Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kom til å tenke over dette i dag, selv om jeg ikke er jobbsøker for tida. Så altså: hvor mange ganger har du vært på jobbintervju, og hvor mange av de gangene fikk du jobben? Og føler du selv at du gjør det bra på jobbintervju?

Selv har jeg for så vidt en ganske bra statistikk når det gjelder jobbintervju. Jeg telte meg fram til at jeg har vært på totalt åtte, og fikk jobben på seks av dem. De to gangene jeg ikke fikk jobben var det av ganske åpenbare årsaker til det (den ene gangen klarte jeg å komme alt for sent til intervjuet og den andre gangen manglet jeg en vesentlig kvalifikasjon, nemlig førerkort).

Men jeg er usikker på hvor bra jeg egentlig er på intervjuer… De fleste av intervjuene jeg har vært på har jeg følt at var ”lett match”, og at jeg lå meget bra an til å få jobben i utgangspunktet.

Endret av cand.intet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nokså god, kommer jeg først på jobbintervju har jeg fått alle de jobbene jeg hadde lyst på, hittil.

Skrevet (endret)

Har vært på totalt 8 jobbintervjuer, og fått jobben 4 ganger. Så jeg er vel midt på treet. :ler: Men en av gangene ble jeg innstilt som nr 2 (skikkelig skuffet...), og en gang fikk jeg intervju dagen etter jeg var kommet hjem fra ferie (= dårlig forberedt).

Edit: Leif

Endret av Hobgoblin
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har vært på 7 intervjuer og to annengangsintervju.

Alle untatt en gang fikk jeg jobben, selv om han jeg snakket med på første intervjuet var kjempepositiv. I følge han på vikarbyrået så var det noe merkelig der, og han fikk følelsen at de skulle motarbeide han i førstegangsintervjuet. Rett etter flyttet de hele firmaet til en annen del av landet, så glad jeg ikke fikk den jobben!!!

Så tror jeg gjør det ganske bra :)

Skrevet

Foreløpig har jeg vært heldig.. 3 av 3. De andre jobbene har jeg blitt anbefalt til.

Håper det holder seg sånn en stund til ;)

Skrevet

Jeg har vel ikke en sånn kjempebra statistikk. 1 av 4 i gjennomsnitt tenker jeg. Men det skal sies at dette er innen IT, og markedet var veldig tøft for 3-4 år siden. Det var ofte flere hundre søkere, og kom jeg til intervjuet så var ofte de 5-6 andre som ble intervjuet veldig bra kvalifiserte.

Skrevet

Jeg er god selv om jeg er så nervøs at jeg nesten hakker tenner. Statistikken min er fantastisk. Jeg har bare søkt på en jobb jeg ikke fikk, men det var fordi jeg ikke var kvalifisert.

Jeg har noen hull i cv-en, og spørsmål har kommet overraskende på meg, men da har jeg vært ærlig og ikke diktet på noe. Jeg jobber en del som freelancer, så det hjelper på hullene i cv-en min. Men jeg synes ikke det er morsomt å gå til jobb-intervju.

Det hjelper å tenke at det spiller ingen rolle om jeg får jobben. Da minsker angsten og man opptrer mer selvsikkert.

Gjest SuperMoo
Skrevet

Jeg har bare vært på ett intervju i Norge og ett i England hvor jeg bor nå. Men jeg fikk jobben begge gangene. :)

Skrevet

Ja, det vil jeg si. :) Har vært på 4 intervjuer tilsammen, og fått jobben på alle.

Skrevet

Jeg aner ikke om jeg er spesielt "god på intervju" men har vært på tre og fått jobbtilbud på samtlige, så direkte dårlig er jeg nok ikke.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg tviler egentlig på at jeg er god, for jeg blir veldig nervøs og sjenert og ler dumt av alt, men jeg har fått de jobbene jeg har vært på intervju til. På den annen side har det vært snakk om veldig "simple" sommerjobber o.l. Ellers har jeg merkelig nok fått mange jobber helt uten intervju, også ting som er relevante for utdanninga mi.

Skrevet

Jeg har blitt nummer 2 hele 3 ganger før jeg fikk drømmejobben. Men dette har vært litt tyngre stillinger. Etter den ene intervjuet ble jeg glad for å bli nr 2, den ene intervjueren sendte flere sms under intervjuet med lyden på (respektløst). Han så sikkert jeg sendte han hat-blikket mitt :ler:

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Jeg har vært på flere intervjuer enn jeg har hatt jobber...jeg merker med en gang om kjemien ikke passer og da er det ikke gøy å fullføre intervjuet. I begynnelsen tenkte jeg at det var jeg som burde innrette meg etter deres vurderinger, etterhvert forsto jeg at det er minst like viktig hvordan jeg vurderer arbeidsplassen og folk der. Jeg er mest opptatt av hverdagene som kommer etter jobbintervjuet fremfor selve intervjuet. Arbeidsgiver kan jo like en i intervjuet men hva når partene lærer hverandre å kjenne, vil kjemien være der?

Endret av Gjest 1
Gjest Aloha
Skrevet

Har vært på intervju to ganger, og fikk jobben begge gangene. Har ikke vært på så mange intervjuer altså, men jeg har vært intervjuer mange ganger.

Skrevet

Jeg har vært på fire intervjuer og fått alle jobbene. Var senest på intervju i dag faktisk, og fikk jobben med en gang :sjenert: *veldig glad*

Skrevet

Jeg gjør det bra på intervju. Har fått alle jobbene jeg har vært til intervju på. Har også vært på den andre siden av bordet - dvs intervjueren, så jeg vet litt om hva man ser etter.

Skrevet
Jeg har vært på fire intervjuer og fått alle jobbene. Var senest på intervju i dag faktisk, og fikk jobben med en gang  :sjenert:  *veldig glad*

Gratulerer! :)

Skrevet
Jeg gjør det bra på intervju. Har fått alle jobbene jeg har vært til intervju på. Har også vært på den andre siden av bordet - dvs intervjueren, så jeg vet litt om hva man ser etter.

Hvis du vet det - så kankje du vil fortelle meg hemmeligheten? ( det er vel forskjellig det går eg ut i fra, hehe.)

Jeg blir hvertfall veeeeldig GLAD hvis du gidd det.

MVH aktiv arbeidsøkende ;)

Skrevet

har fått alle jobbene jeg har vert på intervju til. Har til og med sagt nei til et par jeg har fått. He he nå har jeg tilbud om ny jobb per tlf ca annenhver måned. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...