Gå til innhold

Firenze


Eliza Doalot

Anbefalte innlegg

Vi reiser om sånn ca 107 timer og 10 min... :hoppe:

I den forbindelsen trenger jeg alt av tips!

Vi har bare 2,5 dag der, og ønsker å bruke dem best mulig. Når det er sagt skal vi først og fremst hygge oss, spise god mat, drikke god vin og shoppe, men vi vil jo gjerne ha med oss litt av det som er verdt å kikke på.

Siden vi har så kort tid vil jeg gjerne ha tips om hva som virkelig er verdt å få med seg, det gjelder forsåvidt av alt, både severdigheter, restauranter, butikker osv, samt andre aktuelle råd og tips. Ta gjerne med hva vi ikke skal bruke tid på også!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, dobbeltklikket... Se neste innlegg... :)

Endret av Bex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffizi-museet er fantastisk!! http://www.polomuseale.firenze.it/english/...izi/Default.asp

Vet ikke om dette er hjemmesiden, men du får nå hvertfall se litt.

Duomo (domkirken) er veldig flott utenfra, men trenger ikke bruke tid på å gå inni den, egentlig...

På Academia-galleriet finner du den originale David. Imponerende, men en kopi står på Piazza della Signoria, sammen med mange andre fantastiske renessanse-skulpturer.

Utsikten fra Piazza Michelangelo er helt fantastisk, og en tur opp dit anbefales!

Og selvsagt bør Ponte Veccio nevnes...

Har dessverre ikke noe tips om shopping, for jeg rakk ikke å shoppe noe. Ble så fascinert av byen.

God tur! Du er heldig! Firenze er en helt fantastisk by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få tatt en tur innom "skinnmarkedet" - og inn i markedshallene. Det er en drøm å prøvesmake seg gjennom Parmaskinke ol, parmesan og og balsamicoeddik etc.

Misunner deg noe veldig - Firenze er en fantastisk by - og det er så masse å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke

Kopierer deler av svaret mitt fra en tråd om samme tema som var her sist uke:

Jeg var i Firenze i juli i fjor og vil anbefale Uffizi (fikk selv erfare at det var dumt å ikke forhåndsbestille - vi var der når de åpna, og stod over 2 timer i kø - men kan ikke tro at det er så mye kø på denne tiden), Duomoen, Santa Croce, og Ponte Vecchio.

I tillegg så vil jeg nevne Piazza Michelangelo, som er et utkikkspunkt over byen. Vi gikk dit på kvelden, brukte vel en halvtimes tid på å gå dit fra området ved Uffizi. Det var et fantastisk syn å se solnedgangen over Firenze.

Boboli hagen som ligger bak Palazzo Pitti er også verdt et besøk, vi tok med oss mat og satt oss på en benk ved fontenene og spiste lunch. (Kanskje litt kaldt på denne tiden?) Hvis du går helt øverst i hagen så er det også veldig fin utsikt over byen.

Firenze er en utrolig vakker by, så du kan bare glede deg! God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...