Gå til innhold

Reker til bursdagen.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei jeg lurte bare på om hvordan rekene smaker nå? jeg pleier å kjøpe de rekene som er i en pakke på 5 kg på rema 1000 om sommeren. men hvordan smaker de nå :roll: ? trenger tips og råd fra dere. klem :brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med rekene fra Rema, men generelt så er både fisk og skalldyr strengt tatt av bedre kvalitet om vinteren når det er kaldt i vannet.

Du skriver ikke noe om hvor du bor, men hvis du bor i nærheten av en Smart Club, så er de frosne rekene der noe av det beste som er å oppdrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - hvor bor du?

Reker er mer sommermat for min del da jeg kan kjøpe de ferske på kaia rett fra båten. Spiser ikke så mye reker ellers på året.

Frosne reker er ok - men kan ikke måle seg med ferske. Har spist frosne reker fra Rimi/Rema??, og de smakte helt fint.

Forresten, hvor får man tak i ferske reker i Oslo? Meny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvor får man tak i ferske reker i Oslo?  Meny?

Som vestlandsjente må jeg si at jeg synes begrepet "ferske reker" til tider tøyes lovlig langt her i Oslo, var derfor jeg anbefalte de frosne fra Smart Club. Disse er kokt på fabrikktråler, frosset ned med en gang etterpå og smaker ferskere enn mange av de såkalt ferske rekene som selges i Oslo.

Jeg stoler i det store og hele ikke på verken Meny eller de andre matvareforretningene hva dette angår, men holder meg til fiskebutikk eller Jacob's på Holtet hvis jeg skal ha ferske reker. Koster mer, men du får i det minste det du betaler for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Stvgr.-området, kan jeg anbefale ferske reker på denne tiden av året:- store, flotte m/rogn........jeg kjøpte reker på Helgøs sist helg, litt dyrere kanskje,men absolutt verdt det!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei meg her igjen jeg bor i bergen så det finnes vel ikke noe smart klubb her? Hvordan pleier dere tine frosne reker. jeg pleier å legge de i lunket vann og så når det er tint så legger jeg de på avis så de får renne av seg.

Tusen takk for mangen svar. klem :brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å legge dem på en plastpose i en stor panne.

Skal du legge reker i vann, så legg dem i KALDT vann så de ikke blir dvaske og seige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere tine reker, må dere putte de 20-25 sek i kokende vann tilsatt salt og sukker. Da mister de ikke så mye av smaken!! (De må ikke ligge for lenge i bare vann....)

Jeg husker ikke akkurat målene på hvor mye salt og sukker, men det er snakk om en del.....

Ellers pleier jeg kun å la de tine av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...