Gjest Pax Skrevet 6. mars 2007 #1 Del Skrevet 6. mars 2007 Om dolokket skal være oppe eller nede, har blitt diskutert ofte før. For å generalisere: Gutta vil ha lokket oppe, damene vil ha lokket nede. Greit nok. Men hva når gutta skal drite? Da må lokket ned! Tar dere opp lokket igjen etterpå? I følge min uhøytidelige undersøkelse som gikk ut på å spørre kameratene mine om dette interessante temaet ble resultatet: Gutta foretrekker at ramma er oppe. Og synes at dama like godt kan ta ramma opp igjen etterpå som at han skal ta det ned hver gang. MEN han tar altså ned ramma for å drite. Og glemmer som regel å ta den opp igjen etterpå. Er ikke det litt dobbeltmoral, da? Hmmmmm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 6. mars 2007 #2 Del Skrevet 6. mars 2007 Ikke bruk ordet bommelom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 6. mars 2007 #3 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg synes (av estetiske hensyn) at lokket skal være igjen, og da blir det litt vanskelig å ha setet oppe. Det samler seg fort endel æsj oppunder setet, og det er ekkelt å se på, derfor synes jeg gutta skal legge ned setet etter seg. Jeg vil ikke se på æsj oppunder setet, og jeg vil ikke vaske dassen to ganger daglig. Både sete og lokk nede, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 6. mars 2007 #4 Del Skrevet 6. mars 2007 Ikke bruk ordet bommelom. ← Jeg skrev det i overskiften for å ikke støte sarte sjeler, skjønneruvel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 6. mars 2007 #5 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg skrev det i overskiften for å ikke støte sarte sjeler, skjønneruvel. ← Og vi sarte sjeler ser det lettere når det står skrevet i overskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jyde Skrevet 6. mars 2007 #6 Del Skrevet 6. mars 2007 Mannfolk gjør det for å hevne seg på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 7. mars 2007 #7 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg er ikke mann og jeg løfter kun ringen når jeg skal tømme vaskebøtta. Ellers pleier jeg faktisk å legge på lokket når jeg er ferdig på do. Det ser mye ryddigere og innbydende ut om man slipper å se ned i den åpne skåla. Og jeg har fire katter som jeg ikke ønsker skal gå på huet ned i potta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. mars 2007 #8 Del Skrevet 9. mars 2007 Min mann legger alltid ned ramma og dolokket han :-D Heldigvis, vil helst ikke se ned i doen hver gang jeg går inn på badet ... Dessuten er det upraktisk å ha lokket på- for da kan ting falle nedi der og det er æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 9. mars 2007 #9 Del Skrevet 9. mars 2007 Hvis det bare handlet om det praktiske, så kunne jeg godt tatt opp igjen ramma. Men for meg handler det mer om det estetiske, og derfor er hele lokket alltid nede hos oss. Heldigvis er han av samme oppfatning, og han kjefter på meg hvis jeg har glemt å lukke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 9. mars 2007 #10 Del Skrevet 9. mars 2007 I tillegg så innbiler jeg meg at det spres mindre bakterier når man trekker ned med dolokket igjen. Prøver også å beskytte tannbørsten som står like ved doen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 9. mars 2007 #11 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Jeg pleier å sette opp lokket etter meg på unisex-doer der det er sannsynlig at det er en del ustøe mannfolk, f.eks. tog, fly, utesteder. Større sjanse for å slippe en ekkel opplevelse neste gang behovet melder seg. Men hjemme liker jeg at lokket er igjen. Glemmer han å ta ned lokket gir jeg beng i det, ingen ting å lage noe bråk om. Edit: tror det er mer forståelig nå. Endret 9. mars 2007 av Elfrida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 9. mars 2007 #12 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) feil sted Endret 9. mars 2007 av Cedric Rueben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Colubra Skrevet 13. mars 2007 #13 Del Skrevet 13. mars 2007 I tillegg så innbiler jeg meg at det spres mindre bakterier når man trekker ned med dolokket igjen. Prøver også å beskytte tannbørsten som står like ved doen. ← Det var en episode på mythbusters hvor de testet slik bakteriesprdening ved å plassere mange tannbørster inne på en do, og så ta prøve etter en uke. Hvis du har noia for sånt så bør du ikke se den episoden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mars 2007 #14 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg leste en psykologioppgave om dette, og den konkluderte med at personer som insisterer på at dolokket skal være nede har hatt problemer under det såkalte anale stadiet i barndommen. Dermed skal do helst gjemmes bort, det er gjerne de samme personene som velger å kle dolokket med all verdens plysj og eventuelt fancye dolokk i seg selv. Det er vel samma søren om lokket er oppe eller ikke. Kan noen saklig fortelle meg hva problemet er om lokket på shit-o-ramaen er på eller av? Og at det er "estetisk penere" nede holder ikke, vi snakker tross alt om plassen der du teppebomber dodraugen hver dag. Alle vet hva du bruker den til, æresord. Alle vet at du har en, til og med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Colubra Skrevet 14. mars 2007 #15 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg leste en psykologioppgave om dette, og den konkluderte med at personer som insisterer på at dolokket skal være nede har hatt problemer under det såkalte anale stadiet i barndommen. Dermed skal do helst gjemmes bort, det er gjerne de samme personene som velger å kle dolokket med all verdens plysj og eventuelt fancye dolokk i seg selv. ← Hva om man har dolokket nede, men dolokket er gjennomsiktig, sånn som foreldrene mine? Ser personlig ikke noe problem med å ha dolokket stående oppe (tannbørsten min står i et skap ), men det kommer jo litt an på hvor ofte doen rengjøres, og hvor treffsikre brukerne er. Har f.eks en kompis som sliter med treffsikkerheten samtidig som han tydeligvis ikke ser noen grunn til å fjerne ekkelskapen når han er ferdig , så da foretrekker jeg at lokket er nede (hvertfall inntil han drar og jeg får vaska, "hurra"..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 14. mars 2007 #16 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg er vant til dårlig hygiene med doringen fra menns side, den blir full i sprut og søl, og jeg vil ikke ta i den. Derfor vil jeg ha den nede. Og det er menns søl som gjør at doringen i det hele tatt finnes, så dette kan dere bare ta ansvar for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 14. mars 2007 #17 Del Skrevet 14. mars 2007 Ikke bruk ordet bommelom. ← BÆSJ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 14. mars 2007 #18 Del Skrevet 14. mars 2007 Haha, dere lurer ikke meg! Jenter har et annet fordøyelsessystem enn gutter, og driter ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KingPin Skrevet 15. mars 2007 #19 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg er vant til dårlig hygiene med doringen fra menns side, den blir full i sprut og søl, og jeg vil ikke ta i den. Derfor vil jeg ha den nede. Og det er menns søl som gjør at doringen i det hele tatt finnes, så dette kan dere bare ta ansvar for. ← Jasså? Så damene foretrekker egentlig å sitte rett på porselenet, men sidan mannen eksisterar, så måtte dei lage ein doring..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 15. mars 2007 #20 Del Skrevet 15. mars 2007 Jasså? Så damene foretrekker egentlig å sitte rett på porselenet, men sidan mannen eksisterar, så måtte dei lage ein doring..? ← Hvilket materiale man sitter på er ikke poenget, poenget er at man må ha en bevegelig doring som kan settes opp for å skjerme sittearealet mot uringriseriet deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå