Gå til innhold

Hjerteskjærende!


Nicky B

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ulva35

Ja det er forferdelig trist :cry: En kald verden ja. Og vi bor liksom i et av verdens rikeste land :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, husker da denne saken var i pressen tidligere også. Dessverre er den jo ikke enestående, det er det som er så fælt. Og selv om den kommer på dagsorden igjen nå med dette vinnerbildet, tror jeg dessverre vi kommer til å se flere slike saker dette året også. Det er en skam. "De som bygget landet" blir alltid nedprioritert, det er helt uverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er jeg veldig naiv, men jeg forstår det bare ikke.

Ja, jeg vet det er byråkrati, inflasjon og tidspress. (Blant mange andre faktorer) Folk skal yte mer og det skal stadig skjæres ned. Hele tiden får vi servert historier om sykehjem som legges ned, pasienter som blir overlatt til seg selv, utbrente og utslitte mennesker som har blitt strukket til maks.

Veier er dårlige og det er i det hele tatt en mengde kritikkverdige forhold i dagens samfunn.

Også leser vi artikler om alle oljepengene vi har i fond og at hver nordmann er god for så og så mye.

Jeg fatter bare ikke hvorfor det må være slike kritikkverdige forhold hvor det tilsynelatende skal være penger nok. Og med mindre ambulansepersonalet måtte rykke ut i en alvorlig dødsulykke så er det ingen god grunn til at de ikke kunne ta seg tid til å hjelpe mannen tilbake til sin egen seng.

Hvor er medmenneskeligheten? Nei, dette opprørte meg.

Sterkt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter bare ikke hvorfor det må være slike kritikkverdige forhold hvor det tilsynelatende skal være penger nok.

Problemet er at vi har en begrenset mengde resurser og en ubegrenset etterspørsel etter disse pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

egentlig er jeg ikke sjokkert. Jeg har alltid vist at vi lever i en kald verden. Mennesklig godhet my ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skamfullt. Jeg håper noen fikk sparken for at de ikke hjalp denne mannen inn.

Signerer!

Typisk byråkrati...

Blir så forbanna over slik elendig behandling av MENNESKER! :frustrert:

____________________________________________________________________

Endret av Fru Pigalopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at vi har en begrenset mengde resurser og en ubegrenset etterspørsel etter disse pengene.

I tillegg kan man ikke bare øse ut med penger fra en aldri-tømmende kilde. Kilden til penger er skatter, og de betaler vi mange nok av fra før. Kutt all støtte til kultur og eliteprosjekter (Porsgrunn kommune har f.eks vedtatt å bygge nytt kulturhus til 190 mill kroner), og bruk dem til andre ting om man absolutt skal ta inn så mye skatt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen.. :tristbla:

Også driver de å maser om å arrangere OL. Det har vi råd til. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg kan man ikke bare øse ut med penger fra en aldri-tømmende kilde. Kilden til penger er skatter, og de betaler vi mange nok av fra før. Kutt all støtte til kultur og eliteprosjekter (Porsgrunn kommune har f.eks vedtatt å bygge nytt kulturhus til 190 mill kroner), og bruk dem til andre ting om man absolutt skal ta inn så mye skatt i det hele tatt.

Helt enig.

Politikerne prioriterer helt feil!

De bryr seg ikke om eldre og syke, fordi de selv har jo ordnet sykehjelp og pensjon....

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake ble en eldre dame sendt hjem fra et lengre

sykehusopphold - i taxi. Dette var på kaldeste vinteren.

Det var flere kilometer til butikk for å få kjøpt mat, veien var ikke måket,

og damen hadde ikke vært hjemme siden det var varmt i været.

Så varmovnene var ikke slått på - det var iskaldt i huset hennes.

Damen lå alene i et kaldt hus, uten mat, i tre døgn. Da kom heldigvis

naboen forbi og så at det lyste hos damen. Han gikk inn til henne

og reddet antakelig livet hennes. Men hun var i en sånn elendig

forfatning at hun ble sendt tilbake på sykehuset. De undersøkte henne

og sendte henne hjem igjen - nok en gang, med beskjed om at hun

ikke var syk nok til å være på sykehuset.

Naboen stilte opp nok en gang og damen fikk bo der, til hun klarte

seg selv igjen.

Jeg synes dette er utrolig, at det går an. Jeg blir like sjokkert

hver gang jeg hører slike historier. Er det virkelig meningen

at vi skal bli behandlet på denne måten når vi blir gamle?

Jeg gruer meg virkelig til å bli gammel, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kan man ikke bare øse ut med penger fra en aldri-tømmende kilde. Kilden til penger er skatter, og de betaler vi mange nok av fra før. Kutt all støtte til kultur og eliteprosjekter (Porsgrunn kommune har f.eks vedtatt å bygge nytt kulturhus til 190 mill kroner), og bruk dem til andre ting om man absolutt skal ta inn så mye skatt i det hele tatt.

Budsjettene til kommunene har mange poster. Men, det er politikerne

som sitter og bestemmer fordelingsnøkkelen.

Forskjellen på politikerne og f.eks. en hjemmeværende husmor.

er kjempe-mega-stor. Hun må være våken og kunne se hva som kommer

inn av faste regninger, Men må også kunne regne ut at det kommer

uforutsette utgifter inn i bildet, og dermed sette av penger også til dette.

DET klarer ikke politikerne. "Vi gjør ikke slik hos oss" er deres svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...