Pasha Skrevet 7. januar 2008 #541 Del Skrevet 7. januar 2008 Er det sånn at du fullpumper deg? det synes jeg er veldig flott gjort. kan tenke meg at det er ganske så tidkrevende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 7. januar 2008 #542 Del Skrevet 7. januar 2008 Det må være herlig å ha en kveld fri fra babyen og gjøre andre ting. Men jeg forstår at du savnet den lille den kvelden. Mye skjer i løpet av et år. Det er utrolig rart å se tilbake på året som har godt og samtidig tenkte hvordan du tenkte året ville være. For min del har det skjedd en del som jeg ikke trodde skulle skje. Både positive og negative ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. januar 2008 #543 Del Skrevet 7. januar 2008 Hei, Tinúviel! Håper alt er bra med deg. Kan tenke meg det var litt spesielt på nyttårsaften, ja! Heretter blir ingenting som før ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 8. januar 2008 #544 Del Skrevet 8. januar 2008 Oi - imponert over at dere har hatt barnevakt allerede jeg altså :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #545 Del Skrevet 8. januar 2008 Jepp Pasha, jeg fullpumper så godt jeg kan. Det blir av og til litt lite, så jeg gir ham et måltid med MME innimellom. Det tar ca 1/2-3/4 time 5 ganger daglig(4 når jeg har dårlig tid) + vasking og sterilisering av utstyret. Så jeg utvikler litt av et forhold til pumpa her. Den fikk faktisk navn før Minimoyen... Håper det er flest positive ting som har skjedd deg May Helen Hallo Lilith, neste nyttårsaften kommer nok til å være ganske spesiell for deg også tenker jeg Det anbefales med barnevakt, Angelou. Om ikke akkurat for å gå på fest så for å ha litt tid sammen bare de to voksne. Vi har godt av det altså En liten kinotur, middag ute, eller bare være hjemme og slappe av. Det er deilig. Og så er det så skjønt å få babyen tilbake igjen! Da merker du virkelig hvor glad du er blitt i minimennesket! Nå skal jeg straks handle meg fryseskap! Ønsket meg bare penger øremerket til det på nyttårssalget til jul, så nå har vi gått gjennom tester og alt mulig mens vi prøver å få mannen hjem fra jobb såpass tidlig at vi rekker butikken... Kanskje i morra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. januar 2008 #546 Del Skrevet 8. januar 2008 da er det litt av en jobb du utfører ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 8. januar 2008 #547 Del Skrevet 8. januar 2008 Innom med en Det er viktig å ta seg tid til hverandre og forholdet også nå som dere har en liten en å vie mye av oppmerksomheten til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 9. januar 2008 #548 Del Skrevet 9. januar 2008 Det høres ut som pumping og mating tar mesteparten av dagen din. Det er sikkert ikke bedre for de som ammer. Det tror jeg kommer til å bli vanskelig å venne seg til for meg i begynnelsen. At amming skal ta så mye av tiden i løpet av en døgn. Ikke rart jeg hører mødre si at de ikke rekker noe annet i løpet av dagen Og jeg som tror at jeg kommer til å kjede meg hjemme etter noen uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #549 Del Skrevet 14. januar 2008 Matinga tar ikke så voldsomt mye tid May Helen, kanskje spesielt siden både helten og eventuelle andre som er i nærheten kan mate ham så jeg "slipper unna" av og til. Må imidlertid si at det er så koselig å mate han at jeg godt kunne gjort det oftere. De er så nydelige når de ligger der helt glassaktige i øynene og sutter som best de bare kan :rødme: Pumpinga derimot... Liker ikke å regne på det, men det tar fra 4,5 til 7 timer daglig, med vasking og sterilisering. Men jeg får jo vasket og sterilisert flaskene også samtidig, og det hadde jeg jo måttet gjøre allikevel. Men jeg gjør det helt frivillig, føler meg ikke presset til å pumpe. Det er heller tvert imot. Men jeg har lyst til å gi ham en best mulig start, så da er ikke noen timer av min tid mye å ofre synes jeg. Og dessuten har jeg betalt 1300 kroner for den pumpa, så da skal den sørenmeg få jobba inn de pengene i MME Det kan bli litt kjedelig hjemme ja. Selv har jeg fleksibel ordning med jobben, jeg kommer innom og oppdaterer meg, utfører litt arbeid osv, og så skal jeg få avspasere litt seinere når jeg har behov for det. Minimoyen er på besøk hos bestemor eller tanter i mellomtida, så alle er fornøyde Ellers har de sagt på jobb at det er jo bare koselig om han blir med også, men da har jeg en mistanke om at jeg ikke kommer til å få gjort så veldig mye så jeg prøver å unngå det. Kanskje du kan finne på noe liknende? Eller kanskje gjøre forskjellige aktiviteter, som babysang, babysvømming, trillegrupper... Stakar Minimoyen har hatt vondt i magen i dag Det har begynt å gå litt lang tid mellom hver gang han får kommet seg ordentlig på do. 2-3 dager så får han vondt i magen. Men det er ikke hardt det som kommer ut heller, så han er ikke forstoppet. Bare masse luft og vondt mage. Ga ham maltekstrakt i melka og da kom det med én gang, så jeg lurer på om det kanskje hadde kommet uansett. Tror jeg skal fortsette å gi ham litt hver dag, for å prøve å forebygge magesmertene. Stakkars liten skrek så tårene trillet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 15. januar 2008 #550 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg er helt imponert jeg, Tinúviel, over at du er "tilbake" på jobb allerede nå! Men det var sannelig ingen dum løsning, så lenge man ikke føler det er et press og at man MÅ innom stadig vekk. Jeg regner også med å komme innom jobben i permisjonstiden, og håper at sjefen og kolleger har litt tid til å snakke med meg og oppdatere meg på hva som skjer så jeg ikke skal være helt ute når jeg omsider kommer tilbake. Håper Minimoyen snart blir bra i magen! Stakkars liten Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. januar 2008 #551 Del Skrevet 21. januar 2008 Også litt imponert, jeg orker ikke tanken på jobb og er så glad for at det er leeeenge til september Men, har jo seff vært innom på besøk da, det er jo bare koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #552 Del Skrevet 21. januar 2008 Heisann Lilith og Angelou Det er ikke så mye å være imponert over Jeg har jo ikke akkurat fulle dager, det er bare godt å komme seg ut og lufte seg litt. Og å få oppdatert seg på hva som skjer og føle seg bittelitt nyttig. For ikke å snakke om å være litt sosial! Minimoyen ble bra i magen igjen samme kveld , men han trøbler nok litt med MME. Må huske å alltid gi ham maltekstrakt når han får det, så går det nok bra. Har også kjøpt Collett i stedet for NAN, ei jeg kjenner sa at det kunne være bedre for magen. Men nå har han ikke hatt behov for MME siden den dagen, så jeg vet ikke ennå. På torsdag er det 2 måneders kontroll! Gleder meg Selv om han strengt tatt kommer til å være 2 1/2 måned da... Noen som vet om vaksinasjonsprogrammet er viktig å følge til punkt og prikke? Han kommer til å være 1 mnd eldre enn programmet legger opp til når han får vaksinene, har det noe å si? Skal jo spørre på helsestasjonen også, men de kan vel være litt selektive med hva de forteller... Må forresten le av denne smiley'en: Det er akkurat som å se Minimoyen, snakk om smokkavhengighet! Dessuten så har en trøtt mamma omdøpt denne geniale lyddemperen(eller proppen om du vil) til "smutt", da jeg skulle prøve å si smokk eller sutt og alt gikk i kryss for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 21. januar 2008 #553 Del Skrevet 21. januar 2008 Nei.. er nok ikke så viktig det med å følge vaksine til riktig dato. her fikk knirket 3mnd spøytene ved3,5mnd og skal få 5mns vaksinen 5mnd og 3uker gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 22. januar 2008 #554 Del Skrevet 22. januar 2008 Smutt! Det var et originalt ord for smokk Men folk skjønner hvertfall hva du mener Innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #555 Del Skrevet 22. januar 2008 Det blir en del morsomme ord og uttrykk når en er trøtt, og av og til må en nesten huske på dem. Smutt blir nok et nytt ord her i gården Jeg har meldt oss på babysvømming nå, både gleder og gruer meg. Minimoyen har bestemt seg for at vannet er litt skummelt, så jeg håper vi kanskje kan få fikset på det med å svømme sammen. Skulle ha skrevet lenger, men nå våknet han. Bedre lykke en annen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 23. januar 2008 #556 Del Skrevet 23. januar 2008 Babyen vil nok syns at svømming ikke er så farlig hvis mamma er også med. Sikkert en fin måte for han å bli kvitt vann angsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 24. januar 2008 #557 Del Skrevet 24. januar 2008 Så kos med baby-svømming! :-D Det er jo en fin ting som gjør at man kommer seg ut oftere også. Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 24. januar 2008 #558 Del Skrevet 24. januar 2008 Vi har også meldt oss på babysvømming. Trur det blir veldig artig. Knirket elsker vann og blir dødlig fornærmet på meg når vi må ut av badekaret (pleier å bade sammen i badekaret et par ganger i uka) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 25. januar 2008 #559 Del Skrevet 25. januar 2008 God helg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 1. februar 2008 #560 Del Skrevet 1. februar 2008 Innom for å ønske deg en god helg! håper du og den lille har den bra om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå