Gå til innhold

Salmer


Gjest Frida

Anbefalte innlegg

Sitter her å sliter med å finne ut hvilke salmer vi skal ha. Jeg kan jo ingen.

Har dere funnet ut hvilke dere skal bruke? Evt. hvilke er det?

Skal dere ha noen annen form for "undreholdning" i kirken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på www.orkdalsmenighetene.no under livets gang og til vigsel.

Der finner du mange fine,flere enn i de fleste salmebøker.

Jeg har ikke bestemt meg ennå for som du ser har jeg goood tid!!

Men jeg har brukt sidene til bl a å finne ut hvilken

inngangsmarsj jeg skal ha... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me brukte Å leva, det er å elska (NS 698), Herre, eg inderleg ynskjer å fremje di ære! (NS 696) og Deilig er jorden (NS 56). Folk flest kan vel Deilig er jorden, og den har ein veldig fin tekst som eg syenest passar godt i bryllaup, så det kan jo vera eit val dersom de ikkje kan så mange salmer. Me hadde dessutan ei venninne som sang Lær meg å kjenne dine veie. Det var kjempefint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror vi kommer til å ha 'Stor er din trofasthet' og 'Vi rekker våre hender frem'. Og 'Deg være ære' til slutt! (Syns det er utrolig flott salme, og det er også en som 'alle' kan....)

Dessuten skal en venninne synge 'Bryllaupssong' for oss. (Gleder meg allerede til det, men innser jo at mascaraen må være veldig vannfast denne dagen... hehe...)

Personlig syns jeg en del av salmene under 'Orkdalsmenighetene' er litt oppbrukte, på en måte... (Jeg kunne liksom ikke tenke meg 'Kjærlighet fra Gud'.) Men vi er så forskjellige, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ny her..

Vi skal også ha Stor er din trofasthet. Litt usikker på resten..

Et annet spørsmål: skal dere uken før annonsere i kirken at dere skal gifte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal vi! (Du mener sånn at det blir lest opp som en kunngjøring i kirken på gudstjenesten, sant!?)

Både i 'min' kirke (som er der vi skal gifte oss, og der hele min slekt kommer fra), og sikkert også i min kjæres kirke... Syns det er en fin skikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ny her..

Ja, det var sånn jeg mente. Vi gjør nok det vi og!

Har ikke alle detaljer på plass enda jeg... det er mange her inne som er utrolig tidlig ute med ting!! Jeg gifter meg 5 april.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...