Gjest Pax Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Jeg har vært plaget av urolige bein og litt armer i noen år, men på julaften slo det til for fult, og det har vært skikkelig ille. Fikk beroligende av legen, og det hjalp litt. Men så spurte jeg om hjelp i en helsekostbutikk, og ble anbefalt magnesium. Tok en tablett, og det hjalp kjempemye. Den siste uka har jeg tre tabletter som tilsvarer full dagsdose og uroligheten i beina er borte! Søkte på nettet, og fant ut at urolige bein - og armer kan være et tegn på magnesiummangel. Sant at årsaken kunne være effektivisering av jordbruket - jorden blir utarmet og grønnsakene høstet tidlig, slik at de ikke rekker å trekke til seg nok næring (bl.a magnesium). Om det er tilfelle eller ikke, vet jeg ikke, men det er utrolig digg å ha rolige bein. Ville bare tipse om det.
Gjest Persille Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 (endret) Jeg ba om råd her inne for et par uker siden og fikk da til svar magnesium. På pakningen står det anbefalt dose på to tab. a 200 mg. pr. dag. Hun i forretningen sa at det var greit med dobbel dose den første måneden. Endret 20. desember 2010 av Persille
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå