Tinúviel Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #641 Skrevet 25. januar 2009 :D Da erklærer jeg, ut fra Umuriels definisjon, at Minimoyen min kan gå! I den nette alder av 14,5 måneder. Ikke den aller raskeste, men jeg har fått høre flere og flere i familien som var SEINE med å begynne å gå og de er veldig flinke nå (spesielt tante på 40, hun er rå til å gå hun ) Med andre ord, kanskje vi er litt seine med å lære å gå i familien.
Umuriel Skrevet 25. januar 2009 #642 Skrevet 25. januar 2009 Bedre sent enn aldri! Gutten vår var 13 måneder, det samme som mannen var da han lærte å gå. Broren til mannen var 15 måneder. Jeg og søster gikk da vi var ni måneder. Så det er store forskjeller.
Tinúviel Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #643 Skrevet 25. januar 2009 Bedre sent enn aldri! Gutten vår var 13 måneder, det samme som mannen var da han lærte å gå. Broren til mannen var 15 måneder. Jeg og søster gikk da vi var ni måneder. Så det er store forskjeller. Ja, det er det. Og jenter er jo gjerne raskere enn gutter også. Sånn sett var jo du og søstera di, og mannen din og broren hans ganske gjennomsnittlige tror jeg. Var visstnok så gjennomsnittlig på når jeg begynte å gå at mamma ikke husker det helt en gang
Lilith Skrevet 25. januar 2009 #644 Skrevet 25. januar 2009 Hei Gratulerer med en gående minimoy! Moro med barn, ja - det skjer ting hele tida Høres ut som det går bra med dere. Lykke til med forelesningen på torsdag - det går sikkert helt fint!
angelou Skrevet 26. januar 2009 #645 Skrevet 26. januar 2009 (endret) K gikk når han var 11 måneder. Jeg sa han kunne gå når han plutselig bestemte seg for å rusle en tur på egen hånd Endret 26. januar 2009 av angelou
Tinúviel Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #646 Skrevet 28. januar 2009 Liten kjapp tur innom for å dele denne med dere. Pass på mascara'n
Eve Luna Skrevet 29. januar 2009 #647 Skrevet 29. januar 2009 Lenge siden jeg har vært her. Gratulerer med en gående lillegutt. Det er stas. Det er like før jenta mi også går. Men hun tør ikke helt slippe taket. Og hun er 1 år om 2 måneder. Vi hadde håpet hun skulle gå før bursdagen, men den gang ei. Hun går, når hun går. Men det må være stas å gå ut med ham nå. Er han veldig ivrig i å demonstrere hvor flink han er i å gå?
Pasha Skrevet 29. januar 2009 #648 Skrevet 29. januar 2009 jeg er vist streng, for her går dem ikke før de går fremfor å krabbe Vel, dvs jo si at de kan jo "gå" når de tar flere og flere skritt om gangen, men de er ikke gåere for det (akkrautt som at jeg kan jo bestille øl, middag og si enkle ting på spansk, men jeg prater jo ikke spansk for det) Koslig å se at du er aktiv her igjen
Umuriel Skrevet 29. januar 2009 #649 Skrevet 29. januar 2009 jeg er vist streng, for her går dem ikke før de går fremfor å krabbe Vel, dvs jo si at de kan jo "gå" når de tar flere og flere skritt om gangen, men de er ikke gåere for det (akkrautt som at jeg kan jo bestille øl, middag og si enkle ting på spansk, men jeg prater jo ikke spansk for det) Koslig å se at du er aktiv her igjen Nei, men de kan jo gå selv om de foretrekker å krabbe S går stort sett hele tida nå, sjeldent jeg ser ham på alle fire. Han går til og med ute med vinterdress og sko på.
Pasha Skrevet 29. januar 2009 #650 Skrevet 29. januar 2009 jepp, de kan gå men de er ikke "gåere" men jeg er litt streng av meg da..
Tinúviel Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #651 Skrevet 2. februar 2009 Fysj så streng du er da Pasha... Er forsåvidt enig i det, at de ikke er gående før de heller går enn å krabbe. Men de kan gå. Det er kanskje en litt annen sak. Hei hei May Helen, hyggelig å høre fra deg igjen Er inne i en sånn "får-ikke-se-Minimoyen-min" periode igjen nå. Har kveldsvakter man-ons og så får jeg sett ham en del til torsdag, men så reiser jeg på jobbtur fredag-søndag igjen, så blir fint lite kontakt nå *Gleder meg til mars, da er rotteracet over for denne gangen*
angelou Skrevet 3. februar 2009 #652 Skrevet 3. februar 2009 Å, så stusslig å være borte lenge. Har heldigvis unngått slike perioder så lang jeg, men jeg veit de kommer
Tinúviel Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #653 Skrevet 3. februar 2009 De er ikke så morsomme nei Angelou, men på den andre siden setter jeg virkelig pris på å se Minimoyen når jeg først gjør det da Heldigvis er Helten en absolutt superpappa, så Minimoyen lider ingen nød. Det er deilig for en fraværende mamma å trøste seg med :rødme:
Tinúviel Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #654 Skrevet 9. februar 2009 Ohoy for en helg! Jobb-heisatur, med Snowboard og party til den store gullmedaljen! Jeg er litt utslitt, men det var så gøy at jeg hadde gjort det om igjen i morra om så var... For andre var det også en slitsom helg, stakkars Minimoyen hadde feber og greier, men det fortalte de meg ikke om før jeg var på vei hjem. De ville ikke ødelegge turen for meg. Snille Helten (og Svigermor) Han er heldigvis så godt som frisk igjen også. Feberen var oppi 40 natt til søndag, men han var helt feberfri i dag. Litt snørrete og et par nys og host, så det kommer nok en forkjølelse nå, men foreløpig er han i fin form. Det er greit for meg at han er forkjøla, så lenge han slipper skyhøy feber. Over 39.5 er ikke noe gøy...
angelou Skrevet 11. februar 2009 #655 Skrevet 11. februar 2009 Nei, de lir jo så slappe når de får så høy feber. Godt de ikke sa noe til deg da, man greier jo ikke la være å bekymre seg Så gøy med jobb-tur
Tinúviel Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #656 Skrevet 11. februar 2009 Ja vet du Angelou, jeg hadde det så gøy at jeg har levd på det hele uka, til tross for at jeg er trøtt som ei strømpe og jobber som en helt med forelesninger og den vanlige jobben om hverandre. Har vært skikkelig høy stemning på jobb også denne uka, selv om vi er slitne hadde vi det rett og slett knallgøy! Minimoyen er forholdsvis frisk, men han er forkjøla og snørrer og hoster og sover litt dårlig. Jeg og Helten er friske, men Helten er nok sliten i og med at jeg ikke er noe til hjelp for tida med Minimoyen og greier. Det blir heldigvis bedre etter i morgen, og jeg tenkte jeg skulle gjøre litt stas på ham til lørdag. Det er jo selveste Valentine's day, og selv om jeg avskyr kjøpepresset så er det jo lov å vise at jeg setter pris på ham. Tenkte jeg skulle ta Minimoyen på morgenen og la ham sove ut, og lage Focaccia (har fått en knallgod oppskrift av en kollega) som han kan kose seg med. I morra er siste forelesning for en liten stund, så nå håper jeg på litt mer søvn og ordnede arbeidsforhold snart. Jeg tror jeg har en av verdens beste sjefer altså. Jeg får lov til å holde styr på når jeg jobber på hovedjobben og når jeg jobber på skolen selv, og balanserer timeregnskap og alt selv. Om jeg tar meg fri fra hovedjobben 3 dager en uke så er det helt ok, så lenge jeg ikke går glipp av avtaler og sånt så klart, og så kan jeg jobbe det inn igjen når det passer og jeg har litt mindre kaos på skolen. Er glad i sjefen jeg Misforstå meg rett
Tinúviel Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #657 Skrevet 28. februar 2009 Livet har normalisert seg igjen, nå har jeg bare 2 forelesninger igjen i løpet av hele våren, og det er deilig. Tenk at det strax er mars! Nå kommer snart våren dere, med blomster og fugler og nydelige vårlukter i lufta. Jeg elsker våren! Glad i alle årstidene altså, men det er noe helt spesielt med stemningen våren får meg i. Minimoyen hadde med seg fastelavensris hjem fra barnehagen, og da de spede, lysegrønne bjørkebladene kom frem falt jeg helt i transe... Hvem trenger drugs, gi meg en bjørkepinne! Ellers så skal jeg nå ha en uke med nattevakter, det skal bli greit. Det eneste problemet er at jeg skulle så gjerne ha vasket ca 10 tøyvasker så snart som mulig, men det blir vrient når jeg sover hele arbeidsdagen, jobber hele natta, og i og med at helten jobber såpass mye overtid så blir det litt stress med Minimoyen og alt husarbeidet jeg gjerne skulle ha gjort... Får rett og slett skjerpe multitaskingsevnene
Tinúviel Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #658 Skrevet 1. mars 2009 Fikk så dårlig samvittighet over at jeg ikke skrev noe om Minimoyen over, at jeg måtte legge inn noe om han også Stakkars liten har hatt bronkitt, heldigvis uten feber, og fått antibiotika. Jeg var i utgangspunktet rimelig skeptisk til akkurat det, ettersom bronkitt såvidt jeg forstår helst forårsakes av virus, og de tok blodprøve(må vel ha vært crp) som var "helt fin"... Uansett så kjøpte jeg forklaringen om at det var forebyggende for at det ikke skulle sette seg bakterier og "fortsette"/utvide sykdommen, kanskje helt til det ble lungebetennelse. Han gikk på medisinen i 5 dager, og ble så utrolig mye bedre! -Et lite stikk til Tinúviel som ikke vet bedre enn legen allikevel Ellers så kan vi legge diskusjonen om han er "gående" eller bare "kan gå" stein død, for han er gående som bare rakkeren! Det eneste som er litt vrient er dørstokker, da kan han sette seg litt fast - og bli RASENDE! Han har forresten også fått sin første hårklipp i går kveld, det var ikke akkurat sånn at håret gikk i øynene på ham, men det begynte å bli litt flokete i nakken og pjuskete rundt ørene Ikke vanvittig mye hår på toppen mao, men mer enn mammaen hans hadde da hun var på samme alder
Tinúviel Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #659 Skrevet 1. mars 2009 Nei NÅ! har jeg hørt så mye fantastisk dansemusikk at nå melder jeg meg på dansekurs!
Pasha Skrevet 1. mars 2009 #660 Skrevet 1. mars 2009 dørstokker ja.. er det terskel på døra går vesla her sidelengs gjennom døråningen hun
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå