Gå til innhold

Ulike bryster

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Jeg har ulike bryster, det venstre er større enn det høyre. De er såpass ulike at det er et problem når jeg skal kjøpe BH eller undertøy. Men det verste er allikevel psykisk, jeg kler aldri av meg foran andre og føler at jeg må skjule dem.

Jeg lurer på om det er vanelig å ha to ulike bryster? Jeg vet jo at det er mange som har litt forskjell, men mine er som en c og d cup.

Er det noen her som har det samme problemet og har dere gjort noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...

Endret av Shopaholic
Gjest Shayla
Skrevet

Det er helt normalt å ha ulike bryster, men for folk flest synes det ikke så godt.

Er du i puberteten er dette ett helt normalt problem, jeg hadde det selv og det har gått over.

Om du er over pubertetes alderen ville jeg nok oppsøkt en lege, vil ikke tro det er noe galt men greit likevel, siden det høres ut som du har enn viss stor forskjell på brystene.

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Glemte visst å skrive alderen min, jeg er 29år så jeg tror nok de er ferdig utviklet. :)

Skrevet

Alle har noe ulik størrelse, og som regel legger vi mye mer merke til det selv enn det andre gjør. Jeg ville i første omgang forsøkt med innlegg i den ene cupen men ikke i den andre for å jevne ut forskjellen i behåen. Ellers ville jeg forsøkt å godta at slik er det bare, men det er jo veldig lett å si men ikke like lett å gjøre!

Om du har digitalkamera kan du kanskje prøve å ta bilder av deg selv fra foskjellige vinkler og se hvordan det faktisk ser ut fra andres synspunkt. For oss som ser det ovenfra ser det veldig annerledes ut enn det det gjør for andre.

Men det er veldig normalt å ha noe forskjell. Jeg har et som er fint og fast, og et som er mindre og mer "bananpupp" mener jeg, men mannen min kunne ikke pekt på forskjellen om jeg spurte ham, for han har ikke lakt merke til dette. Så vi er virkelig ofte mer observante på det selv.

Men det kan være lurt å snakke med en lege sånn uansett. En lege kan fortelle deg hvilke muligheter du eventuellt har, slik at du lettere vet hva du har å forholde deg til.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt det sånn som deg. Veldig stor forskjell, og jeg har operert det ene brystet, reduksjon, slik at det blir mere likt. Men selv nå er det ikke helt likt, det ene er på en måte mye smalere enn det andre.

Jeg var ganske ung når jeg tok operasjonen, mener jeg fortsatt gikk på ungdomsskolen.

Skjønner veldig godt at du synes det er psykisk verst, sånn hadde jeg det også. Husker hvordan det var den tiden man fikk interesse for det andre kjønn ol. Og slik som samfunnet har blitt nå, med fokus på kropp HELE tiden, det er ikke så lett..

Nå er det jo veldig mange år siden jeg tok brystoperasjon, men jeg må si at jeg ikke ville vært foruten, selv om de fortsatt ikke er like. Før jeg tok operasjoen tenkte jeg på det hver dag, det plaget meg skikkelig at jeg ikke var som alle andre, det var verst i gymtimene i dusjen synes jeg. Men etter at de ble mere like, så tenker jeg nesten aldri over det lengre. Jeg synes faktisk du skal ta kontakt med lege, og se om du kan bli henvist videre. Jeg betalte ingenting for denne operasjoen.

Lykke til :-)

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Takk :) Jeg skal ta meg en tur til legen, så får jeg se om han mener jeg overdriver..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er helt vanlig å ha litt str forskjell.

Skrevet (endret)

mmm nnnn

Endret av B2B
Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du silikon i puppene? Det kan vera feilen!

Kvinnfølkj og tomflasker, de ær de værste je veit!

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Nei, jeg har ikke silikon...

Skrevet

Jeg har samme problemet! Venstre er større enn høyre. Ganske irriterende når man skal kjøpe bh, for det er jo umulig å finne en som passer ordentlig. Jeg ser og merker det godt selv, men aner ikke om andre gjør det.

Er snart 20, og puppene mine har vært sånn noen år nå. Kommer vel aldri til å forandre seg heller :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ofte følelsen av at om jeg sover mye på en side så blir det brystet jeg ligger på slappere. Så jeg har begynt å veksle på hvilken side jeg sover på for å bli mest mulig "jevn". Flere som har opplevd noe liknende?

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Gjest Gjest
Skrevet

Trodde det var vanligst at det høyre var størst jeg, er det jeg har lest overalt hvertfall. I tillegg til at folk jeg har snakket om det med har sagt det samme.. Uansett har vel de fleste litt ulikhet på puppene...

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å kjøpe en bh med lufputer som innlegg. Ta ut luftputen ved det brystet som er størst og la det være i ved det minste. Dette hjelper jeg gjør det selv;)

Få hjelp til å kjøpe riktig bh i en ordentlig undertøysbutikk, feks La Senza lingirie. De måler og tilpasser bh!

Skrevet

Om det er noen trøst, mine pupper er også såpass forskjellige i størrelse at jeg egentlig hadde trengt bh med forskjellig cup-størrelse. tror det er helt normalt med forskjellig størrelse, og antagelig legger vi mye bedre merke til det selv ann hva andre gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...