Gå til innhold

Skyllemiddelkammeret har tettet seg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I et ubetenksomt øyeblikk kom jeg til å helle vaskepulveret i doseringskammeret for skyllemiddel! :oops: Jeg fikk opp det meste, men tydeligvis har det samlet seg litt pulver i åpningene der skyllemiddelet skal renne ned. Nå har det fylt seg med vann og er tilsynelatende helt tett. Jeg har forsøkt å pirke løs pulveret, men det er like tett. Jeg har vasket flere omganger uten skyllemiddel nå, men uten noen tegn til bedring.

Har dere noen gode råd å komme med?

• 12 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I et ubetenksomt øyeblikk kom jeg til å helle vaskepulveret i doseringskammeret for skyllemiddel! :oops: Jeg fikk opp det meste, men tydeligvis har det samlet seg litt pulver i åpningene der skyllemiddelet skal renne ned. Nå har det fylt seg med vann og er tilsynelatende helt tett. Jeg har forsøkt å pirke løs pulveret, men det er like tett. Jeg har vasket flere omganger uten skyllemiddel nå, men uten noen tegn til bedring.

Har dere noen gode råd å komme med?

Har du forsøkt å ta ut hele skuffen som vaskepulver- og skyllemiddel-kamrene er i, og vaske den skuffen godt i en balje el.l?

Anonymous poster hash: 120db...9d2

• Liker 3
Skrevet

Ta ut kammeret og vask det. Sett det inn igjen og tøm en bøtte med varmt vann nedi kammeret. Gjør det rolig, ellers spruter det rundt alle veier. Da løser det seg opp. Been there, done that osv.. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Ta ut kammeret og vask det. Sett det inn igjen og tøm en bøtte med varmt vann nedi kammeret. Gjør det rolig, ellers spruter det rundt alle veier. Da løser det seg opp. Been there, done that osv.. Lykke til!

Varmt vann skal ikke i vaskemaskinen, da fjusker termostaten etterpå, eller blir ødelagt på grunn av at elektronikken ikke tåler dette. Det skal heller ikke en bøtte med vann inn i maskinen den veien! Har lofilteret blitt tømt /åpnet, skal man tilføre en halv liter med kaldt vann i såpeskuffen.

Finn bruksanvisningen og finn ut hvordan du åpner og fjerner såpeskuffen. Skyll såpeskuffen under rennende vann og sett den på plass igjen.

Anonymous poster hash: 86b1c...350

• Liker 1
Skrevet

På de fleste maskiner jeg har vært borti så er det bare å dra ut skuffen for skyllemiddel/vaskepulver. 

Ta den ut og rengjør den i varmt vann til alt er borte. Tørk den og sett den inn igjen.

Skuffen for vaskepulver/skyllemiddel bør faktisk rengjøres en gang innimellom

(husker jeg så det på den serien om de to engelske damene som reiser rundt til ekstremt møkkete hjem og rengjør husene)

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper TS fikk løst dette allerede for 12 år siden. :)

• Liker 5
Skrevet

Haha, jeg oppdaget ikke at HI var fra 2003  :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Gode råd varer evig! ;)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Zzyzx skrev (På 21.9.2015 den 11.43):

Jeg håper TS fikk løst dette allerede for 12 år siden. :)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Varmt vann skal ikke i vaskemaskinen, da fjusker termostaten etterpå, eller blir ødelagt på grunn av at elektronikken ikke tåler dette. Det skal heller ikke en bøtte med vann inn i maskinen den veien! Har lofilteret blitt tømt /åpnet, skal man tilføre en halv liter med kaldt vann i såpeskuffen.

Finn bruksanvisningen og finn ut hvordan du åpner og fjerner såpeskuffen. Skyll såpeskuffen under rennende vann og sett den på plass igjen.

Anonymous poster hash: 86b1c...350

Oi..  :hakeslepp:   Da er det nok derfor maskinen min stopper midt i programmet noen ganger.. Dårlig råd fra tøydokka dette.. :rolleyes: Men mente det godt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...