Kylling Skrevet 7. september 2007 #341 Del Skrevet 7. september 2007 Så gøy med UL! Må være kjempegøy å se babyen deres. Nå er han jo blitt stor! Jeg er også nysgjerrig på navn.. hehe.. Har dere noen i tankene? Ønsker deg en fin dag, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 7. september 2007 Forfatter #342 Del Skrevet 7. september 2007 Hallo igjen, nå sitter jeg her og har lav arbeidsmoral på jobb(verker litt mellom skulderbladene etter treningen i går). Men siden jeg har vært kjempesnill og hjulpet til i dag så har jeg ikke altfor dårlig samvittighet heller. Jeg vet ikke om jeg har smalt bekken, Umuriel, men jeg er ganske lav (160 cm) og forholdsvis smal, og mammaen min har det, så jeg kan ha litt større sannsynlighet for å få problemer enn andre. Det er egentlig viktigst å være klar over dette, så ikke de lar fødselen trekke for langt ut når det kan vise seg at det ikke er mulig. Fastlegen min(som også var mammas lege da hun gikk gravid i alle fall siste gangen) og den legen jeg var til i går skal skrive erklæringer til føden så de ikke bare har det fra meg. Kan jo regne med at de tar ting fra "hysteriske fødende" litt med en klype salt Profilen var i alle fall lett å se, og jeg fikk med et fint bilde. Men jeg regner med at det kommer an på hvordan babyen ligger, de har jo ikke så mye plass lenger. Håper at jeg får føde selv ja, Angelou. Gleder meg absolutt ikke til smertene, men det er jo en utrolig opplevelse å ha sammen, helten og jeg... Håper bare det går helt fint, ikke noen komplikasjoner. Er litt redd for tang jeg altså, håper de heller kan bruke sugekopp hvis det blir nødvendig. Nå er det jammen ikke lenge igjen nei!!! Eeeeh, navn? Trengs det da? Nei, det har vi ikke begynt å diskutere ennå... Ikke engang etternavn faktisk. Menmen, vi har god tid etter fødselen også, og jeg er ganske sikker på at jeg er nødt til å møte minimoyen før jeg kan gi ham noe navn. Selvfølgelig har jeg noen typer navn jeg liker bedre enn andre, men jeg misliker så sterkt når helten tvert sier "Nei, det liker jeg ikke" til navn som jeg synes er fine at jeg krever at han også skal grave fram noen forslag. Hvis ikke han gjør litt innsats han også, så er det mitt privilegium å sette navn på poden uten at han får stemmerett. Sta? Jeg? Jeg vil at minimoyen skal få et pent navn, velklingende. Gjerne med fin betydning, og så skal det ikke være et motenavn eller et som holder på å bli det, han kan heller få et sjeldent navn, slik både mammaen og pappaen hans har. Det bør være nordeuropeisk(gjerne nordisk/norrønt) synes jeg, og mulig å uttale også utenfor landegrensene. Så jeg har altså tenkt litt på det, bare ikke klart å lande på noe ennå. Det var helt spesielt å se minimoyen ja, en tydelig nese(lurer på om han har arvet den av pappaen sin), og masse bevegelser med munnen, for han var opptatt med å svelge fostervann akkurat da. Ha en flott helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 7. september 2007 #343 Del Skrevet 7. september 2007 Så morsomt å gjenkjenne trekkene På første UL'en vår så vi tydelig at han hadde sin fars hake og min bittelille nese, men jeg syns han hadde forandret seg en del til andre UL som bare var tre uker senere. Får håpe han ikke vokser seg så altfor stor siden du er såpass liten. Svigermoren min er bare rundt 155, men babyene hennes var såpass små at det gikk greit å føde selv. De tilpasser seg jo gjerne mors kropp. Men tenk før i tida, huff, jeg grøsser bare jeg tenker på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. september 2007 #344 Del Skrevet 7. september 2007 Så koselig med ul. Min jordmor sa en gang til meg da jeg gikk med lillemor, at de fleste kropper lager ikke barn de ikke kan klare å føde normalt. Håper du får en helt vanlig fødsel, og får oppleve hvilken stor opplevelse det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 10. september 2007 Forfatter #345 Del Skrevet 10. september 2007 Takk skal dere ha for oppmuntringene, Umuriel og pondusa. Jeg håper veldig jeg skal få oppleve en "normal" fødsel, og slippe timevis med unyttige smerter for så å måtte ta keisersnitt langt uti. Nå er vugga ferdig malt så hvis jeg er heldig får jeg kjøpt pynt til den en eller annen gang denne uka. Jobber noe helt sinnsykt, til og med helga, så vi får se om jeg i det hele tatt rekker det... Vi kikker på bil for tida, må jo ha stasjonsvogn nå, hehe. Har fått et tilbud som varer ut lørdagen, så da må vi jo ta stilling til mye innen da. Hadde opprinnelig tenkt meg en ny Toyota Prius, men nå er det så lang leveringstid på dem at jeg risikerer å ikke ha fått bilen før minimoyen er flere måneder gammel! Jeg trenger faktisk bilen i november, ikke februar... Håper alle har en innholdsrik og flott uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 11. september 2007 #346 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg har også lyst på en Toyota Prius, men vi kommer ikke å kjøpe ny bil ennå. Vi klarer oss lenge med den vi har. Pondusa klarer virkelig å roe meg ned også. Håper hun har rett i at kroppet ikke lager større barn enn at du klarer å føde naturlig. Det er ikke noe som er bedre enn det. Så vugga er endelig ferdig malt. Har du noen andre prosjekter på gang før den lille kommer? Så nære terminen så antar jeg at dere har det meste i orden. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 11. september 2007 #347 Del Skrevet 11. september 2007 God tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 11. september 2007 #348 Del Skrevet 11. september 2007 Flere som er på biljakt ja Må ha stasjonsvogn vi også, eller, vi må ha ny bil rett og slett, kjører rundt i to gamle vrak nå Men, jobben er overlatt til sambo, som er noget mer interessert i bil enn fruen Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 11. september 2007 #349 Del Skrevet 11. september 2007 Vi tenker også på ny bil, men syns ikke vi har råd riktig enda. Kjøpte jo for bare ett år siden. Veldig korttenkt å ikke kjøpe stasjonsvogn da. Men i løpet av ett år blir det nok stasjonsvogn her i huset og Angående fødsel, jeg får vite i morgen om morkaka har flyttet seg såpass at jeg kan forberede meg på fødsel. Lite lysten på KS gitt, har nemlig anestesiskrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 14. september 2007 Forfatter #350 Del Skrevet 14. september 2007 Har visst vært borte en stund nå, blir veldig mye fra-og-til på nettet, pga jobb og diverse ting som tar all tida mi... Skulle hatt en sånn "småstressa vimse"-smiley her tror jeg Priusen er absolutt ønskebilen min, May Helen, men jeg er litt redd den skal bli vanskelig å selge igjen etter noen år, når den nye modellen er kommet og andre bilmerker kanskje har kommet med sine hybrider og vår kanskje ikke er så "bra" lenger. Fikk beskjed på Toyota at de kunne ordne med lånebil fram til Priusen kommer, så problemet med at den ikke kommer før i februar er i alle fall løst Så nå skal jeg prøvekjøre den igjen til mandag. Gleder meg Selv om vugga er ferdig malt, må jeg jo pynte den også, kanskje jeg får kjøpt noe til mandag, jobber hele lørdag så jeg sliter litt med å rekke butikkene faktisk... Flere prosjekter har jeg sikkert, sånn som å lage soverom til oss slik at minimoyen kan få det vi har nå. Blir nok i hovedsak helten som må gjøre mesteparten der da, tungarbeid, maling og sånt holder jeg meg unna for tida. Tilbake til bil igjen, vi har prøvekjørt Toyota Avensis, den var bra For øyeblikket er det mest sannsynlig det blir en sånn en, men vi får se. en kan jo ombestemme seg Fødselsgreiene er litt sånn stress, ikke sant Umuriel? Jeg har fått beskjed om å forberede meg på en naturlig fødsel, men at de kan gå raskere til keisersnitt med meg enn vanlig. Derfor må jeg liksom forberede meg på alt mulig fra naturlig, vanlig fødsel til hard fødsel, kanskje med sugekopp eller tang til hastekeisersnitt. Synes det blir litt mye å forholde meg til, så resultatet er at jeg setter meg litt på gjerdet over det hele. Var forresten hos jordmor i dag, og alt er i skjønneste orden Ha en flott helg alle sammen, send en tanke til meg som jobber 7-19 både lørdag og søndag da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 14. september 2007 #351 Del Skrevet 14. september 2007 Har vært en del stress når jeg har tenkt på fødsel og slikt, men har bestemt meg for å bare la det gå sin gang. Vi kommer oss nok helskinnet ut av det, som de fleste andre Men det er jo så mye fokus på svangerskap og fødsel i media for tida at det er ikke så lett å la det ligge heller. Lykke til på jobb, ta vare på deg selv nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 16. september 2007 Forfatter #352 Del Skrevet 16. september 2007 I dag gruer jeg meg litt... Skal i 50-årsdag til svigermor, og der er "halve slekta" til helten. De er helt herlige (nesten) alle sammen, men 'svigerbestemor' har fått det for seg at minimoyen er "en kraftig plugg" som "får masse god mat" osvosv. Og hun kommenterer det HELE tida. Jeg føler meg som en medium blåhval hver gang hun setter i gang, blir skikkelig utilpass. Prøver å fortelle henne at han ligger helt på normalen, fundusmålet ligger under gjennomsnittet og alle fagfolkene sier jeg kommer til å få en passelig størrelse(absolutt ikke stor) unge, men neida, det hører hun ikke på. Hun setter i gang hver gang jeg ser henne, og så høyt hun snakker! Alle får høre om den svære ungen(les: magen) min. Jeg har skrekk for å legge på meg masse og bli diger, har lagt på meg ca 8 kg til nå, det er jo langt under det som er vanlig for tida(leste nettopp at gjennomsnittet ligger på ca 17 kg totalt). Det er ikke bare fordi jeg vil være i form at jeg trener såpass mye som jeg gjør. Kan jo ikke slanke meg så da må så mye som mulig av det ekstra forbrennes fortest mulig(ikke tolk dette feil altså, jeg ville ikke gjort noe som går på bekostning av minimoyen). Jeg er liten og passer fremdeles det meste av vanlige gensere og joggebukser, men neida, det når ikke inn. Jeg tror det er fordi forloveden til fetteren til helten har vært gravid to ganger de siste 4 årene, og hun er (sykelig) tynn, så hun har aldri lagt på seg mer enn bare akkurat det som trengs for å bære fram ungene. Dermed blir jeg så klart større enn henne, men jeg er altså langt fra stor Hun gjør det helt sikkert ikke for å være slem, hun er ikke sånn. Det er bare at antennene er fullstendig trukket inn når det gjelder denne saken, og det sårer meg uten at hun er i stand til å forstå det. Får vel bare bite sammen tennene de siste månedene også... Ellers har jeg det fint altså Måtte bare skrive det av meg - og dette blir publisert, Umuriel Kanskje noen andre har opplevd det samme og har godt av å høre at vi er flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 16. september 2007 Forfatter #353 Del Skrevet 16. september 2007 Har vært en del stress når jeg har tenkt på fødsel og slikt, men har bestemt meg for å bare la det gå sin gang. Vi kommer oss nok helskinnet ut av det, som de fleste andre Men det er jo så mye fokus på svangerskap og fødsel i media for tida at det er ikke så lett å la det ligge heller. Ja, jeg har også lagt merke til det i media, driver og lurer på om det alltid har vært så mye men at jeg ikke har sett det før nå. Jeg har i alle fall bestemt meg for å ha samme innstilling som deg, det er noe vi bare må gjennom, og det går sikkert helt greit. Vil i alle fall ha en positiv innstilling uansett, en kommer så innmari mye lenger med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 16. september 2007 #354 Del Skrevet 16. september 2007 Vil bare gi deg en god , og jeg håper at svigermor holder seg for god til slike kommentarer i dag. Som du skriver så er det sikkert ikke vondt ment, men ikke alle tenker over at det likevel kan såre.. Håper du får en fin dag! :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 16. september 2007 Forfatter #355 Del Skrevet 16. september 2007 Vil bare gi deg en god , og jeg håper at svigermor holder seg for god til slike kommentarer i dag. Som du skriver så er det sikkert ikke vondt ment, men ikke alle tenker over at det likevel kan såre.. Håper du får en fin dag! :klem: Takk kylling, jeg prøver virkelig å ikke ta det personlig. Men det er da søren ikke så enkelt når hun tramper midt på et av de mest sårbare punktene mine(er nok litt for opptatt av å være slank ja, spesielt nå). Må forresten presisere at det ikke er svigermor, men svigerbestemor som sier dette. Altså bestemor til helten. Svigermor er ærlig("Jeg kan se du har lagt på deg bittelitt i tillegg til graviditeten, men det er ikke akkurat mye"), og herlig Ha en fin dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 16. september 2007 #356 Del Skrevet 16. september 2007 Heldigvis ingen som har kommentert vekta mi enda, har gått opp 12-14 kg allerede alt etter hvilket utgangspunkt man velger å ta (før eller etter den første kontrollen). Men jeg merker jo at jeg er fryktelig sårbar på dette området, og føler meg som en hval innimellom. Så da er det helt unødvendig at andre skal drive å kommentere slikt. De gamle buksene mine har jeg stappet innerst i klesskapet, får de knapt over knærne. Er full av vann i beina. Jaja. Håper du kan kose deg litt likevel i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 17. september 2007 #357 Del Skrevet 17. september 2007 God mandag! Uff, det høres litt slitsomt ut med svigerbestemor - sånt er det så vanskelig å gjøre noe med også, så du får nok bare holde ut! Bra det ikke er svigermor som mangler antenner, det hadde sikkert vært enda verre. Jeg personlig gleder meg vilt til dere heldige, gravide kvinner skal føde! Jeg synes det er kjempespennende og krysser alt jeg har for at det skal gå knirkefritt. Ta med laptop på fødestua da, dere! All the gory details, please! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 17. september 2007 #358 Del Skrevet 17. september 2007 Sliter også med svigerbestemor uten sosiale antenner - det er ikke så lett, men man må bare prøve å ikke ta det innover seg. Lettere sagt enn gjort, I know "Nå har du blitt tjukk altså" er kommentarer jeg har måttet svelge ofte, enda jeg har bare gått opp 7,5 kilo så langt og faktisk har fått skryt av den fine vektkurven min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 17. september 2007 #359 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) "Nå har du blitt tjukk altså" er kommentarer jeg har måttet svelge ofte, enda jeg har bare gått opp 7,5 kilo så langt og faktisk har fått skryt av den fine vektkurven min Folk, altså! Endret 17. september 2007 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 18. september 2007 #360 Del Skrevet 18. september 2007 Hei og hopp. Innom og oppdaterer meg littegranne. Håper det gikk greit med svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå