Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #21 Skrevet 4. mars 2007 Om du blir syk av reker så er det nok fordi rekene er bedervet, ikke på grunn av den ørlille strengen som er der. Har aldri tenkt tanken på å ta den bort en gang! Fjerner den på kreps, scampi og hummer, men det er litt annen størrelse på de krekene, da. En annen, og viktigere, ting er at man kan bli veldig syk om man glemmer å fjerne paven i krabbene før man spiser dem. ← tviler ikke på det nei, men la oss si at jeg klarer å spise 40 000 reker. Alle rekene har en streng med bæsj inni seg. hadde jeg blitt syk da? vet at man ikke skal spise åpne blåskjell eller no, for da er dem giftige men hva er paven?
ATV Skrevet 4. mars 2007 #22 Skrevet 4. mars 2007 om du klarer 40000 reker,da trur jeg faktisk du dør. tenk hvor tørst du blir av og spise 100 reker!
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #23 Skrevet 4. mars 2007 om du klarer 40000 reker,da trur jeg faktisk du dør. tenk hvor tørst du blir av og spise 100 reker! ← ja det tror jeg å, men ville ikke bæsjen hatt no å si for mitt eventuelle dødsfall?
ATV Skrevet 4. mars 2007 #24 Skrevet 4. mars 2007 ungen min spiste bæsj en gang, trur hu fikk i seg mer før jeg rakk frem enn du får av alle de rekene. avføring er ikke så farlig, ikke i så små doser.
Solskinn Skrevet 4. mars 2007 #25 Skrevet 4. mars 2007 Men nå er det jo ikke et problem å ta vekk den lille strengen helle da. Når man først skreller reker gjør jo ikke de to sekundene så mye ekstra.
Gjest Bellatrix Skrevet 4. mars 2007 #26 Skrevet 4. mars 2007 (endret) tviler ikke på det nei, men la oss si at jeg klarer å spise 40 000 reker. Alle rekene har en streng med bæsj inni seg. hadde jeg blitt syk da? ← Hvor ofte spiser du 40 000 reker? Endret 4. mars 2007 av Bellatrix
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #27 Skrevet 4. mars 2007 ungen min spiste bæsj en gang, trur hu fikk i seg mer før jeg rakk frem enn du får av alle de rekene. avføring er ikke så farlig, ikke i så små doser. ← Jøss. Ser man det. Det kan vel kanskje tilsvare 40 000 rekebæsjer det. Fint hun overlevde da og ikke har fått noen traumer.
Brunhilde Skrevet 4. mars 2007 #28 Skrevet 4. mars 2007 tviler ikke på det nei, men la oss si at jeg klarer å spise 40 000 reker. Alle rekene har en streng med bæsj inni seg. hadde jeg blitt syk da? vet at man ikke skal spise åpne blåskjell eller no, for da er dem giftige men hva er paven? ← Blåskjell ja, de blåskjellene som er åpne (og ikke lukker seg etter et dunk i benken) før de kokes skal kastes, det skal også de som ikke er åpne etter at de er kokt. Begge deler betyr nemlig at skjellet er dødt, altså kan det være bedervet. Paven er magesekken i krabba. Den må fjernes etter at krabba er kokt. 40.000 reker er ganske mange, tror du vil bli dårlig om du stapper det i deg, tviler på at strengen er årsaken i så fall, det vil nok heller komme av antallet reker.
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #29 Skrevet 4. mars 2007 Hvor ofte spiser du 40 000 reker? ← Det er sjeldent, men jeg tenkte... hvis, hvis jeg spiser 40 000 reker. hadde jeg blitt e-coliforgifta da??? Rent hypotetisk.
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #30 Skrevet 4. mars 2007 40.000 reker er ganske mange, tror du vil bli dårlig om du stapper det i deg, tviler på at strengen er årsaken i så fall, det vil nok heller komme av antallet reker. ← Det skal man ikke si for sikkert. Jeg tror bæsjen hadde gjort utslaget.
Gjest Bellatrix Skrevet 4. mars 2007 #31 Skrevet 4. mars 2007 Det er sjeldent, men jeg tenkte... hvis, hvis jeg spiser 40 000 reker. hadde jeg blitt e-coliforgifta da??? Rent hypotetisk. ← Rent hypotetisk så dør du om du drikker 50 liter vann i løpet av en time også, men man drikker ikke 50 liter vann i løpet av en time.
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #32 Skrevet 4. mars 2007 Rent hypotetisk så dør du om du drikker 50 liter vann i løpet av en time også, men man drikker ikke 50 liter vann i løpet av en time. ← Nei, men da ser jeg i allefall ikke no bæsj. Så tanken med å drikke 50l vann streifer meg ikke en gang. Mens vi først er i gang. Alle disse middene vi har i senga vår. Noen flere som reagerer på dem? Kjenner at det kiler litt... Og hvem har bedt om ufrivillige kosebamser?
Saeria Skrevet 4. mars 2007 #33 Skrevet 4. mars 2007 Kjenner ikke no til mikroskopisk midd, nei. Men om en til stadighet har røde bittesmå flekker på f.eks. overarmene så kan det faktisk komme av midd. Så sa legen min hvertfall. Men det er helt ufarlig. Midden lever av å spise døde hudceller. Mennesket mister en hel haug av dem i løpet av en dag. Ergo rensker de opp masse døde hudceller fra senga vår. Men for mye midd er ikke bra det heller. Derfor bør en skifte sengetøy på en jevnlig basis.
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #34 Skrevet 4. mars 2007 Kjenner ikke no til mikroskopisk midd, nei. Men om en til stadighet har røde bittesmå flekker på f.eks. overarmene så kan det faktisk komme av midd. Så sa legen min hvertfall. Men det er helt ufarlig. Midden lever av å spise døde hudceller. Mennesket mister en hel haug av dem i løpet av en dag. Ergo rensker de opp masse døde hudceller fra senga vår. Men for mye midd er ikke bra det heller. Derfor bør en skifte sengetøy på en jevnlig basis. ← vel det skifter jeg en gang i uka og noen ganger oftere. elsker rent sengetøy. men kanskje jeg innbiller meg det? har ikke noen bitt eller det klør ikke men når jeg legger meg og slapper av føler jeg "tikling" på kroppen men det skal vel litt til at vi kjenner de bittesmå dyra der?
ATV Skrevet 4. mars 2007 #35 Skrevet 4. mars 2007 Jøss. Ser man det. Det kan vel kanskje tilsvare 40 000 rekebæsjer det. Fint hun overlevde da og ikke har fått noen traumer. ← hu fikk ikke taumer nei, andre var ikke like heldige. hennder fremdeles jeg ser det for meg i sakte film............
Gjest Maxagaze Skrevet 4. mars 2007 #36 Skrevet 4. mars 2007 vel det skifter jeg en gang i uka og noen ganger oftere. elsker rent sengetøy. men kanskje jeg innbiller meg det? har ikke noen bitt eller det klør ikke men når jeg legger meg og slapper av føler jeg "tikling" på kroppen men det skal vel litt til at vi kjenner de bittesmå dyra der? ← Den tiklingen du kjenner er nok pga lopper.. avogtil biter de litt..
Gjest Maxagaze Skrevet 4. mars 2007 #37 Skrevet 4. mars 2007 Jøss. Ser man det. Det kan vel kanskje tilsvare 40 000 rekebæsjer det. Fint hun overlevde da og ikke har fått noen traumer. ← Det er bare oss voksne som får traumer av bærsj..
Susannah Skrevet 5. mars 2007 #38 Skrevet 5. mars 2007 Og pølsene hans er de eneste som kan måle seg med mine hjemmelagede... Altså: Skikkelige pølser lages med naturtarm! ← Lager du pølser selv!?! Helt kjempeimponert!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå