Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg er veldig glad det gikk fort.

Det kan jo ikke ha skremt meg så ille heller, for alt etter to dager var jeg over smertene, og nå driver jeg faktisk og funderer på nummer to... :overrasket: Tenker at det bør være mellom 2 og 4 år mellom dem. Regner med at det kommer til å holde med to barn for oss. :)

Jeg kommer til å be moddene flytte meg til generell dagbok snart, håper dere fortsatt leser der. Vi må jo flytte på oss og gjøre plass til dem som faktisk er gravide, sant?

Og nå oppretter jeg "Tilbake i form etter fødselen"-dagboka vi snakket om. Den har ikke jeg tenkt å "eie", den er for alle som har født og vil ha formen tilbake. Må vel legge den på T-X da, siden det er jeg som oppretter den.

Håper jeg får en rask fødsel som du. Oghvis du allerede tenker på nr. 2 så kan ikke fødselen ha vært så ille. :fnise: Og det er en trøst for oss førstegangsfødende som ennå ikke har født.

Dagbok etter fødselen passer bra under T også fordi den heter Tilbake i form etter fødsel

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke skremt, visst var det vondt, de verste riene jeg hadde var det ikke mye hjelp i lystgassen mot, og mine virka ikke som dine - så jeg fikk epidural jeg, og veldig glad for det :)

Tenk at vi endelig er mødre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stjålet meg til litt tid på pc'n her. Alt er vel i heimen fortsatt, treningsdagboka er opprettet og nå flyttes nok denne dagboka også strax.

Minimoyen var på legedelen av 6-ukers kontrollen i dag, til tross for at han bare er 5 uker gammel. Legen kunne ikke være på helsestasjonen den dagen han skal, så vi tok det på forhånd. Han fikk masse skryt for at han var så sterk og fin, og da ble mamma'n stolt og blid som ei lerke :fnise:

Legen syntes at det var vel mye fokus på amming i dagens samfunn, og at jeg nok hadde masse jobb med å fullpumpe. Det må jeg jo si meg litt enig i, men det går jo greit fortsatt, så så lenge det er slik så fortsetter jeg.

Ellers så gruer jeg meg en del til tirsdag, da skal bestemoren min begraves. Jeg var en tur innom henne dagen før hun døde, og hun var helt borte. Neddopet og syk, hun liknet ikke på seg selv i det hele tatt. Sannsynligvis fikk hun ikke engang med seg at jeg var der. Det er rart, men jeg får liksom ikke sørget ordentlig heller, for Minimoyen krever så mye av oppmerksomheten min at jeg ikke har tid til å bli så trist jeg føler jeg skulle vært. Regner med at jeg får en real smell på tirsdag, da skal ikke Minimoyen være med. Han fikk aldri truffet oldemoren sin, men hun var så redusert på slutten at jeg ikke er sikker på at hun hadde kjent meg igjen heller...

Han har to andre oldemødre da, og de to er heldigvis kjempefriske og i farta. Faktisk var vi på besøk hos den ene(den andre bestemoren min) da jeg fikk beskjeden om at hun var død. Sikkert trist for henne også, hun har jo kjent henne i over 30 år.

Nei, life goes on... Nå må jeg sette meg med pumpa før jeg legger meg. Ha en fortsatt fin uke alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye med bestemoren din :klemmer: Jeg skjønner godt hva du mener om å ikke greie å ta det innover seg og sørge. Jeg mista jo bestemoren min i september, og fikk også en reaksjon først i begravelsen - så den kommer nok, men det er jo naturlig det, og samtidig litt godt å få den avslutningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Det er trist å miste bestemor uansett hvor forberedet en er på det. Og det er bare sunt for deg å være i begravelse og få sørge ordentlig. Det er viktig å ta farvel.

Gutten din er 5 uker allerede!? Jøss. Tiden går så fort. Godt å høre at alt står bra med ham og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: lenge siden jeg har lagt igjen noen spor her inne, og mye har skjedd siden sist ser jeg.. Koselig å lese at du trives så godt i mammarollen, selv om det høres veldig slitsomt ut med all den pumpingen..

Trist å lese om bestemoren din, men jeg sier meg enig med de andre som sier at det er nok sunt for deg å få sørge skikkelig i begravelsen på tirsdag.. skal sende deg en tanke eller to når den dagen kommer.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om bestemoren din :klem: Men litt godt må det være å ha minimoyen å glede seg over i en slik stund.

Håper uansett at du får utløp for den sorgen du måtte ha i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for kondolansene og tankene. Jeg var faktisk med og bar henne til graven, og det var en spesiell opplevelse. Veldig godt og trist samtidig. Fikk ingen ordentlig reaksjon i begravelsen heller, jeg konsentrerte meg så veldig om å være i stand til å bære. Og var glad for henne, for at hun slapp å lide mer nå. Hun fikk 5 barn, 12 barnebarn, 12 oldebarn og 2 tippoldebarn før hun døde... Litt av en familie!

Tilbake til Minimoyen kanskje, han har hatt 6-ukers kontrollen nå, og surfet glatt gjennom den *stolt mamma* :) Han spiser som et uvær, så vektkurven gikk bratt oppover kan vi si, hehe. Ser at han har blitt mer lubben enn han var, men han er ikke feit altså, bare god og rund.

Nå må vi gå, vi skal handle litt julegaver :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke har orket å ta noen runde for å ønske noen god jul, så tar jeg meg en runde nå for å ønske deg et riktig godt nytt år! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloisen shnuppa! Godt nyttår! :klemmer: Nå måtte jeg bare inn å oppdatere meg litt. Av naturlige årsaker så har heller ikke jeg hatt så mye tid her inne i det siste. Ikke før hadde jeg lest om fødselen din, før jeg plutselig var midt oppi det selv. Gøy å lese om hvordan har det. Ettersom det ikke er mange ukene mellom guttene våre, skal jeg nok følge med dere. :)

Endret av Flying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Snusk, sniklesere er alltid velkomne her :hallo:

Nytt år, nye muligheter. Det var litt morsomt å stå på nyttårsaften og tenke tilbake til forrige nyttårsaften. Da visste jeg ingenting om at jeg i år skulle stå med en sønn(!) på magen(i mei tai'en) og se på rakettene... Tenk at livet skal snu seg så fullstendig opp-ned i løpet av bare ett år!

Har fått meg oxytocin nesespray nå, slik at pumpingen skal gå fortere. Den funker bedre enn ingenting, så nå tar pumpingen mindre enn en time hver gang i alle fall.

-Og så har Minimoyen sovet borte hjemmefra for første gang i helga. Han var hos mormoren sin mens vi hadde en liten "fest" her. Festen gikk veldig rolig for seg, og jeg klarte meg fint, Minimoyen var i tankene mine store deler av tida, men jeg klarte å motstå fristelsen til å ringe og sjekke om alt var i orden. Han hadde faktisk oppført seg helt eksemplarisk, og til og med sovet sammenhengende fra de la ham til klokken 9 på morgenen!

...Men det var deilig å få ham hjem igjen da :rødme:

Og nå må jeg sette meg med pumpa igjen, så jeg kan få lagt meg. Ha en heidundrane flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...