Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2007 #21 Skrevet 12. mars 2007 Må man gå i terapi i tilegg til å ta antidepressive? Kan legen skrive ut dette eller må man få det på resept av psykolog/psykiater? Holder det å snakke med fastlegen?
India Skrevet 12. mars 2007 #22 Skrevet 12. mars 2007 Må man gå i terapi i tilegg til å ta antidepressive? Kan legen skrive ut dette eller må man få det på resept av psykolog/psykiater? Holder det å snakke med fastlegen? ← hvis man har angst eller depresjon bør man gå i terapi. det er ofte terapien som hjelper,antidepressiva bare demper problemene og terapien fjerner de. men ikke alle har nytte av terapi. du kan få antidepressive av fastlegen,det er nok å snakke med fastlegen. du bestemmer selv om du vil bli henvist.. ta en snakk med fastlegen din du,så kan dere sammen finne ut hvordan dere skal hjelpe deg.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2007 #23 Skrevet 12. mars 2007 Tusen hjertelig takk for svar, India Vet ikke helt om jeg tør å snakke med fastlegen min om alt mulig heller jeg men.. Må vel nesten prøve en dag.
mr. louis Skrevet 12. mars 2007 #24 Skrevet 12. mars 2007 Remedyfind. Omfattende nettsted der brukerene gir karakterer til de fleste medisiner og annen behandling for bl.a. alle angstlidelser.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #25 Skrevet 20. mars 2007 er det nok å legge ut om hvordan man har det èn gang til fastlegen for å få skrevet ut anitdepressive? eller må man snakke med han flere ganger om det først?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #26 Skrevet 20. mars 2007 er det nok å legge ut om hvordan man har det èn gang til fastlegen for å få skrevet ut anitdepressive? eller må man snakke med han flere ganger om det først? ← Det varierer. Samboeren min var inne i 15 minutter, og fikk en resept, det var det. Etter det hadde han ikke kontakt med helsevesenet før han rykket frem i psykologikøen etter et halvårs tid. (Da hadde han sluttet på de på egenhånd pga ekstreme bivirkninger)
India Skrevet 20. mars 2007 #27 Skrevet 20. mars 2007 er det nok å legge ut om hvordan man har det èn gang til fastlegen for å få skrevet ut anitdepressive? eller må man snakke med han flere ganger om det først? ← jeg fikk medisiner etter første samtale med lege. men hadde ganske tett oppfølging i begynnelsen.. pga bivirkninger som suicidal adferd..
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2007 #28 Skrevet 22. mars 2007 Ok, takk for svar India og Gjest. Jeg var hos legen i går, men turte ikke å spørre om jeg kunne få antidepresssive Han spurte om jeg trengte å snakke med en psykolog, og jeg sa nei. Faen så vanskelig det skulle være å innrømme overfor han at jeg kanskje trenger litt hjelp nå da..
aline Skrevet 22. mars 2007 #29 Skrevet 22. mars 2007 Men det aller viktigste er å sørge for å få henvisning til psykolog, slik at man kan bli ferdig med/ komme videre med problemene sine. Ikke bare lindre de. ← dette synes jeg også er fryktelig viktig, og altfor få muligheter for. Ble selv nesten kastet piller etter når jeg var depressiv og med mye angst, jeg ville ikke ha piller så lenge jeg ikke også fikk terapi, for meg ville det være som å brekke beinet og få smertestillende men ikke fikse selve bruddet. Opplevde det som altfor lett å bli satt på antidepressiva og altfor vanskelig å få terapi. Det er ganske vanlig at en del av de som har valgt medisin påstår at de som IKKE bruker medisin heller aldri har trengt det. Og det er denne påstanden jeg vil til livs. ← det er jeg enig i, man kan faktisk trenge medisiner selv om man velger å la det være. Man kan godt trenge behandling uten å oppsøke det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå