Gå til innhold

Gruppevoldtekt Sinsen/tvangsutsending


Trailer'trash

Anbefalte innlegg

Leste en sak på en nett avis angående Denne voldtekten som hadde skjedd på sinsen i slutten av Januar. Det slo meg at de fengslede var av utenlandsk opprinnelse. Ingen av dem hadde verken opphold eller arbeidstilatelse. Det jeg da tenkte var at kan det ikke være mulig at disse har fått endelig avslag på evt søknad om asyl/opphold? De samme menneskene som politiet prøvde å frakte inn på gardermoen for tvangs utsendelse? Det værste med saken, er jo at når de blir dømt, så blir de sittende i et norsk fengsel, og den dagen de slipper ut så er de norske statsborgere. Da de i utgangspunktet ikke skulle vært her til å begynne med. Nå har jeg utelatt den stakkars jenta som har blitt utsatt for dette grusomme da det ikke var det jeg er ute etter å få fram. Det har også vært en hel del voldtekter i sentrum i det siste også, da de har vist frem en politi tegning av en mørkhudet mann som snakker blanding av norsk og engelsk. Har han oppholdstilatelse? Eller har også han/de kanskje fått endelig avslag og ikke skulle vært her? Er dette en ny måte å få lov til å være i norge på? Har et menneske fått endelig avslag, så er det ikke fare for liv eller død i hjemlandet. Hvorfor får disse menneskene full bevegelsesfrihet i norge før de evt får oppholdstilatelse? De kan jo gjøre hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bodillen
Leste en sak på en nett avis angående Denne voldtekten som hadde skjedd på sinsen i slutten av Januar. Det slo meg at de fengslede var av utenlandsk opprinnelse. Ingen av dem hadde verken opphold eller arbeidstilatelse. Det jeg da tenkte var at kan det ikke være mulig at disse har fått endelig avslag på evt søknad om asyl/opphold? De samme menneskene som politiet prøvde å frakte inn på gardermoen for tvangs utsendelse? Det værste med saken, er jo at når de blir dømt, så blir de sittende i et norsk fengsel, og den dagen de slipper ut så er de norske statsborgere. Da de i utgangspunktet ikke skulle vært her til å begynne med. Nå har jeg utelatt den stakkars jenta som har blitt utsatt for dette grusomme da det ikke var det jeg er ute etter å få fram. Det har også vært en hel del voldtekter i sentrum i det siste også, da de har vist frem en politi tegning av en mørkhudet mann som snakker blanding av norsk og engelsk. Har han oppholdstilatelse? Eller har også han/de kanskje fått endelig avslag og ikke skulle vært her? Er dette en ny måte å få lov til å være i norge på? Har et menneske fått endelig avslag, så er det ikke fare for liv eller død i hjemlandet. Hvorfor får disse menneskene full bevegelsesfrihet i norge før de evt får oppholdstilatelse? De kan jo gjøre hva de vil.

Utenlandske statsborgere som begår lovbrudd i Norge blir stort sett sendt tilbake til hjemlandet etter endt soning.

Unntaket er hvis de har opphold som flyktinger, eller at de har politisk asyl. Det er også et problem hvis personen er statsløs, slik at man ikke vet hvor vedkommende skal sendes.

Nå er det jo sånn at det finnes noen muligheter for folk som har fått avslag på opphold. De kan stikke av og leke katt og mus med politiet i laaaaang tid, eller de kan greie å komme seg inn i landet igjen etter at de har vært hjemme en tur etter utsendelse fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håil Brillan
Utenlandske statsborgere som begår lovbrudd i Norge blir stort sett sendt tilbake til hjemlandet etter endt soning.

Unntaket er hvis de har opphold som flyktinger, eller at de har politisk asyl. Det er også et problem hvis personen er statsløs, slik at man ikke vet hvor vedkommende skal sendes.

Nå er det jo sånn at det finnes noen muligheter for folk som har fått avslag på opphold. De kan stikke av og leke katt og mus med politiet i laaaaang tid, eller de kan greie å komme seg inn i landet igjen etter at de har vært hjemme en tur etter utsendelse fra Norge.

De utenlanske statsborgerene blir alltid sendt ut igjen av landet vårt etter soning. Dette er vanlig missforståelse av de som er "skeptiske" til innvandrere generelt at vi tar vare på krimminelle. Selvsagt gjør vi ikke det.

Unntakene er som du beskriver, men i tillegg hvis det er sansynlig at vedkommende vil få dødstraff i hjemlandet sitt. Og selvsagt sender vi ikke folk hjem til dødstraff. De som mener det er riktig bør jo heller gå inn i politikken å jobbe for at vi får dødstraff her på berget også, og ikke godta at vi ikke har dødstraff her hjemme, men det er ok å sende andre mennesker inn i døden. Det blir for ullent for meg, og vitner om at de som sier dette ikke har vært så veldig bevandret i politikk :-) Og det sier også en god del om deres menneskesyn hvis vi ikke skal ha dødstraff, men det er helt ok at utlendingen kan bli avlivet.

Blir skremt av sånne som mener slikt.

Håil Brillan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radio her forleden at 60% av voldtektene som begås i Norge er av menn med utenlandsk opprinnelse.

Mørketallene er sikkert store, men lurer på hvor mange ulovelige innvandrere som oppholder seg her i landet?

Utenlandske kriminelle soner generelt hardere enn norske kriminelle, etter norske standarder, men til gjengjeld soner de lettere enn det de evt. ville gjort i sitt hjemland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trur ikke jeg er nevneverdig smartere enn innvandrere, men om jeg viste att jeg ville bli sendt tilbake til et land hvor tortur og død ventet meg så ville jeg faktisk oppført meg pent, men de vet at de slipper unna så her kan de gjøre hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske statsborgere som begår lovbrudd i Norge blir stort sett sendt tilbake til hjemlandet etter endt soning.

Unntaket er hvis de har opphold som flyktinger, eller at de har politisk asyl. Det er også et problem hvis personen er statsløs, slik at man ikke vet hvor vedkommende skal sendes.

Nå er det jo sånn at det finnes noen muligheter for folk som har fått avslag på opphold. De kan stikke av og leke katt og mus med politiet i laaaaang tid, eller de kan greie å komme seg inn i landet igjen etter at de har vært hjemme en tur etter utsendelse fra Norge.

vil ikke påstå at de bruker mye tid på å få tak i dem. det er som oftest tilfedigheter som gjør at de sitter i saksa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Håil Brillan
jeg trur ikke jeg er nevneverdig smartere enn innvandrere, men om jeg viste att jeg ville bli sendt tilbake til et land hvor tortur og død ventet meg så ville jeg faktisk oppført meg pent, men de vet at de slipper unna så her kan de gjøre hva de vil.

Men du mener du er smartere en innvandrerene, bare ikke nevneverdig?

Makan, snakk om dårlig selvinnsikt. Du røper jo din uinnteligens bare ved å skrive noen få linjer !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trur ikke betyr at jeg hverken mener eller trur,det betyr at jeg mest sansynlig er like smart/dum som de fleste andre i hverden.

er det noen som tydeligvis synes de er overinteligente her så må det vel være deg som kan, utifra et innlegg, klarer og se at jeg ikke bare er uinteligent men at jeg også mangler selvinsikt....stakar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde norge vært litt strengere med utlendingene så hadde de ikke gjort så mye galt.

men livet i norske fengsler er jo som en drøm for utlendingene. så hvorfor skal de gidde å oppføre seg??

Norge burde snart våkne opp forby slikt tull. send de hjem når de gjør noe galt, så er det kanskje ikke så fint å gjøre noe galt lenger..

er vel en grunn til at det er mest utlendinger som er kriminelle, de kan jo gjøre hva pokker de vil :frustrert:

de som bestemmer i norge er så naive, vi skal jo være så snille så det er ikke så farlig om de skader norske kvinner. stakkars utlendinger,de må jo få lov til å voldta våre kvinner,de kan jo ikke få straff for det :ironi::ironi::kjempesinna::kjempesinna::riste::murvegg::klaske: :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håil Brillan
hadde norge vært litt strengere med utlendingene så hadde de ikke gjort så mye galt.

men livet i norske fengsler er jo som en drøm for utlendingene. så hvorfor skal de gidde å oppføre seg??

Norge burde snart våkne opp forby slikt tull. send de hjem når de gjør noe galt, så er det kanskje ikke så fint å gjøre noe galt lenger..

er vel en grunn til at det er mest utlendinger som er kriminelle, de kan jo gjøre hva pokker de vil :frustrert:

de som bestemmer i norge er så naive, vi skal jo være så snille så det er ikke så farlig om de skader norske kvinner. stakkars utlendinger,de må jo få lov til å voldta våre kvinner,de kan jo ikke få straff for det :ironi:  :ironi:  :kjempesinna:  :kjempesinna:  :riste:  :murvegg:  :klaske:  :hår:

Våkn opp!! Kikk deg rundt, gjør deg kjent med virkeligheten og ikke lull deg inn i denne forkvaklede fremmedfrykt filosofien.

Reis rundt i verden, og da regner jeg ikke en handle tur til Strømstad som utenlandstur.

“Racism is man's gravest threat to man - the maximum of hatred for a minimum of reason.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkn opp!! Kikk deg rundt, gjør deg kjent med virkeligheten og ikke lull deg inn i denne forkvaklede fremmedfrykt filosofien.

Reis rundt i verden, og da regner jeg ikke en handle tur til Strømstad som utenlandstur.

“Racism is man's gravest threat to man - the maximum of hatred for a minimum of reason.”

Våkn opp selv, er du som trenger å åpne øynene for at det faktisk finnes mye grums blant innvandrerne! Hvorfor ikke bare sende de hjem med den gang, la de få en straff i hjemlandet, eller opprette en ny djeveløy. Hvorfor ikke? voldtektsforbrytere er ikke verdt en skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håil Brillan
Våkn opp selv, er du som trenger å åpne øynene for at det faktisk finnes mye grums blant innvandrerne! Hvorfor ikke bare sende de hjem med den gang, la de få en straff i hjemlandet, eller opprette en ny djeveløy. Hvorfor ikke? voldtektsforbrytere er ikke verdt en skit.

Har faktisk vært våken en god stund jeg frøken. Men ellers takk.

Det finnes "grums" blant innvandrere og det finnes "grums" blant etniske nordmenn.

Har ikke tro på at det å sende de direkte ut av landet uten straffeforfølgelse her i landet vil løse noe som helst. Det er en korttenkt og populistisk tankegang.

Jeg støtter ikke voldtekstforbrytere, men jeg mener det ikke er en dritt forskjell på om voldtekstforbryteren er norsk eller av utenlandsk opprinnelse. "Skum bags" er de begge to.

Så er du av en oppfattning av at det er "bedre" å bli voldtatt av en hvit Nordmann en en mørk Utlending, så har du faen flette meg lite greie på hva voldtekt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er du av en oppfattning av at det er "bedre" å bli voldtatt av en hvit Nordmann en en mørk Utlending, så har du faen flette meg lite greie på hva voldtekt er.

Det kan hende folks oppfatning farges endel av det faktum at "våre nye landsmenn" topper overfallsvoldtektstatistikken med grei margin, til tross for at de selv faktisk er i kraftig mindretall når det kommer til antall personer totalt.

De har ikke alltid gjort det, men det har i aller høyeste grad toppet seg i den senere tid.

De fleste voldtekter skjer fremdeles hjemme, men jeg tror det er hakket verre å bli voldtatt ute av en person du overhodet ikke kjenner, enn av en fyr du kjenner, som f.eks. mannen din, selv om det heller neppe er noen joy ride.

Jeg personlig vil tro at redselen for å bli drept der og da er større ved en overfallsvoldtekt enn ved en kjentmannsvoldtekt. Dette er kun en teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkn opp!! Kikk deg rundt, gjør deg kjent med virkeligheten og ikke lull deg inn i denne forkvaklede fremmedfrykt filosofien.

Reis rundt i verden, og da regner jeg ikke en handle tur til Strømstad som utenlandstur.

“Racism is man's gravest threat to man - the maximum of hatred for a minimum of reason.”

jeg er ikke rasist fordi jeg mener utlendingene bør få straff for det de gjør! og har de ikke oppholdstillatelse er det vel mest riktig at de sendes hjem..

hvis de får straff i norske fengsel blir de jo norske statsborgere etter noen år og hva sier det????

jo får man ikke oppholdstiltatelse kan man bare voldta norske kvinner for da kommer man i fengsel og får oppholdstilatelse.. det blir jo helt feil :frustrert:

har ikke noe imot at det er utlendinger her,men det er da rimelig nok å mene at skal de være her får de oppføre seg. skal de oppføre seg som dyr kan de jo gjøre det i afrika..

og ja,det er faktisk mest utlendinger som gjør kriminelle ting. nesten alltid når man hører om voldtekt så er jo den mistenkte av utenlandsk opprinnelse..

så våkn opp selv du!!! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er du av en oppfattning av at det er "bedre" å bli voldtatt av en hvit Nordmann en en mørk Utlending, så har du faen flette meg lite greie på hva voldtekt er.

Og ditt Y kromosom gjør deg til ekspert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir norsk statsborger automatisk av å sitte i norsk fengsel, se Lov om norsk statsborgerskap.

5.2 Karenstid ved ubetinget fengselsstraff

Etter gjeldende rett ilegges tilleggstid ved ubetinget fengsel etter følgende skala:

Dom

Tilleggstid

Inntil 3 mndr

2 år

F o m 3 til 6 mndr

3 år

F o m 6 mndr til 1 år

4 år

F o m 1 til 2 år

5 år

F o m 2 til 3 år

6 år

F o m 3 til 4 år

7 år

osv

Alvorligere straffbare forhold begått i Norge av en utlending vil som regel lede til utvisning. Vilkårene for utvisning fremgår av utlendingsloven §§ 29, 30 og 58.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvis de får straff i norske fengsel blir de jo norske statsborgere etter noen år og hva sier det????

Hvor har du dette fra? Ingen utlendinger som sitter i norske fengsler får norsk statsborgerskap under sitt opphold. På samme måte som jeg ikke blir spansk selv om jeg måtte sone en straff der for noe kriminelt jeg har gjort der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir norsk statsborger automatisk av å sitte i norsk fengsel, se Lov om norsk statsborgerskap.

5.2 Karenstid ved ubetinget fengselsstraff

Etter gjeldende rett ilegges tilleggstid ved ubetinget fengsel etter følgende skala:

Dom

Tilleggstid

Inntil 3 mndr

2 år

F o m 3 til 6 mndr

3 år

F o m 6 mndr til 1 år

4 år

F o m 1 til 2 år

5 år

F o m 2 til 3 år

6 år

F o m 3 til 4 år

7 år

osv

Alvorligere straffbare forhold begått i Norge av en utlending vil som regel lede til utvisning. Vilkårene for utvisning fremgår av utlendingsloven §§ 29, 30 og 58.

Hvor har du dette fra? Ingen utlendinger som sitter i norske fengsler får norsk statsborgerskap under sitt opphold. På samme måte som jeg ikke blir spansk selv om jeg måtte sone en straff der for noe kriminelt jeg har gjort der.

ifølge norsk lov får de ikke oppholdstillatelse. og leser man loven ser det jo veldig fint ut.

men...

hvis en utlending uten oppholdstillatelse gjør noe kriminelt og må sone dom i norge så skal han jo etter norsk lov sendes hjem, men når utlendingen søker på nytt etter å ha gjort noe kriminelt blir saken annderledes, for da må de jo se ann om det er trygt for han å komme hjem som voldtektsmann eller morder og det er det jo som oftest ikke. for i andre land godtar de ikke slikt som de gjør i norge.

så da får han jo oppholdstillatelse alikevel fordi det er farlig for han å komme hjem som kriminell..

så da hjelper det ikke om loven sier at de skal hjem,når de får bli pga dette.

og da lønner det seg jo for utlendinger å gjøre noe kriminelt for å få bli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håil Brillan
jeg er ikke rasist fordi jeg mener utlendingene bør få straff for det de gjør! og har de ikke oppholdstillatelse er det vel mest riktig at de sendes hjem..

hvis de får straff i norske fengsel blir de jo norske statsborgere etter noen år og hva sier det????

jo får man ikke oppholdstiltatelse kan man bare voldta norske kvinner for da kommer man i fengsel og får oppholdstilatelse.. det blir jo helt feil :frustrert:

har ikke noe imot at det er utlendinger her,men det er da rimelig nok å mene at skal de være her får de oppføre seg. skal de oppføre seg som dyr kan de jo gjøre det i afrika..

og ja,det er faktisk mest utlendinger som gjør kriminelle ting. nesten alltid når man hører om voldtekt så er jo den mistenkte av utenlandsk opprinnelse..

så våkn opp selv du!!! :klaske:

Når man skal diskutere, så fordrer det faktisk at man innehar et minimum av forkunnskap. Så er ikke tilfelle med deg. Du veiver ivei med populistisk svada som du har blitt trøkt inn i skallen din av Frp, enda verre Vigrid.

Du har faen ikke peiling på noe som helst i denne diskusjonen.

At det i det siste har vært mange utlendinger på nyheten ifm voldtekter i Oslo gjør jo ikke at du kan generalisere totalt og si at "det er faktisk mest utlendinger som gjør kriminelle ting"

Det riktige må jo bli, objektivt sett, at det fortiden er noen voldtektsaker som er utført av mennekser med utenlandsk opprinnelse. Og vi snakker etter all sansynlighet om en skrudd person som har utført alle sammen.

Fakta er et på enkelte områder er utlendinger over representert i kriminalitets statistikken. Så i forhold til anntallet i sin gruppe er de noe overrepresentert.Men å fremstille det slik at det er bare er utlendinger som begår kriminalitet i Norge blir utrolig feil. Nordmenn (norske nordmenn) står fremdeles for ca 90% av all kriminalitet i Norge.

På sånne som dere så virker det som om tallet er omvendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal diskutere, så fordrer det faktisk at man innehar et minimum av forkunnskap. Så er ikke tilfelle med deg. Du veiver ivei med populistisk svada som du har blitt trøkt inn i skallen din av Frp, enda verre Vigrid.

Du har faen ikke peiling på noe som helst i denne diskusjonen.

At det i det siste har vært mange utlendinger på nyheten ifm voldtekter i Oslo gjør jo ikke at du kan generalisere totalt og si at "det er faktisk mest utlendinger som gjør kriminelle ting"

Det riktige må jo bli, objektivt sett, at det fortiden er noen voldtektsaker som er utført av mennekser med utenlandsk opprinnelse. Og vi snakker etter all sansynlighet om en skrudd person som har utført alle sammen.

Fakta er et på enkelte områder er utlendinger over representert i kriminalitets statistikken. Så i forhold til anntallet i sin gruppe er de noe overrepresentert.Men å fremstille det slik at det er bare er utlendinger som begår kriminalitet i Norge blir utrolig feil. Nordmenn (norske nordmenn) står fremdeles for ca 90% av all kriminalitet i Norge.

På sånne som dere så virker det som om tallet er omvendt...

det er vel ikke bare nå for tiden at det er utlendinger som overfaller,men du har kanskje ikke fått med deg nyhetene før akkurat nå??!

vigrid????? :ler::ler::ler:

du tror jammen du er smart. vil ikke si du har noe særlig peiling på dtte her du heller da! jeg har heller ikke sagt at det bare er utlendinger som er kriminelle..

men vil si at det kriminelle er litt forskjellig,voldtekter er nå litt verre enn feks. ran av munch bilder..

jeg er ikke rasist,men det er du-mot nordmenn!!!

du er virkelig helt :klaske::murvegg::klaske::murvegg::klaske::murvegg::klaske::murvegg::klaske::murvegg::klaske::murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...