Gå til innhold

Hvor mange brudepiker...?


Gjest anonym

Skal du ha brudepike eller brudesvenn?  

  1. 1. Skal du ha brudepike eller brudesvenn?

    • Nei jeg skal ikke ha noen av delene
      14
    • Ja jeg skal ha en brudepike
      1
    • Ja jeg skal ha to brudepiker
      5
    • ja jeg skal ha tre brudepiker
      4
    • ja jeg skal ha en av hver
      3
    • jeg skal ha et annet alternativ
      2


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vi skal ha 1 brudepike og 3 brudesvenner. Det er tante/onkelbarna våres. Prinsen våres er nok for liten til å være brudesvenn. Han kommer til å være 11 mnd da, selv om det hadde vært morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nevø på to og ett halvt år skal være brudesvenn, og min søster på tolv skal være brudepike. Den ene er kanskje litt for liten, og den andre kanskje litt for stor, men vi vil gjerne ha dem med for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nevø på to og ett halvt år skal være brudesvenn, og min søster på tolv skal være brudepike. Den ene er kanskje litt for liten,

Min sønn var brudesvenn i kjole og hvitt da han var ett år og nesten ti mnd.gammel.

Han var alldeles til å spise opp men han gikk alldeles ikke pent slik han skulle og satte seg ned midt i midtgangen foran brudeparet så noen måtte komme og flytte han. Det hadde han ikke tenkt så han hylte!!

Ellers gikk han litt rundt inn på der...

Brudeparets datter var brudepike og akkurat like gammel og hun løp rundt inne bak alterringen der presten stod og sjarmerte han. Gjett om alle lo da hun lente seg over ringen og sa tittei!! høyt og tydelig midt under prestens velsignelse!!

Min datter var brudepike og benyttet anledningen til å klø på noen myggestikk bak på rompa mens hun satt der oppe, hun var fem år og kjedet seg...

Moralen er at hvis du skal ha -piker og -svenner må du være forberedt på det meste... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å ha noen av delene, helt til jeg fikk vi fikk en mail fra kusina til kjæresten min som er 11 år og lurte på om hun og lillebroren kunne få være "brudebarn" i bryllupet vårt. Følte ikke jeg kunne si nei, de er jo bare søte da.

Vi skal ha borgelig vielse så det blir kanskje ikke helt det samme som i et kirkebryllup, men det blir sikkert bra. De er så søte å flinke, så det blir sikkert bare stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg ender opp med noen brudebarn. I familiene våre er det en god del barn. To kusiner som jeg mistenker at går og venter på forspørsel om å få være brudepiker er egentlig ikke de nærmeste, og er ganske store. Hvis vi velger de to små nevø-guttene mine som jeg egentlig har lyst til, blir kanskje kusinene skuffet. I tillegg er det mange andre kusiener og fettere "i rett alder". Tror vi dropper brudebarn helt. Det er ikke så viktig for meg, og jeg orker ikke såre noen av de små barna med å ikke velge dem. Måtte kanskje tatt alle, men det ville jo blitt over 10 stk.

Det er også en økonomisk side. Hvem betaler for blomster og klær til brudebarna? Ser at utgiftene våre er ganske høye allerede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to brudepiker. Ikke fordi det var noe poneg for oss, men fordi det er uendelig stas for en en ti år gammel pike å få lov. Så vi hadde to stykker på ti år som hadde den beste dagen i sitt liv.

Hvordan visste jeg at dette ville bli stas? Da jeg var 8 fikk jeg ikke være brudepike, og det var barndommens sorg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvordan visste jeg at dette ville bli stas? Da jeg var 8 fikk jeg ikke være brudepike, og det var barndommens sorg...

og jeg var 6 år da jeg så vidt slapp unna med skrekken.. de prøvde å få meg til å være brudepike.. men jeg hyyylte og skreik så jeg slapp... takk og pris..

meg jeg er ikke et "romantikk menneske".. og jeg syntes i det hele tatt at tanken på at de skulle gifte seg var ekkel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter skal være brudepike. Hun er 7 år og gleder seg veldig... Vår minste datter kommer til å være 1 år og 1 mnd når vi gifter oss, så vi tviler på at hun er stor nok... Kanskje den 7-åringen kan leie 1-åringen inn? Men jeg tror nok det blir et litt for stort ansvar for 7-åringen... Ellers blir det ikke noen flere. Ingen andre barn i rett alder i familien,så da så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger å ha guttungen som da er 5 år til å være brudesvenn/ringbærer og jentungen som da er 2 til å være brudepike(mulig til å strø roseblader, tørkede/silke sådan)

Har ei jente på 5 som jeg er fadder til som jeg har veldig lyst til å ha som brudepike.. men vet ikke helt om hun får sjansen til å komme i bryllupet i det hele tatt...

Ang. kjoler og blomster og sånn til brudebarna, det er det en selvfølge at brudeparet betaler!

(Var selv en brudepike når jeg var liten, og da måtte mamma og pappa bet. kjolen... :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudebarn er utrolig nydelig, bare så det er sagt! Så jeg kunne godt tenkt meg å hatt et par. Men av våre gjester blir det bare et barn - min lille nevø/niese, som kommer til å være 1 mnd. gammel da... :D

Har ellers en fetter og en kusine som kanskje er i den 'aktuelle alderen' - hun blir 10, han blir 4. Men det blir neppe aktuelt, selv om de er ufattelig søte.

Årsak: Jenta er begynt å bli litt vel 'voksen' av seg, og neppe så voldsomt interessert i sånt. Gutten er så gråååådig sjenert når noen ser på ham... Da begynner han å skjære grimaser av ulike slag... :o Så det spørs... Dessuten hadde det jo ikke blitt noe morsomt bryllup for dem, siden det ikke kommer til å være andre barn der... (Dessuten har de en storebror på 12, som da også måtte blitt invitert, og han ville iallefall kjedet seg...)

Ja - konklusjon: (dessverre) ingen brudebarn på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har ellers en fetter og en kusine som kanskje er i den 'aktuelle alderen' - hun blir 10, han blir 4. Men det blir neppe aktuelt, selv om de er ufattelig søte.  

Årsak: Jenta er begynt å bli litt vel 'voksen' av seg, og neppe så voldsomt interessert i sånt.

Jeg synes du skal spørre henne jeg. Vi hadde to på 10 år og det var så stas at de nesten ikke rakk ned til bakken. La henne få avgjøre selv, det kan hende hun har fryktelig lyst også, men ikke tør å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusenfryd: Det skal jeg faktisk gjøre, tror jeg... Og så er det jo veeldig koselig om hun har lyst, og gjør egentlig ikke så mye om det ikke blir noe av... :D Har faktisk funnet en nydelig kjole, som ville passe veldig godt sammen med kjolen min: http://www.bridesave.com/search/index.cfm?...product_id=7590 Søt eller?

Kanskje jeg skal snakke med tante (mamma'n hennes) først, for å høre hva hun tror? Vil jo ikke at jenta skal si ja fordi hun ikke vil s nei, liksom...

Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha tre brudepiker. To på 11 år og en på 14 år. Trodde ikke hun på 14 hadde noe lyst, men da jeg spurte ble hun ellevill. Det som kanskje gjør det hele litt spesielt er at de fleste nok "forventer" at brudepiker er små søte jenter med korktrekkere, mens våre er nesten like høye som meg..... :D Men de gleder seg masse, og det gjør jeg også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...