Bjørk Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Noen som har tatt etterutdanning etter å ha jobbet som hjelpepleier noen år?? Tenkte på spesialiseringer. Er litt nysgjerring på dette:)
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Jeg kjenner to som har etterutdanning i geriatri, og min mor har etterutdanning i psykisk helsearbeid. Ingen får brukt noe særlig av utdannelsen sin i jobben desverre, men de får 10 000 mer i lønn enn de hjelpepleierene uten spesialisering med samme ansinitet. Så min mor synes at det er trist at hun ikke får brukt det hun lærte når hun tok videreutdanning, utover det som skjer i de vanlige pleieoppgavene.. Hun kunne f.eks hatt et litt overordna ansvar for det psykiske helsearbeidet på institusjonen sammen med alderspsykiatrisk siden det er en aldersinstitusjon, men neida. Man skal ikke bruke den kompetansen man har tilgjengelig. Men nå jobber disse på et lite sted, der man ikke skal stikke seg ut mtp på kunnskap og kompetanse, siden det er sykepleierene som vet alt der i gården.. Men på et større sted kan jeg kanskje se at det kan være en fordel med spesialisering. Edit: Jeg vet ikke så mye om hvordan hverdagen var for min mor da hun tok videreutdanninga, men jeg vet at hun måtte i praksis blant annet og at hun skrev en "større" oppgave tilslutt. Endret 3. mars 2007 av Aylana
Bjørk Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2007 Høres interessant ut!! Synd at moren din ikke får bruke kunnskapen hun har! Heldigvis er det stor støtte rundt kompetanse der jeg jobber. Føler at vi er likevedig(har såklart forskjellige ansvarsområder!) Takk for tipset! Håper det er flere der ute som vet mer:)
Gjest gjesta Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Jeg synes du bør ta videreutdanningen, jeg ser jo i flere stillingsutlysninger i Fagbladet at de søker etter spesialhjelpepleier/hjelpepleier. Men min bor på et lite sted, og har jobbet på samme sted i snart 25 år, så for henne er det ikke aktuelt å søke på slike ting andre steder i landet.. Og mange steder verdsetter jo de ansattes kompetanse Hva hadde du tenkt å spesialisere deg i da?
Bjørk Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2007 Kunne ha tenkt meg både geriatri og psykiatri....Har pedagogisk utdannelse i tillegg så hadde vært artig å tatt etterutdanning og senere undervist på vgs i hjelpepleie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå