Gå til innhold

LO


Gjest Labellamia

Anbefalte innlegg

Gjest Labellamia

Asta B. Håland

Trykt i Klassekampen 19/2 2007

Kvinner i vårt samfunn har to funksjoner; å ta seg ut og ta seg av. Kort sagt å være kvinnelige. Å ha makt, eller å ha greie på noe, er ikke kvinnelig. Uansett hva granskningsutvalget i LO kommer fram til, Gerd Liv Vallas største synd er at hun har makt. Og ut fra den drevet den norske pressen satte i gang, forstår vi at det er knapt større synd for en kvinne.

Nå rammes Norges viktigste og flinkeste fagforeningsleder av en mediestorm uten sidestykke, og hovedproblemet hennes er altså at hun ikke er snill og kvinnelig nok; at hun ikke er snillere og mjukere enn for eksempel sin forgjenger Haagensen. Derfor er det tenkt som en formildende og menneskeliggjørende omstendighet at Valla kan grine, og derfor mener Østvold at dette har offentlig interesse: Det er selve beviset på at Valla er ei ordentlig dame.

Dette utalte Asta B. Håland som er leder av kvinnegruppen OTTAR. Er det den gjengse oppfatning blant kvinner i Norge? ( nå er jo ottar ottar da men allikevel)

Det finnes kvinner i maktposisjoner over alt i dag, men det at de er kvinner betyr allikevel ikke at de skal håndere makten som de vil, eller behandle sine medarbeidere på den måten hun skal ha gjort.

Jeg vil tro dette ville blitt mat for pressen uansett om det var Valla eller Hågensen som satt ved roret. Eller tar jeg feil? Noen meninger der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Jeg vil tro dette ville blitt mat for pressen uansett om det var Valla eller Hågensen som satt ved roret. Eller tar jeg feil? Noen meninger der ute?

Jeg tror hvertfall det hadde blitt like mye, mulig enda mer, oppstandelse dersom Vallas forgjenger, Hågensen, hadde kommet med de påståtte uttalelsene vedrørende Yssens graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Jeg synes vel alt som sies her er irrelevant i forhold til saken.

Det kan jo diskuteres på et mer generelt grunnlag men tror ikke jeg har så mye å bidra med i forhold til Ottar, LO og Gerd-Liv. Det er liksom så...grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffomann

Hvorfor dras alltid Hågensen inn i dette her? Riktignok så han ut som en splitter, pine gal fyr da han stod på talerstolen, men jeg synes han ellers virker mer sympatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...