dere noen gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Er det ikke mulig å ta ut "skuffen" med disse tingene i, eller er det et annet opplegg? Jeg fikk ikke lov til å kjøpe vaskemaskin før pappa hadde forsikret seg om at de kunne tas ut, og sambo har allerede tatt den ut og vasket noen ganger. For slik må gjøres, det tetter seg jo.

Ellers har jeg ingen gode forslag til hvordan du fåt det bort, dersom varmt vann og pirking ikke hjelper? Demontere litt, muligens, for å komme bedre til?

huff, ikke lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle maskin måtte jeg løsne en skrue for å få ut skuffen,men på min nye er den bare til å vippe ut.

Hvis ikke maskinen din er så altfor gammel så vil jeg tro at den er til å få ut.

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å ta ut "skuffen" med disse tingene i, eller er det et annet opplegg?

Etter iherdig leting fant jeg igjen bruksanvisningen for vaskemaskinen, der det står at skuffen kan trekkes helt ut med et rykk. Jeg har selv forsøkt å dra den ut flere ganger uten hell, men har tydeligvis ikke dratt hardt nok. Skal prøve igjen nå (med litt større kraft denne gangen), men gruer meg litt ettersom skuffen er fylt opp med vann. Jeg har jo allerede dusjet en gang i dag... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
gruer meg litt ettersom skuffen er fylt opp med vann. Jeg har jo allerede dusjet en gang i dag...  :ler:

Hehe, vel, da tar du ut så mye vann som du kan, med en liten kopp, måleskje eller noe, og så tar du av deg klærne (i alle fall en del, i tilfelle du blir våt, evt i det minste av med sokkene? (jeg hater våte sokker..) og evt på med forkle.. og så tar du hardt i, go så lar du oss vite hvordan det gikk :) (min kan forøvrig tas ut dersom man løfter en liten dings samtidig som man drar. Ville jeg aldri skjønt om jeg ikke var blitt vist det. Bruksanvisning fikk jeg aldri, for jeg fikk utstillingsmaskina. De lovde å sende den, men det de sendte var bare en oversikt over programmene :( jaja)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk faktisk mye bedre enn jeg hadde fryktet! :) På forhånd hadde jeg sett for meg at jeg måtte dra kjempehardt for å få den ut, og at den så ville komme med et kraftig rykk. Forestilte meg at jeg da ville gå på ryggen bakover med skuffen over meg, og at jeg ville ende opp gjennomvåt med en kul i bakhodet. :ler:

Men skuffen lot seg faktisk rolig trekke ut, og ikke noe vann ble sølt (jeg hadde ikke tatt ut noe av vannet på forhånd). Så nå gjenstår bare rengjøringsjobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...