Gå til innhold

Ebeltoft


prinsessa

Anbefalte innlegg

Ja! Ebeltoft er fantastisk. Vi var der i fjor, og det var absolutt noe av det beste jeg har opplevd av Danmark.

MÅ bare tipse deg om et fantastisk sted ca 15-20 minutters kjøretur fra Ebeltoft. Husker ikke nå hva det het der, men vi fant info om det i brosjyrer i huset vi leide. Det var en bondegård med masse dyr; katter, kaniner, slanger, aper, hester, rever, forskjellige fugler, reinsdyr, bever osv. Våre var da 8 og 3 1/2, og de koste seg glugg  hjel. Det var ikke kommers i det hele tatt, rimelig inngang, koselig lekeplass utenfor kafeen. Man kunne sitte ute og spise enten medbrakt eller kjøpemat mens barna koste seg på lekeplassen. Vi tilbrakte en hel dag der, og ungene syntes det var den mest vellykkede dagen i hele ferien :)

Tror det lå i nærheten av Balle - i hvert fall i den retningen. Absolutt verdt et besøk!

Dette er tipset er jo egentlig Bodillen sitt fra i fjor men jeg må bare tipse om dette stedet jeg også. Jeg mener det het barnas dyrehage eller noe sånt. Et fantatisk sted som ikke koster så mye og mye bedre enn Ebeltoft zoo synes iallefall jeg.

Vi var det i fjor med sønnen vår som da var 2,5 og han koste jeg glugg i hjel. Det fine er at man kan kjøpe fòr til dyra og gå inn og mate de. Vel ikke alle dyra da men geiter, sauer osv. Det var også ponniridning der. Når vi kom inn ble vi møtt av det nydelige lammet som kom brekende i mot oss det var så koselig at jeg nesten ble rørt og sønnen min var helt i hundre.

Det var masse geiter der og den dagen vi var det var det født geitekillinger om natten som vi fikk lov til å gå inn til og klappe, bittesmå og nydelige.

Vi var der midt i fellesferien og det var ikke sånn at vi måtte stå i kø, var en del mennesker der men ikke for mange.

Jeg vil faktisk kategorisere det like bra som Legoland som også er helt topp.

Så til Bodillen, takk for tipset. Vi fant også en brosjyre i huset der vi bodde og da tenkte jeg; dette må være det stedet jeg leste om på KG. tusen takk!!! :klappe:

Endret av prinsessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var også på samme plass da dattera vår var 2 år som til sommeren er 9 år siden.

Utrolig fint sted!

Gir en spesiell opplevelse når en får ha en slik nærkontakt med dyrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...