Snasen Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hva faen er det? Er det bæsj? I såfall spiser ikke jeg reker mer. Man spiser da for faen meg ikke BÆSJ!
onyx Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Jepp, det er tarmen og det svarte greiene er bæsj ja.
Mediocre Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Reker er kjeeempegodt ! Sålenge det smaker godt og jeg ikke dævver av det kommer jeg fremdeles til å spise det
Gjest Bobcat Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Hva faen er det? Er det bæsj? I såfall spiser ikke jeg reker mer. Man spiser da for faen meg ikke BÆSJ! ← Nå vil den neppe gi deg E-Coli, da. Du kan ta den vekk, på samme måte som ved kreps, dersom du drar vekk kjøttet midt oppe på ryggen.
Snasen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2007 Nå vil den neppe gi deg E-Coli, da. Du kan ta den vekk, på samme måte som ved kreps, dersom du drar vekk kjøttet midt oppe på ryggen. ← skrape vekk bæsj? huff. jeg ELSKER sjømat, og reka er min venn. men nå er jeg usikker her.
Snasen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2007 Takk Fru-Nigo, men uansett, gikk litt i bunn her nå.
Kayli Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Jeg tar den alltid vekk, selv om den er liten. Tanken på å spise tarmer, uansett størrelse, er bare
Gjest Maxagaze Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 Reketarmer namnamnam.. Egentlig er vel reker en slags sjøinsekt, men det gjør det vel ikke mer appetittelig.. Noen her som spiser sardiner ? Mye rart inni dem..
Gjest Maxagaze Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Jeg tar den alltid vekk, selv om den er liten. Tanken på å spise tarmer, uansett størrelse, er bare ← I England bruker man tarmer når man lager pølser, nammenam.
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Reketarmer namnamnam.. Egentlig er vel reker en slags sjøinsekt, men det gjør det vel ikke mer appetittelig.. Noen her som spiser sardiner ? Mye rart inni dem.. ← Ikke insekt, men kreps.. Sardiner er godt - og ja, de er fulle av alt som er inni en levende fisk Naturtarm brukes forøvrig på pølser her til lands også, det er oppgitt på pakka.
Bladlusa Skrevet 3. mars 2007 #12 Skrevet 3. mars 2007 Og det gjør man ikke andre steder i verden? Jeg bruker alltid tarmer når jeg lager pølser. Kjøper dem hos slakteren. Dvs at slakteren der jeg bor også bruker tarmer når han lager pølser. Og pølsene hans er de eneste som kan måle seg med mine hjemmelagede... Altså: Skikkelige pølser lages med naturtarm!
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2007 #13 Skrevet 3. mars 2007 Jeg er litt sær innimellom, og da må jeg fjerne den sorte tråden. Andre ganger gir jeg f...
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. mars 2007 (endret) Jeg tar den alltid vekk, selv om den er liten. Tanken på å spise tarmer, uansett størrelse, er bare ← Nettopp. Men hvem gidder å ta vekk masse bittesmå tarmer/bæsjeormer? Og enn hvis jeg spiser 40 000 reker. Blir jeg e-coliforgifta da? Endret 4. mars 2007 av Snasen C
Snasen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. mars 2007 Noen her som spiser sardiner ? Mye rart inni dem.. ← nei. spiser ikke det. minner meg om tipptipptippoldemor. hva rart er for no inni dem?
Gjest bada Skrevet 4. mars 2007 #16 Skrevet 4. mars 2007 I England bruker man tarmer når man lager pølser, nammenam. ← Det gjør Gilde også, http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_.../wienerpoelser/.
ATV Skrevet 4. mars 2007 #18 Skrevet 4. mars 2007 takk skal du faen meg ha! denne ooplysninger trengte jeg virkelig ikke nei. men, reker er til for og nytes, så får man heller prøve og glemme det man leste her
Brunhilde Skrevet 4. mars 2007 #19 Skrevet 4. mars 2007 Om du blir syk av reker så er det nok fordi rekene er bedervet, ikke på grunn av den ørlille strengen som er der. Har aldri tenkt tanken på å ta den bort en gang! Fjerner den på kreps, scampi og hummer, men det er litt annen størrelse på de krekene, da. En annen, og viktigere, ting er at man kan bli veldig syk om man glemmer å fjerne paven i krabbene før man spiser dem.
Philippa Skrevet 4. mars 2007 #20 Skrevet 4. mars 2007 Jeg tar den alltid vekk, selv om den er liten. Tanken på å spise tarmer, uansett størrelse, er bare ← Spiser du aldri pølser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå