Gå til innhold

Valg av kjole - blir den for prangende?

Anbefalte innlegg

Gjest Elinida
Skrevet

Min kjære og jeg gifter oss 18. juli 2008. Vi har såvidt begynt å planlegge. Fargene blir sølv og dyp lilla, vi skal ikke gifte oss i en kirke (Vi er begge ganske unge, kommer til å være 20 når vi gifter oss, og ingen av oss er kristne, derfor har vi valgt å avstå fra kirkebeyllup. Antagelig leier vi et selskapslokale et eller annet sted, forhåpentlig vis et sted med en park eller hage, slik at om været tillater det blir det utendørsbrllyp) Det kommer nok til å komme mye folk, siden vi har begge store familier og mange venner som vi vil invitere.

Men det virkelige spørsmålet mitt dreier seg da om kjolen. Drømmekjolen min har jeg visst om i et par år nå. Den er fra et engelsk selskap, som driver med custom tilpassning av kjolen. Her er et par forskjellige varianter av den jeg ønsker meg:

http://www.uptight-clothing.co.uk/Real%20L...es/karron05.jpg

http://www.uptight-clothing.co.uk/Real%20L...es/karron02.jpg

http://www.uptight-clothing.co.uk/Real%20L...des/julie06.jpg

http://www.uptight-clothing.co.uk/Real%20L...des/julie01.jpg

De største "forskjellene" jeg ønsker er å ha sølvfarget tyll, og roser som holder oppe silkeskjørtet for å vise frem underskjørtet.

Blir den for stor/prangende, med tanke på at vi kommer da antagelig til å befinne os utendørs, og med tanke på hvor unge vi er? (jeg har fått høre at de yngste og de eldste (med eldste tror jeg det menes 60+) brudene bør ha enkle kjoler...)

Sikkert et veldig dumt spørsmål... Men jeg må vite ganske snart som det er denne kjolen jeg skal ha. Om jeg velger å bestille derfra, må jeg nemlig regne med noen englandsturer, for "fitting" av kjolen, med jevne mellomrom.

Takk for alle svar på min dumme bekymring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, sukk, så nydelige!!!

Synes den øverste var spesiellt fin. Høres lekkert ut sånn som du har tenkt også. :) Jeg synes ikke den er for stor eller prangende. Det er da bare herlig. Rene eventyrkjolen. Datteren min på ni år ble helt blank i øya. :ler:

Skrevet (endret)

Utrolig nydelige kjoler!! Hvis du har lyst på en sånn kjole synes jeg ikke du skal velge den bort fordi en eller annen mener at unge bruder bør ha enkle kjoler. Jeg er forresten av en annen oppfatning, vi unge kan tillate oss mer enn de som er godt voksne mener jeg. Jeg snakket forresten med ei som gifta seg for 2.gang når hun var 35, og hun sa at hun skulle ønske hun kunne velge en sånn kjole som jeg skal ha, og at hvis hun hadde vært 10 år yngre så hadde hun gjort det.

Det viktigste er at du har en kjole du er fornøyd med på denne dagen, tror du angrer hvis du velger en enkel kjole fordi du føler at du "må".. Gå for drømmekjolen og selg den aldri :)

Endret av Tez
Gjest Elinida
Skrevet

Tez, jeg sjekket bryllupsdagboka di, den kjolen s vo bare fantastisk ut! Du har kanskje rett også. Man blir kanskje litt overrasket om man ser en dame på et par og femti i en slik stor prinsessekjole (ikke at jeg ville stoppet noen!) i forhold til en tyveåring?

Har ikke vist kjolen til forloveden min enda (jeg kan jo vise ham disse bildene ikke sant? Det er jo ikke MIN kjole, bare lignende, så jeg utsetter meg vel ikke for noe uflaks da?), men jeg tror han kommer til å like den. Eneste problemer er at vi er nesten like høye (jeg er 1.70, han er 1.73) og han er veldig tynn, så jeg er redd han kommer til å forsvinne ved siden av meg på bildene! :P

Skrevet

Det er deres dag, bruk den kjolen du vil! Den var forøvrig helt nydelig og slettes ikke prangende.

Gjest Elinida
Skrevet (endret)

Takk, Wildy! Så deilig å få gode svar, jeg har liksom ikke helt visst hvem jeg skulle spørre. Mamma mener jeg bør leie kjole (!!!) og svigermor kommer bare til å smile og si at den er nydelig hva slags kjole det er, hehe! Det blir ikke helt riktig å spørre mine jevnaldrende venninner heller, selv om de er i faste forhold, er de ikke helt de rette å ha med å planlegge bryllup ;)

Endret av Elinida
Gjest baby-E
Skrevet

Man skal bruke den kjolen man vil, men for meg var den litt to much.

Skrevet
Tez, jeg sjekket bryllupsdagboka di, den kjolen s vo bare fantastisk ut! Du har kanskje rett også. Man blir kanskje litt overrasket om man ser en dame på et par og femti i en slik stor prinsessekjole (ikke at jeg ville stoppet noen!) i forhold til en tyveåring?

:Nikke:

Har ikke vist kjolen til forloveden min enda (jeg kan jo vise ham disse bildene ikke sant? Det er jo ikke MIN kjole, bare lignende, så jeg utsetter meg vel ikke for noe uflaks da?), men jeg tror han kommer til å like den. Eneste problemer er at vi er nesten like høye (jeg er 1.70, han er 1.73) og han er veldig tynn, så jeg er redd han kommer til å forsvinne ved siden av meg på bildene! :P

Neida, han kommer ikke til å forsvinne! Du kan sikker også vise ham bildene. :)

Du MÅ ha den kjolen altså! Du kommer til å angre deg ellers.

Gjest Elinida
Skrevet

Loffen, nei, jeg har egentlig ikke tenkt til å la ham forsvinne. Han er ikke så glad i dressjakker, så vi har snakket om (lilla) vest og (sølv) slips istedet, og antagelig grå dressbukser. Kan hende det samme firmaet som kjolen er fra kan sy antrekk til ham, de har gjort herreantrekk og, vet jeg! :D

Skrevet

Det er vel ingen "fare" å vise ham bildene av de kjolene du har funnet, men dersom du føler deg sikker på at han kommer til å like den, ville jeg kanskje prøvd å la være? Da blir spenningen litt større :)

Kjæresten min er også liten og tynn, men fotografen har sikkert smarte løsninger som får ham frem på bildene (f.eks at han står litt foran deg el.l, har ikke peiling jeg altså, men det finnes sikkert knep for sånt :)

Gjest Elinida
Skrevet

Har sittet og kikket litt på brudebilder nå, fra en link jeg fikk av ei voksen venninne, og der så jeg at det var mange smarte løsninger når det var liten, tynn brudgom, og brud med stor kjole/litt "stor" brud.

Å, jeg føler meg så mye roligere og sikrere allerede, takk alle sammen!

Skrevet

Hvis du skal oppholde deg ute store deler av dagen kan det være smart å tenke litt praktisk. Et langt slep er ikke noe man ønsker å drasse rundt på i fuktig gress.

Ellers er jeg enig med Baby-E at kjolen var "litt mye". Men man har jo forskjellig smak ;)

Skrevet

Alle har forskjellig smak! Men denne var stor og dramatisk, overveldende og pompøs - alt i en kjole :)

Skrevet
Man skal bruke den kjolen man vil, men for meg var den litt to much.

Enig i det baby-E sier her.

Men det er jo din dag, og du velger den kjolen du liker best.

Gjest Elinida
Skrevet

Prinsesse: Jeg har ikke tenkt til å ha slep på, nettopp av de grunnene du sa :)

Skrevet
Prinsesse: Jeg har ikke tenkt til å ha slep på, nettopp av de grunnene du sa :)

Smart. Jeg giftet meg utendørs i fjor sommer - på årets mest fantastiske sommerdag. Likevel opplevde jeg at kjolen ble ganske fuktig nederst på kjolekanten utover kvelden/natten. Mye dugg i sommergress, vet du ;)

Skrevet

Personlig synes jeg nok at en slik kjole ikke passer til et sommerbryllup i hage. Ikke minst fordi gjestene antagelig kommer til å gå med sommeraktige, lette kjoler?

Så ja, jeg synes vel at den ble for prangete, men om du liker den...så er det jo du som skal bære kjolen :)

Gjest niomi
Skrevet

Denne kjolen passer på et slottsbryllup/bryllup i Versailles, mener jeg. Too much for utendørs bryllup, syns jeg, ihvertfall. Med mindre dere skal ha temabryllup, med dere og gjester oppdresset i Marie Antoinette-stil, og stedet pyntet i Versailles-stil.

Mener jeg, da. Men det er ikke jeg som skal gifte meg. :)

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg TS, men jeg vil tippe at de som har negative kommentarer til en slik kjole, kanskje ville sett annerledes på det om de hadde kjent henne. En person som tør å velge en slik kjole, har nok en personlighet som står i stil. (correct me if I'm wrong, Elinida). Jeg vil anta at en sånn kjole er 100% DEG og da finnes det ingen kjole som er mer riktig, uansett om bryllupet står i januar eller august.

Gjest Kitten
Skrevet

Ærlig talt, er det drømmekjolen din så går du i den!!!!

Jeg synes den var skikkelig fin, selv om jeg ikke ville brukt den selv. Jeg skal bruke en mer sommer-, enn brude- kjole selv, det blir "feil" for mange andre det og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...