Gå til innhold

erfaringer i å være avlastningshjem??


liv

Anbefalte innlegg

Vi skal kanskje flytte inn i et stort hus da min far skal reise bort i minst et år.. Da har vi to ekstra soverom og jeg lurte på å bli avlastningshjem.

Er barnevernspedagogstudent og gift men har ingen barn selv. vi har mye å gi av oss selv og vet det trengs mange hjem fortiden.

Noen som kan noe om det her?? Lønn og andre ting en bør vite? :blunke:

Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :kgsmil:

vi er avlastningshjem for to små barn, og trives utrolig godt med det..

det er stort sett ca 2 helger i måneden som de fleste får innvilget avlastning, sjelden mer og ofte mindre.. man skal gi barna opplevelser og ta de med ut på forskjellige aktiviteter. barna skal bli en del av familien din når de er hos deg og det er viktig med trygge og faste grenser.

de bør få et eget rom der de kan sove og også ha muligheten til å leke.

ellers skal du som avlaster være i tett samarbeid med både barneverntjenesten og barnas foreldre. spesielt evaluerings møter er en viktig del av oppfølgingen for å se hvordan avlastningen fungerer.

lønnsmessig er det ikke helt topp i forhold til den jobben man faktisk gjør.. utgiftsdekningen er pr unge pr døgn på kr190 og arbeidsgodgjørelsen på kr 450 pr døgn pr unge.. så man sitter igjen med ca 1000 kr for ei helg pr unge..etter skatt.

håper dette ga deg noen svar , hvis det er noen spørsmål du ikke fikk svar på her så send meg en PM.

:kgsmil: sola :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...