Henna Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 En lekkasje fra oppvaskmaskinen har medført at hele kjøkkengulvet er tydelig ødelagt av vannskade. Sitter og venter på takstmann nå, og den store frykten er at forsikringsselskapet skal skape seg og at det ikke blir dekt. Har snakket med flere, alle med hver sin mening. For når vurderer de det til å være selvforskyldt? Jeg er selvforskyldt i den grad at jeg har en gammel oppvaskmaskin som antagelig har levd sine bedre år. Jeg vet ikke om det er koblingsfeil eller noe som er ødelagt som har forårsaket det. Vannet har rennet bakover og under kjøkkeninnredningen uten at vi har kunnet sett det. Noen her som har fått vannskader og vært i kontakt med forsikringsselskap om dette? Hva skjedde og fikk dere det dekt? Får sitte og skjelve litt til her, da jeg ser pengene fly ut vinduet
Gjest vimse Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Vi fikk vannskade på bad og gulv i tilstøtende gang og kjøkken pga hull i gamle prisolrør, hadde oppe taktsmann og vårt forsikringsselskap var ikke vanskelige ifht å få dekket utgiftene.
Jyde Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Forsikringselskapet vil dekke disse skadene. Hvis du har en ti år gammel tv som tar fyr og lager brannskader, dekker forsikringselskapet det også.
Leo Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 De forsikringsvilkårene jeg har sett (Og det er en del...) har aldri nevnt noe om at det er klanderverdig å ha en gammel oppvaskmaskin. Slike feil kan like gjerne oppstå på nye, dyre maskiner har jeg erfart... Det det står og faller på er om oppvaskmaskinen er riktig tilkoblet. Er den det og det likevel oppstår feil, vil forsikringen dekke det.
Arkana Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Nøyaktig det samme skjedde med Mamma for et par uker siden. En eldgammel oppvaskmaskin skapte oversvømmelse og vannskader på kjøkkenet og ned til etasjen under. Det var ingen problemer i forhold til forsikringsselskapet, de dekker alt, inkludert kjøp av ny vaskemaskin.
Gjest Persille Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 (endret) slettet Endret 22. april 2007 av Persille
:-) anna Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Akkurat det samme skjedde med oss. Rant fra gammel oppovaskmaskin ned under golvbelegget. Vi fikk dekka det på forsikringa. Vi bodde i blokk, og det gikk faktisk på borettslagets forsikring
Dizzy Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Vi hadde ingen problemer med å få dekket av forsikringen da vi hadde vannskade på kjøkkenet.
Helen Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Vi hadde også en slik episode for ett år siden. Vi har gamle plastikkrør i kjøkkenskapet og der hadde en skjøt delt seg mens oppvaskmaskinen sto på. Det var vann over hele gulvet, vi hadde laminat gulv så det ble ødelagt. Vi fikk dekket det av forskikringen det var ikke noe problem, vi slapp også å betale egenandel siden vi begge er fagorganiserte.
Pauline Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Har opplevd det samme -med ny maskin- og forsikringa dekket det minus egenandel på kr 6000,- De stressa litt om at mannen min hadde kopla slangen selv, men de roa seg da de fant ut at lekasjen kom fra et helt annet sted. Er visst ikke helt stuerent å kople denslags selv. Ikke greit å vite. Gjorde arbeidet med å bryte opp og legge nytt gulv selv, så vi klarte oss med forsikringsbeløpet. Men sure greier. Lykke til! PS: Vannskader er visst en "ti på topp" i norske hjem, og det skjer masse.
Henna Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2007 Det var godt å høre at flere har fått dekt det, også når det har vært selvforskyldt. For frykter jo at vi har noe av skylda selv. Takstmann var her i dag, skal komme rørlegger for å fastslå årsaken. Har hørt at man kan få det dekket er det selvforskyldt også, men at man da får noe fratrekk på forsikringsutbetalingen. Fortsatt en anelse redd for at vi må ta det selv, men man skal ikke male fanden på veggen med en gang
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 :-) anna skrev (På 2.3.2007 den 18.21): Akkurat det samme skjedde med oss. Rant fra gammel oppovaskmaskin ned under golvbelegget. Vi fikk dekka det på forsikringa. Vi bodde i blokk, og det gikk faktisk på borettslagets forsikring Fikk dere nytt gulv? Henna skrev (På 7.3.2007 den 20.46): Det var godt å høre at flere har fått dekt det, også når det har vært selvforskyldt. For frykter jo at vi har noe av skylda selv. Takstmann var her i dag, skal komme rørlegger for å fastslå årsaken. Har hørt at man kan få det dekket er det selvforskyldt også, men at man da får noe fratrekk på forsikringsutbetalingen. Fortsatt en anelse redd for at vi må ta det selv, men man skal ikke male fanden på veggen med en gang Hvordan gikk det med deg TS? Her har samme problem skjedd nå, jeg har kontaktet borettslaget. Lekket under oppvaskemaskinen og ut i stuen. Anonymkode: 0eb23...dc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå