Gå til innhold

Hva koster det å ha barn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære er klar for barn snart. Vi er 29 og 34, har begge fast inntekt og nettopp kjøpt oss hus! (Ingen har barn fra før)

Jeg er kjent for å være petimeter, og vil ha alt klart før vi evt. setter i gang. Derfor lurer jeg på om ikk dere her kan hjelpe meg med kostnadene ved å ha et barn? Jeg tenker på alle evt. utgifter...

Sitter å leker med et budsjett, men det er så mye jeg ikke vet!

Takknemlig for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg har hørt/lest en plass "60.000 i snitt pr. år fra de er født til de er 18", men om dette er engang i nærheten av sannheten, det aner jeg ikke.

Det avhenger jo egentlig VELDIG mye av deres økonomi. For, har man mer penger, så bruker man mer penger. Har man lite, så går det mer i brukte ting, arvede klær, billigere ting, gaver, og MINDRE av ting, spes mindre leker, og mindre av unødvendige menger klær. Har du mer penger, så blir det mer leker og mer klær, det blir letteree ny vogn, nytt alt, det blir mer mas om merkeklær og fritidsaktiviteter som koster. så egentlig er det umulig for andre å vite hva ditt barn vil koste. Men noen kan sikkert gi et anslag. Jeg har ikke barn, og anser meg derfor som "ikke kompetent til å svare" på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...