Gjest Lanyah Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Jeg har vondt "bak" det ene øyet, spesielt når jeg ser opp og på siden. Og når jeg bøyer meg fremover, altså får vondt der bak øyet. Det er ikke som bihule betennelse, for det har jeg hatt mangen ganger og vet hvordan det er. Jeg er ògså litt ømfintlig for lys, det gjør vondt å se ut vinduet nå foreksempel, men bare på det øyet...! Lurer på hva dette er?... Ellers kan jeg ògså føle meg litt svimmel noen ganger. Har hatt det siden tirsdag..., det kom rolig...! Lurer virkelig...! Noen som kan hjelpe...? Bør jeg ringe legen? Jeg er ògså utrolig trøtt for tiden...!, kan fint legge meg i 7-8 tiden om kvelden å sove helt til halv 9 (da skal jeg på skolen) på morgonen. Uten problem...! Endret 3. mars 2007 av Lanyah
Veronal Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 For meg høres det ut som et klassisk tilfelle av tette bihuler eller bihulebetennelse. Hvorfor tror du ikke at det er det?
Chica Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Hva med å dra en tur til legen på mandag? Evt legevakta i helga om du syns det er lenge og vente?
Gjest Lanyah Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 For meg høres det ut som et klassisk tilfelle av tette bihuler eller bihulebetennelse. Hvorfor tror du ikke at det er det? ← Fordi jeg har hatt det så mangen ganger..., òg da er jeg som regel veldig "tett i hodet" (midt mellom øyene), altså at det er det det gjør vondt..., òg tett i nesen...! Det er helt annerledes nå..., derfor tror jeg at det ikke er det..., kan jo være det har komt på en annen måte, men tviler...
Gjest Lanyah Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Hva med å dra en tur til legen på mandag? Evt legevakta i helga om du syns det er lenge og vente? ← Men er det noe å gå til legen for?... Hater å dukke opp, så er det "ingenting".
Cata Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Tusle deg en tur til legen du. Siden du ikke synes det minner om de bihulebetennelsene du har hatt før så kan det være greit å få sjekket at ikke trykket på øyet er begynt å stige eller noe sånn. (Det kan visst skje.) Men det høres veldig ut som bihulebetennelse, da.
Mary_H Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Tror du bør ta en tur til legen, eventuelt optiker.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Tror du bør ta en tur til optiker. Høres ut som om du anstrenger øyet ditt, og kanskje trenger briller/linser. Jeg har også hatt sånne smerter bak øyet, og det ble bedre da jeg fikk briller.
Fakse Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Ring legekontoret og beskriv symptomene, så avgjør de om du bør komme til en sjekk eller ikke. Vil tro de vil ha deg inn for å se på det, men når det er de som avgjør så føler du deg i alle fall ikke dum fordi du kommer
Cata Skrevet 4. mars 2007 #11 Skrevet 4. mars 2007 Forslaget om optiker var også bra. Det er litt mer "lavterskel" kanskje, og de pleier være flinke til å sende videre dersom det er noe som ikke er innen deres fagområde. Når jeg først ble minnet om det, så vet jeg at feil brillestyrke en periode gav meg den typen smerter du beskriver. Hadde feil korreksjon for skjev hornhinne og øyet ble overanstrengt så det holdt.
Gjest Lanyah Skrevet 24. mars 2007 #12 Skrevet 24. mars 2007 Hm..., jeg har enda ikke fått meg avgårde til noen lege eller synssjekk... Men, var inn til en optiker å spurte om de hadde peiling på hva det kunne være, for jeg har nå itillegg fått "tåkesyn" på det øyet ògså. Jeg sliter med å se når jeg dekker til det øyet som "er i orden". Åhhh, hater at det alltid feiler meg noe...
Cata Skrevet 24. mars 2007 #13 Skrevet 24. mars 2007 Når du i tillegg har fått tåkesyn så er det en god idé å dra til legen. Ikke for å skremme, men smerter og tåkesyn er to av symptomene som kan forbindes med akutt grønn stær . Men da vil du sannynligvis også være rød på øyet. Uansett høres tåkesyn ubehagelig ut så bare det er vel god nok grunn til en sjekk.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2007 #14 Skrevet 24. mars 2007 jeg hadde også samme symptomer før jeg fikk briller.Min øyelege sa det var pga anstrengelse av øyet.Få deg time hos øyelege.Ikke optiker.lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå