gigis Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Kjæresten og jeg ble sittende å diskutere dette igår kveld... Jeg har min teori og skulle ønske at noen kunne gi meg et svar, eller finnes det noen svar på dette? Det hele er nok ganske så individuelt Selv har jeg mange former for orgasme, nå tenker jeg ikke på klitoris, g-punkt osv., men hva orgasmene mine er godt for - hva de gjør med meg... Jeg er overbevist om at noen av orgasmene mine MÅ jeg ha for å ikke å bli "gal", hysterisk, ja rett og slett syk! Jeg mener at noen av disse orgasmene holder meg psykisk oppe og om jeg ikke hadde fått disse så ville jeg ikke hatt det så bra med meg selv... Dette fikk meg til å tenke på andre jenter og om de også har sånne tanker? Skulle gjerne lest resultater av en undersøkelse om: (eller er det i det hele tatt noen som har undersøkt) : Hvor mange jenter som ikke er i stand til å få/oppnådd orgasme sliter også med psyken? (Nå kan det jo ha seg sånn at nettopp pga psyken så kan de ikke oppnå orgasme, så fasiten finnes neppe...) Det er jo kjent at før i tiden så ble hysteriske kvinner behandlet av leger for dette, det var vel da vibratorer ble unnfanget - og gode resultater ble det jo innimellom(nå er det noen som sier at disse legene gjorde det for egen vinning...) Personlig så hadde jeg hatt godt av en behandlig dersom jeg ikke hadde klart å få orgasme på egenhånd... Så takk og lov for at det finnes hjelpemiddler der ute både med og uten batterier! Nå vet jeg at for noen så hjelper det ikke med hjelpemiddler, de klarer ikke å få orgasme samme hva. Dette innlegget er ikke ment som "få deg en orgasme så blir du frisk"! Har ingen ønsker om å fornærme noen Men flere som har det som meg? Overbevisst om at orgasmen holder meg frisk..? God lørdag til alle <3
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 høres ut som en god teori, kanskje det ligger noe i utsagnet om at kvinner som ikke har fått seg noe på lenge, rett og slett trenger .....
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Vel, jeg blir i hvert fall i fryktelig dårlig humør av mangel på orgasme - og sex for den saks skyld - om ikke annet. Og tilsvarende i fantastisk godt humør av bra sex - og bra sex inneholder supre orgasmer. Så jeg tror nok at orgasme er en form for mentalhygiene. Men tviler på at man blir regelrett psyk av mangel på orgasme - humørsyk og rastesløs er vel mer ordet.
Gjest =tentacle= Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Nei, man blir ikke gal av å ikke ha orgasmer. Folk tåler å bli lamme og følelsesløse fra livet og ned, og flertallet av kjønnslemlestede kvinner har ikke alvorlig sinnsykdom. Men ideelt er det jo ikke.
Gjest DyneTryne Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Jeg blir ikke lei meg/sinna hvis jeg ikke har sex, jeg blir bare mer skitten og vulgær i språket fordi mangelen påvirker mitt dagligliv.
ceca Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Vel, jeg blir i hvert fall i fryktelig dårlig humør av mangel på orgasme - og sex for den saks skyld - om ikke annet. Og tilsvarende i fantastisk godt humør av bra sex - og bra sex inneholder supre orgasmer. Så jeg tror nok at orgasme er en form for mentalhygiene. Men tviler på at man blir regelrett psyk av mangel på orgasme ← som jeg skulle sagt det selv !
Gjest Luci Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Jeg hadde blitt raskere sprø om jeg ikke fikk den kroppskontakten og intimiteten som sex innebærer. Det er faktisk hakket viktigere enn orgasme, men fraværet av den hadde jo også vert meeget frustrerende.
Villemarie Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Om jeg ikke blir mentalt lidende av mangel på sex/orgasme så må jeg si at orgasmene reduserer helt klart spennings- og stressnivået mitt. Men jeg har aldri gått uten sex/orgasme over lengre tid, heller. Og har ikke lyst til å utforske hva mangel på det gjør med psyken min.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Jeg blir sliten, lei og nervøs om jeg ikke har orgasme med jevne mellomrom. Sex med en annen er ikke nødvendig, men selve den “rusen” orgasmen gir er ganske vesentlig for meg. Fungerer ikke det, så har jeg lettere å ty til mer destruktive metoder (selvskading). Men psyk er jeg i utgangspunktet, så det blir kanskje annerledes da.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har aldri opplevd orgasme med en mann. Jeg får orgasme ved vibrator men det er stress så det er sjelden jeg gidder. Vært gift i 4 år og ikke en eneste orgasme. Før det over 50 partnere og ikke en orgasme Jeg tenker ikke på orgasme for tiden. Det har rett og slett ingen relevant plass i mitt liv. Det er kun når jeg sammenligner meg med andre som får orgasme at jeg kan bli litt deppa, så det har jeg sluttet med. Å få/ikke få orgasme kan sikkert slå negativt ut på humøret om du plutselig ikke klarer å komme. Men for meg som ikke kommer så går det fint lite ut over psyke og humør.
Solskinn Skrevet 4. mars 2007 #11 Skrevet 4. mars 2007 (endret) Refererert til tittel; er det bare jeg som ikke vet hva psyk er? Mennesker har en psyke, vi kan være syke og psykisk syke men psyk er da ikke et ord... Unnskyld at jeg snakker litt off topick, men jeg kunne ikke dy meg. (og ja det er nok noen feil å kommenter hos meg også, men jeg er dyslektiker så jeg beklager dem) Endret 4. mars 2007 av Gyngestol
gigis Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2007 Refererert til tittel; er det bare jeg som ikke vet hva psyk er? Mennesker har en psyke, vi kan være syke og psykisk syke men psyk er da ikke et ord... Unnskyld at jeg snakker litt off topick, men jeg kunne ikke dy meg. (og ja det er nok noen feil å kommenter hos meg også, men jeg er dyslektiker så jeg beklager dem) ← Beklager! Du har helt rett, psyk er ikke ett ord... Men for å slippe å ha en lang utredning om alle psykiske lidelser og tilstander - så tok jeg en liten snarvei og tok det muligens for gitt at alle skjønte det! :rosasmil: Og så en liten hilsen til Gjest som kunne ty til selvskading - det flott at orgasmer kan dempe behove for å utøve destruktive handlinger! FLOTT! Og det er nok ikke helt ukjent heller. Kjenner flere som i perioder da livet har vært på bånn har "trøstet" seg med orgasmer og fått fred ett øyeblikk....
Gjest Elinida Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har selv en ganske ikke-frisk psyke, og jeg har heller aldri hatt en eneste orgasme, verken alene eller med partner. Om det henger sammen, vet jeg ikke. Men jeg har innfunnet meg med at det er slik jeg har, og jeg nyter virkelig sex fordet! Kanskje jeg tilogmed nesten har det enklere enn mange kvinner, fordi jeg blir ikke "skuffet" etter sex, fordi jeg ikke har fått orgasme? Av og til føler jeg såklart at det er noe "galt" med meg, men jeg gidder ikke fokusere på det.
Amalie_85 Skrevet 5. mars 2007 #14 Skrevet 5. mars 2007 tror nok du har et poeng. Men om det gjelder alle vet jeg nok ikke. Men for meg selv så må jeg si at jeg blir litt deprimert visst jeg ikke får orgasme på lange lange tider visst jeg føler at jeg egentlig vil ha det. Men jeg syns ikke det er det samme å ta frem vibratoren og få det enn visst jeg og samboeren min har sex. Den gir meg så mye mer, og jeg blir smågrinete visst det går for lang tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå