Gjest Chrizzy Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Jeg fikk vondt i ei tann på søndag, var og trakk ei visdomstann på fredag, men jeg tror ikke det her har noe med det å gjøre, for dette er lengre frem i munnen. Jeg er blitt skikkelig hoven på kinnet og har veldig vondt, særlig når/om jeg skal spise. Jeg fikk ikke time før i morgen ettermiddag. Jeg lurer bare på om det kan være farlig å gå med betennelse slik? Burde jeg holde meg i ro og ikke dra på jobb før jeg har vært hos tannlegen i morgen? Jeg går endel i jobben, og merker at smerten og "pulseringen" blir verre når jeg er i bevegelse. Jeg synes det er litt ekkelt med betennelse, hadde det "bare" vært vondt så hadde jeg kanskje ikke tenkt så mye på det... Takker for svar
Supraspinatus Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 betennelse kan være farlig, det er flere komplikasjoner som kan oppstå. Men ettersom jeg vet, så er det ikke det på så kort basis som bare et døgn. Hvis det bare er smerte som er problemet går det sikkert bra at du venter til i morgen. men generelt kan man si: har du høy feber (over 40) eller besvimer eller har svært dårlig allmenntilstand skal man ta kontakt med lege.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Takk for svar Ja, det gjør vondt, tror ikke jeg har noen feber. Men nå er jeg hovnet opp slik at jeg kan se kinnet mitt når jeg sitter vanlig. Hevelsen er snart opp mot øyet, ca 2 cm under. Har ikke hatt dette før. Kanskje jeg skal bli hjemme i morgen å ringe tannlegen med en gang de åpner. De kan vel ikke gjøre noe med tanna før betennelsen er borte, så det kan jo være like greit at de konstaterer det tidlig, slik at jeg kan begynne på penicillin tidlig på dagen. Den timen jeg har fått er ikke før om ettermiddagen. Slik hevelsen har vokst de siste timene, tenker jeg at den sikkert blir enda verre i løpet av natta.
Gjest Chrizzy Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Takk for svar Ja, det gjør vondt, tror ikke jeg har noen feber. Men nå er jeg hovnet opp slik at jeg kan se kinnet mitt når jeg sitter vanlig. Hevelsen er snart opp mot øyet, ca 2 cm under. Har ikke hatt dette før. Kanskje jeg skal bli hjemme i morgen å ringe tannlegen med en gang de åpner. De kan vel ikke gjøre noe med tanna før betennelsen er borte, så det kan jo være like greit at de konstaterer det tidlig, slik at jeg kan begynne på penicillin tidlig på dagen. Den timen jeg har fått er ikke før om ettermiddagen. Slik hevelsen har vokst de siste timene, tenker jeg at den sikkert blir enda verre i løpet av natta. ← Det var meg over...
Fanta Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Jeg ville møtt opp der i morgen tidlig og bedt om en akutt-time. De har plikt til å behandle akutt-pasienter, og det er vanskeligere å si nei til noen "face to face" enn på telefonen. Dessuten får de sett på deg for å vurdere om det er noe farlig eller noe som kan vente litt. Hvis du har Corsodyl kan du skylle med det ikveld. Det demper betennelsetilstander i tannkjøttet, så det er ikke sikkert det hjelper så mye, men det gjør det iallfall ikke verre. "Dytt" innpå med smertestillende hvis du har vondt. Ibux/Ibumetin 600mg er bra hvis du har det. Men sjekk hva som er maksdosen pr døgn. TROR det er 6 stk. God bedring!
Gjest Chrizzy Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Hei og takk for svar! Ja, jeg skal møte opp nå med en gang de våkner, kinnet er blitt enda større i natt, jeg ser virkelig rar ut. Håper ikke sjefen synes jeg er pysete som blir borte fra jobben, jeg må jo få fikset det. Om jeg får penicillin eller noe med en gang, så kan jeg jo bare dra opp på jobb etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Hei og takk for svar! Ja, jeg skal møte opp nå med en gang de våkner, kinnet er blitt enda større i natt, jeg ser virkelig rar ut. Håper ikke sjefen synes jeg er pysete som blir borte fra jobben, jeg må jo få fikset det. Om jeg får penicillin eller noe med en gang, så kan jeg jo bare dra opp på jobb etterpå. ← Er det bare kinnet ditt som er hovent, eller er du skikkelig hoven i tannkjøttet på utsiden av tanna også? Mitt kinn var bare litt hovent, men i tannkjøttet så det ut som jeg hadde ei stor klinkekule. Jeg hadde veldig store smerter, og vekslet på å bruke paralgin forte og paracet/ibux-blanding. Hva jeg opplevde hos tannlegen har jeg beskrevet i den andre tråden. Og ja, det er sant. Men jeg er en tøff gjest
Gjest Chrizzy Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Er det bare kinnet ditt som er hovent, eller er du skikkelig hoven i tannkjøttet på utsiden av tanna også? Mitt kinn var bare litt hovent, men i tannkjøttet så det ut som jeg hadde ei stor klinkekule. Jeg hadde veldig store smerter, og vekslet på å bruke paralgin forte og paracet/ibux-blanding. Hva jeg opplevde hos tannlegen har jeg beskrevet i den andre tråden. Og ja, det er sant. Men jeg er en tøff gjest ← Hey Begge deler, men det som er rart er at jeg er hoven i tannkjøttet et lite stykke over tanna. Tror alikevel det er kinnet som er verst. Det hørtes helt forferdelig ut med den behandlingen. Var nesten synd at du ikke fikk tatt et glefs av torturistene Det er nå vel like greit at jeg er forberedt på det verste når jeg kommer dit i dag. Tøffe gjesten
Gjest Chrizzy Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Hei Uff, det er det verste jeg har gjort hos tannlegen. Det ble som gjesten skrev at hadde skjedd med henne. Først forsøkte de å ta hull på betennelsen gjennom tannen, da de ikke fikk ut alt da så måtte de ta et kirurgisk inngrep, altså lage et snitt på innsiden av tannkjøtt/kinnet. De brukte nål, klemte og herjet. Det var virkelig vondt. Jeg hadde vondt helt opp mot hodet og tinningen, kinnet var skikkelig stort. Tannlegen sa det var veldig betent, og at det var bra at jeg kom. Orket ikke si noe om det da, men det var nu tross alt han som ba meg vente i 1 og 1/2 døgn før jeg fikk time. Jeg har aldrig fårr så mye bedøvelse før, da jeg reiste meg av stolen undervies holdt jeg på å gå rett i bakken, jeg var kvalm og skikkelig svimmel. Uffa meg for en jobb. Nå går jeg på antibiotika, og så fikk jeg smertestillende. Jeg var på jobb i dag, og da tok jeg en av de smertestillende, følte meg nesten småfull og susete
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 Det ble som gjesten skrev at hadde skjedd med henne. Du og jeg Chrizzy - vi er noen tøffinger Fiine tøffinger
Gjest Chrizzy Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 (endret) Du og jeg Chrizzy - vi er noen tøffinger Fiine tøffinger ← Jepp, kjempefiiiiiiiine Har ikke du registrert deg enda? Endret 8. mars 2007 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Har ikke du registrert deg enda?No no, og nå når jeg nesten er kasta helt ut har jeg til og med fått meg et liv Eller egentlig har jeg vel en gammel registrering her - trur eg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå