Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ta et friår fra studiene, og begynne å jobbe i stede, men hvordan får man tak i jobb? Må jeg gå og spørre i hver enkelt butikk om de har noe ledig, eller er det noen byråer man kan kontakte som formidler ledige jobber?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fungerer vel på samme måte som alle steder i landet, så jeg kommer med dette forslaget: Skriv en pen og oversiktlig CV, samle sammen alle attester og vitnemål og få en avtale med flere vikarbyrå. Jo mer variert og god erfaring du har, jo bedre. Sørg for at vikarbyråene har minst 2 referanser de kan ringe til. Du kan også finne ledige jobber på nav.no.

Lykke til :)

(si fra hvordan det gikk da ;) )

Edit: glemte å legge til : oversikt over vikarbyrå i Oslo: http://www.nettkatalogen.no/bransjelist/vi...r%E5_oslo/1.htm

Endret av Scorpina
Skrevet

Vikarbyrå er nok tingen i Oslo for tiden. Bare å registrere seg hos alle og deretter følge nøye med på finn.no og NAV.

Om du klarer å få til en avtale hos et vikarbyrå, så stiller du mye sterkere enn om du bare er registrert.

Gjest Gjest 1
Skrevet

Mitt råd ville være å selv oppsøke alle steder en ønsker å jobbe, presentere seg og levere CV med et interessebrev.

Skrevet
Mitt råd ville være å selv oppsøke alle steder en ønsker å jobbe, presentere seg og levere CV med et interessebrev.

Ja, hvis TS ønsker seg butikkjobb er dette måten å gjøre det på. For en periode ekan det være greit å være ansatt gjennom vikarbyrå, men min erfaring er at man får mye lavere lønn via vikarbyrå enn hvis man er ansatt direkte.

Kikk også på nettsidene til aktuelle arbeidsgivere, mange ønsker at man sender søknad/CV direkte via nettsiden.

Skrevet

Det er ekstremt mange ledige stillinger nå. Sjekk nav.no, finn.no og monster.no feks. Søk på vanlig måte.

tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...