Gå til innhold

skismurning og sånt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei dere! Jeg skulle gjerne hatt noen råd. Har nettopp kjøpt meg nytt skiutstyr til tross for at jeg ikke har gått på ski siden sånn ca på 60-tallet......

Har jo ikke peiling på sammenheng mellom føre og type skismurning! Er det noen som kunne gjøre meg litt klokere på det området?

Ellers regner jeg med at det er med ski som med sykling og skøyter - har man en gang lært det så glemmer man det aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pulverheksa

Du trenger et nybegynner sett med smurning.

Fås i de fleste sportsbutikker. Det inneholder rød, grønn og blå tørrsmurning og universalklister.

Det skal klare de fleste familieturforhold.

En kork til å gni smurningen utover med og noe til å fjernesmurningen med etter endt sesong, er heller ikke dumt.

Lykke til med de nye skiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sportbutikker selger en smart liten mageveske som inneholder de vanligste skismøringene, klister, kloss, rensespray etc. - hvis du kjøper et slikt sett har du nok det du trenger for ditt bruk. Spør de ansatte i sportbutikken om litt råd, de skal ha litt peiling :blunke: De har sikkert noen brosjyrer og sånt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så står det jo på de fleste "tubene" også da, hvilket "føre" de passer best til...

(Dvs i hvilken "temperatur-sone" det passer å bruke den "tuben" )

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...