Gå til innhold

Kveita- Nov 07

Kveita

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har testet positivt både onsdag og torsdag denne uka!!

Skal teste neste helg for å bruke opp den siste testen, og for å få en til bekreftelse på det jeg allerede vet. :)

Jeg er gravid! :gravid::hoppe:

Vi er en familie på 3: Jeg og Sambo hadde vært sammen i 1,5 år da Turbo kom så vi har ikke kastet bort mye tid på oss selv. Den gangen ble vi enig om at jeg skulle slutte med p-pillen, fordi jeg husket aldri å ta den til rett tid og jeg var et hormontroll. Vi skulle prøve kun "sikreperioder" og kondom men ved første eggløsning - :humpe: = :gravid:

Vi ble ett øyeblikk sjokert da testen viste et positivt kryss, men sjokket gikk raskt over i glede og lykkerus. Vi kjøpte hus v/havet (nydelig utsikt)!, senere ble Eskorten byttet med stasjonsvogn. Og for 3 år siden ble vi foreldre til en nydelig vellskapt turbo gutt.

Denne gangen skulle vi egentlig vente til sept. for vi hadde lyst på et sommer barn, men vi "glemte" å kjøpe dong før eggløsnings uka....... Å det ble vell den mest aktive uka i senga.... :rodme: Kansje ikke så rart at jeg har hatt en stemme i hode som sier "du er gravid"!

Graviditets tegn:

-Svake mens murringer i mage/rygg

-Ytterste ringen på pupillen ble mørkere og mørkere

-Ømme, store pupper med hovne kjertler (t.o.m Sambo bemerket dette)

-Sprøere og sterkere negler

-Trett

-Små hormonell/sippete

-Voksende livmor og hard lang "livmorhals"

-Kvalme bølge når det går for lenge mellom måltidene

-Bomelom problemer :rodme:

Oji viste ikke at jeg hadde så mange tegn.

Ifølge babyverden.no

Du er nå 4 uker og 3 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 16. februar, 2007

Hjertet begynner å slå: 13. mars, 2007

Tid for ultralyd: 1. juni, 2007

Antatt termindato: 11. november, 2007

Gleder meg til å bli 2 barns mamma!

KONTROLLER iflg. LEGEN:

1.kontroll: svangerskapsuke 8-12

2.kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19

3.kontroll: svangerskapsuke 24

4.kontroll: svangerskapsuke 28

5.kontroll: svangerskapsuke 32

6.kontroll: svangerskapsuke 36

7.kontroll: svangerskapsuke 38

8.kontroll: svangerskapsuke 40

Ved svangerskapsvarighet over 40 uker blir det kontroll i uke 41.

Endret av Kveita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit, og gratulerer så mye!! :tommel:

- Ny bruker eller nytt nick... :sjenert:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for gratulasjoner! :)

Kipa: Jeg er vell en gammel bruker med nytt nick for sikkert tredje gang... Det er vell rundt tre år siden jeg snubla innom her for første gang. :)

Jeg sliter med en forkjølelse som ikke vil ut av kroppen. :forkjola:

Ellers så er det bare å smøre seg med tolmodighet her, er jo bare 3-4 uker på vei... Skal prøve å holde på hemmeligheten så lenge det overhode er mulig. Hadde vært morro å bare vise bilder fra UL men det er jo SÅ lange til pluss at til da har jeg sikkert fått mage som ikke lar seg sjule.

Så det er mulig jeg trenger noen tips, til unnskyldninger når venner vil ha meg ut å drikke litt. Denne helgen gikk greit siden jeg har vært syk. :) Men om et par uker må jeg ha en god unnskyldning igjen!

Nå må dere ikke bli bekymret hvis det går noen dager mellom at jeg er innom her, er ikke på internett så mye på hværdagene det blir mest i helgene.

Så nå skal jeg bli frisk å rask så jeg er klar for å bli kvalm å uggen igjen om noen uker. :ler:

:klem:

Endret av Kveita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært syk i ei uke nå, lurer på om det er en kombinasjon av forkjølelse og kvalme. Trodde ikke jeg skulle bli like slapp som da jeg gikk med turbo.. :(

Må prøve å legge opp en plan, skal prøve å spise litt oftere for å holde kvalmen og slappheten på god avstand. Har ikke hatt noen mat lyst i det siste så her må det bli full sjerpings. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rare drømmer! Nytt tegn på graviditet?

For ca 2 uker siden: - Jeg drømmer om katten til mamma (som nå er dø). Den bryter seg ut av veggen på rommet vårt.. jeg "våkner" å ser helt tydelig et hull i veggen, setter meg opp i sengen å prøver å forklare dette til Sambo men det klarer jeg ikke for jeg bare momler å klarer ikke å få frem et ord. :ler: så våkner jeg å forteller om drømmen å dere kan tro han bruker det mot meg! :frustrert:

Å i natt skjedde det igjen, jeg er i halv drømme å ser rare flekker på laken og dyne trekk... Jeg tror jo sef. at sambo har spydd i søvne... :ler: Jeg sier "hva er det på lakenet"? Han ser ut som et spørsmålstegn, jeg ble irritert når han ikke ser det, vips så våknet jeg flau å sier jeg er gravid! :( Å Sambo ler, så tårene triller på meg. Er kansje en smule hormonell for tiden, blir drit sur når han prøver å erte meg.

Nå har vi noe å le av om noen månder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Gratulerer med spiren!

Ser vi begge venter barn i november.

Kommer til å følge med deg! :)

~Izzy~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare drømmer er jo et graviditetssymptom, så kanskje?

Jeg har egentlig de siste 2-3 årene stadig vekk "sett" svære edderkopper på veggen eller dyna mens jeg sover. Hopper opp av senga halvhysterisk i søvne og krever at helten skal ta dem(mens det er så mørkt at jeg kræsjer i veggen fordi jeg ikke ser den). Men edderkoppen på veggen, den ser jeg! Etter noen sure forsøk på å fortelle meg at det er så mørkt at han ikke engang ser meg, slår helten på lyset og spør meg hvor den teite edderkoppen er hen. Jeg må da innrømme at den nok er inni hodet mitt og legge meg igjen. Gjett om jeg blir mobba?

Hjelper det å spise oftere på trøttheten også? Merker tydelig at det hjelper på uggenheten altså, men er forferdelig trøtt. Det er bare tankens kraft som kan redde meg tror jeg, så hvis du kan bekrefte dette kanskje jeg også kan våkne litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Izzy og Tinúviel!

Izzy: Gratulerer til deg også! :) Morro at vi begynner å bli flere som skal ha i Nov.

Tinúviel: Trettheten kommer vi oss vel ikke unna men når vi spiser så stiger jo blodsukkeret så da må vi jo våkne litt. :Nikke: (hvis vi ikke spiser oss så mette, at vi bare må ha en hvil). :ler:

Ellers så tok vi den siste testen i går... :) Ja, jeg har ikke sett et så blått kryss før!!

Så gikk det nok en gang opp for meg, JEG ER GRAVID! :hoppe: Dette blir så spennende! Har et mål om å ikke si det til noen før 1. Juni dette blir tøft! Heldigheten er at jeg kan skrive så mye jeg vil her inne. :)

Er så forkjøla, hoster, harker og snyter det er min nye hobby. :forkjola:

(Kjerringråd mottas med takk)!

Oppdatering på mine "gravid tegn", som jeg legger merke til nå:

- Er trett om kveldene. (Sovner sammen med Turbo mellom 19.30 og 21.00

å synes egentlig at det er bare godt for da våkner jeg i 6-7 tiden helt utvilt).

- Blir uggen hvis det går for lenge mellom måltidene.

- Blir uggen hvis jeg spiser for mye, så en brødskive til frokost er nok.

- Litt svimmel når jeg reiser meg fort opp. (Dette er blitt bedre, har begynt å ta

Jerntilskudd som heter Hemjern).

- Lurer på om jeg har fått forstoppelse.

- Små strekk/stikkende følelse i livmor-området fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo......takk for det :) morro dette:) Føler at magen har est ut og buksene er trange allerede...... :overrasket:

Er du i bra form eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å være litt lat nå. Hos meg flyter kjøkkenet over og klesvasktårnet truer med å nå taket(neida, ikke skittentøyet, det rene brettede tøyet kommer seg nemlig ikke opp trappa til andre etasje av seg selv lenger...).

Kjerringråd: Honning, masse sunn mat, ikke fryse på beina og ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hallo!

Nå har en beskjeden morgen kvalme meldt sin annkomst. Men den gikk heldig vis fort over av seg selv! :) Håper ikke det blir værre en dette, (det er jo lov å drømme).

Nå går det mot vår og lysere tider, i hagen til naboen er vår blomsringen startet allerede. :overrasket: Og hørte at ei dame her i nerheten hadde hatt 3 roser på rosetreet (ute) i vinter.... :overrasket: Så klima endringene er vist kommet, for vi har hatt en fin vinter med lite snø, men det har jo vært kalt med all den vinden som har herjet. :( Men det kan jo enda komme en og annen heggel-skur helt frem til Mai.

Vi har foresten bestemt oss for å flytte ut for å pusse opp litt mye her hjemme før den lille kommer, så over helgen har vi kansje fått et nytt hjem for noen måneder. :) Gleder meg! Føler jeg bor i et museum fra 50 - 60 tallet... :( Men nå blir det full opp pussing for allle penga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

Denne kvalmen gjør meg til et mat-vrak, så snart jeg kjenner meg uvell så MÅ jeg ha mat! :sur: Kommer til å bli stor å feit.... :grine:

Men det blir jeg vell uansett.... :)

Turbo er blitt syk han ligger utslått på sofaen å ser postmann Pat, barnehagen er ikke så flink til å passe på når han blir våt og kald... :( Men nå står han på venteliste på en annen BH som har fått mye skryt, så til sommeren får han kansje plass der. :)

Har ikke så mye å skrive om, synes ukene går treigt! Det er jo hele 5 uker til første kontroll... :roll:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Nå har en av de vordene tantene fått høre nyheten! :) Jeg sprakk... :ler:

Så har jeg hvert til legen i dag, joda han kunne bekrefte graviditeten. :) "sommerfugler i magen"

Jeg har vært i utrolig dårlig form så jeg ble sykemeldt.

Så skulle jeg få komme til jordmor i morgen. :)

Fikk termin 5 nov. men er ikke helt enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprakk til den ene tanta lenge før jeg hadde planlagt det jeg også, det er jo så spennende å sitte på sånne nyheter! ;)

Fælt at du er i dårlig form da, hvordan gikk det hos jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Ikke bare jeg som er i dårlig form altså? Har slitt en del med kvalme i det siste, og i tillegg har jeg fått babyskrekk. Får angst av de søte små som jeg tidligere elsket :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinúviel og KATTAstrofe!

Snakket bare med jordmor fikk litt tips men de hjalp ikke meg mye.. :(

Føler meg helt elendig. gleder meg til april er over kansje jeg kan leve litt som normalt da.. :/

Klarer ikke å skrive så mye, håper bare jeg ikke blir lagt inn på sykehus.. har bare energi til det aller mest nødvendige. :(

Men jippi jeg er jo gravid.... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...