Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Måtte nesten inn og skrive litt igjen, det var så lenge siden sist...

Minimoyen har godt og vel rundet 8 mnd nå, jøss som tida går! Han er det nydeligste jeg noensinne har vært ute for - med likestilt unntak i pappaen sin så klart ;)

Minimoy har fått to tenner også, og biter så hardt at han ikke får lov til å bite på fingrene mine lenger. Mat spiser han så det hyler etter, det eneste han ikke liker er banan, avocado og ruccola. Ellers så spiser han alt vi dytter i han så lenge det ikke er for surt eller bittert. Det var kjempegøy da han stappet et løvetannblad i munnen og deretter slikka seg oppover armen min for å bli kvitt den fæle smaken :rødme:

Han har blitt kjempeglad i Byssan Lull når han skal legge seg, jeg må synge gjennom den minst to ganger før han er fornøyd. Sang og musikk er forresten noe han ikke kan få nok av, han ble musestille da jeg endelig fikk satt med ved et piano og spilt litt for noen dager siden.

Neste uke går jeg over i 100% jobb igjen, det skal bli tøffere enn det var å starte i 40% - eller 60% for den saks skyld. Gleder meg til å ha litt mer ordnede arbeidsforhold, men jeg kommer til å savne å se ham. Og er litt redd helten skal klatre på veggen sånn jeg nesten gjorde da jeg var 100% hjemmeværende. Får huske på å passe på han. Vil jo at han skal ønske flere barn :lur:

Håper alle har en flott sommer i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom over en tråd på Graviditet og spedbarn hvor navn blir diskutert. Fulgte linken til SSB og sjekket opp navnene våre:

Mitt:

50 kvinner har samme fornavn(som eneste fornavn)

23 personer har samme etternavn

Max 3 personer har samme navn totalt(jeg er den eneste)

Helten:

Max 3 personer har samme kombinasjon av fornavn(men over 3000 har det første og over 2000 har det andre i en eller annen kombinasjon)

442 personer har samme etternavn

Max 3 personer har samme navn totalt(han er den eneste)

Minimoyen:

73 menn har dette fornavnet som eneste fornavn

442 personer har samme etternavn(han har mitt etternavn som mellomnavn)

Max 3 personer har samme navn totalt(han er den eneste)

Mao - en veldig original familie... :fnise: Men ingen av oss har fornavn som folk reagerer med "Jøss, er det virkelig et navn?" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Nå var det jammen lenge siden jeg har vært her, men jeg måtte bare få ned noen tanker på trykk. Jeg snublet over denne artiklen på DinSide (aner egentlig ikke helt hvorfor jeg leser den siden, synes den har blitt horribel i det siste), og ble provosert så det holder!

Ikke så mye over artiklens innhold, den kan vi forsåvidt diskutere annensteds, men over alle kommentarene... Skulle jo tro at alt var galt med det andre kjønn, uansett hvilket. Det hagler inn med den ene påstanden verre enn den andre om hvor forferdelige "de andre" er. Ikke rart vi har den skilsmissestatistikken vi har hvis det er slik folk ser på hverandre :(

PS. Ellers har vi det fint, alle tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Godt nyttår til alle sammen, håper 2009 gir dere alt dere håper på (det inkluderer vel sikker jobb og økonomi for tida) og mer til!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satte meg til her og lurte på om jeg skulle forsøkt å summere opp 2008, men jeg ga opp. Kunne jo skrevet en avhandling om Minimoyen alene (stolte mødre vet dere).

Men jeg har litt lyst til å skrive noe - et eller annet - jeg brenner litt inne. Har fått meg "ny" jobb, 20% som universitetslektor. Har dermed gått ned i 80% på den vanlige jobben min, noe som er litt skummelt mtp om jeg skulle miste den nye og ikke få gå opp i 100% igjen pga finanskrise eller noe sånt. Den nye jobben er kjempespennende, men ikke så rent lite skummel - hva i all verden trodde jeg jeg gjorde da jeg sa jatakk til tilbudet? Jeg er da ikke smart eller erfaren nok til å undervise på et universitet! Jaja, vi får se. Har et års engasjement og hvis det ikke funker så har sjefen min sagt at jeg helt sikkert kan få 100% igjen da. Han kan ikke love noe, men kan ikke se for seg at det vil bli et problem. Får bare stole på ham...

Men det er jo sånn passe teit å ta seg to jobber med en liten Minimoy hjemme. Det er garantert at det ikke blir 80 + 20 %, mer som 90 + 30 %, og det går ut over tiden jeg får med ham :( Heldigvis er mye av arbeidet mulig å gjøre på kvelds-/nattetid, så kanskje jeg kan klare å få det til allikevel.

Og hva skjedde egentlig med den jenta som for snart 2 år siden oppdaget at hun var gravid? Det var den 28.2.2007, jeg husker det som i går! "Hva i all verden har jeg rotet meg opp i nå" tenkte jeg. Ikke var jeg spesielt glad i barn, og ikke var jeg sikker på om jeg var klar for ansvaret heller - kom jeg til å klare å mate babyen nok og riktig mat? Kom jeg til å miste ham i gulvet og gi ham hjerneskade? Hva en tenker på :fnise:

Nå sitter det en ganske annen jente og tenker tilbake i alle fall. Jeg elsker unger, i alle fall de som oppfører seg sånn noenlunde greit(ingen tålmodighet med drittunger fortsatt). Minimoyen vokser og utvikler seg i rasende fart, og jeg gleder meg helt vanvittig over ham. Frisk og fin og lykkelig er han, takk og pris :) Har nesten begynt å tenke på nummer to faktisk.

Men så kommer helten min inn. Han har også stemmerett mtp "nummer to". Jeg vet at vi kommer til å vente en stund til, det har vi godt av alle tre. Jeg tror helten min er lykkelig, han gleder seg like mye som meg over Minimoyen, det er helt tydelig. Han er en utrolig flink pappa som tar sin del (og til tider mer) av barnestellet. Han har kanskje blitt litt mer stille av seg, håper ikke det tyder på at han grubler på noe, men jeg skal følge med.

Kanskje var det litt annerledes enn han trodde å ha 4 måneder sammenhengende permisjon, borte fra jobben. Mens vi bodde i Göteborg hadde han ikke så mange andre enn meg og Minimoyen å forholde seg til, det var kanskje litt annerledes enn han er vant til. Heldigvis fant han seg et sted å trene og fikk god kontakt med de andre der, så han fikk en del stimuli der. Nå har han nettopp kommet tilbake i full jobb, og de har fått et digert prosjekt i fanget så kanskje han bruker mye tid på å planlegge det i hodet sitt.

Ohoy, dette ble et langt innlegg. Burde være flinkere til å bruke dagboka mi for å få ut sånt, så ikke det blir sånne lange bolker med altfor langt mellomrom :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om hva som skjer med deg om dagen. Håper du får tid og lyst til å være her inne litt mer fremover. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen :klem:

Gratulerer med ny spennende jobb :) Du hadde jo ikke fått den hvis du ikke var flink vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Ja, jeg tror du må ha endret navn Blåmeisa :sjenert: Løp rett til dagboka di og kjente meg igjen, men husker ikke nicket ditt helt :)

Nå har jeg havnet på så mange vakter at selv om jeg får 80 % betalt på jobb nr. 1 nå så jobber jeg i alle fall 100 % i januar. Litt surt, men jeg får satse på at jeg får tid til å avspasere litt en annen gang (fat chance, men allikevel ;) )

Takk for gratulasjon og oppmuntring, Angelou. Jeg håper virkelig dette går bra, har hatt ønske om å drive med undervisning lenge. Var studentassistent mens jeg studerte, så helt nytt er det ikke. Men forelesninger har jeg aldri holdt før.

Idag har jeg vært på salg! :jepp: Fikk ordnet ny sovepose til Minimoyen, nå sparker han i bunnen på den gamle så han trengte en ny. Og så har jeg kjøpt meg nye sko, de var knallfine! Og masse annet småsurr, men ikke noe tøy til meg selv faktisk, jeg fant ingenting... Bedre lykke i morra ;)

Minimoyen har fått seg ny forkjølelse. Stakar liten, den første tiden i dagis er tøff altså. Håper han slipper å bli like syk som han var før jul. Ellers så er han søt som alltid, mamma'n er litt lei seg for at hun ikke fikk sett ham mer enn en liten stund i dag morges før han skulle på barnehagen...

Jaja, sånn går no dagan... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, men jeg må begrense meg på salget... Vi skal på laaaaangtur til Hellas i juni (kanskje hele 3 uker), så jeg må spare...

Men litt må jeg få lov til :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt må man jo unne seg på salget da :) Prøvde meg på salget på mandag, men alt jeg hadde lyst på var selvsagt på ordinær pris.. :klaske: så får heller vente til det komemr på salg igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliannae var mitt gamle skall! Vi ble gravid på likt, men jeg mistet så da tok jeg en kg pause, ble litt vel mye gravidepreik på meg at jeg holdt på å bli gal! ;) Men det er nå blitt en alldeles nydelig beibis på meg likevel, så under graviditeten kom jeg tilbake her. Og nå er lillemann allerede over 9 mnd :)

Sikkert ikke mye spennende lesing i den dagboken, jeg er ufattelig treig å skrive der, men jeg synes likevel en er bra å ha! Vurderer å starte på ny frisk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaja, det var mer kjent Juliannae :) Ja det må bli litt vel mye mageprat og greier når en havner i den situasjonen som du gjorde, uff. Takk og pris for at du har fått deg bebis allikevel, 9 måneder gammel og greier, tempus fugit!

Jeg er jo også eksepsjonelt lite tilstedeværende i dagboka mi, men har fått litt kg-energi tilbake nå, mye tror jeg takket være deg, Loevinna :)

Nei, nå skal jeg legge meg. Kommer til å angre på de 3-4 episodene vi nettopp så av Heroes når Minimoyen skal opp i 7-tida tenker jeg :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Ja, tenk at det er nesten to år siden du ble gravid. Og dere var jo til og med bare "liksomprøvere"! :fnise: Gøy å lese om dagene. Kult med universitetsjobb da! Håper du får et fint 2009 sammen med helten og minimoyen din. :klemmer:

Edit: Mener selvsagt ÅR, ikke UKER! :ler:

Endret av Kylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jammen lenge siden jeg har vært! Måtte innom og lese litt, så fint at det står bra til med dere alle tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo ikke vært her så mye selv de siste månedene. Men nå er jeg tilbake og revitalisert :jepp:

Ikke så mye som skjer for tida, jeg drukner i jobb. Minimoyen holder på å få helt kontroll på beina. Han går noen skritt, men har ikke helt kommet over den siste barrieren før han går helt selv. Det ser bra ut da :rødme::)

Har "hilst på" studentene jeg skal forelese for, og teller ned til første forelesning nå. Regner med at nervene kommer til å gjøre seg mer gjeldende når vi nærmer oss, menmen, jeg overlever sikkert :)

Kikker litt rundt i dagbøkene til dere andre "nye" mammaer som har barn på Minimoyens alder, og ser at de fleste har begynt å tenke på nummer to. Det er så merkelig, jeg var jo egentlig ikke helt i gang med å tenke på nummer én engang da Minimoyen ble til, men jammen har jeg ikke begynt å glede meg til nummer to allikevel... Vil vente litt da, kaaaaanskje til høsten?

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo også eksepsjonelt lite tilstedeværende i dagboka mi, men har fått litt kg-energi tilbake nå, mye tror jeg takket være deg, Loevinna :)

Alt jeg skal få skylden for da.... :roll:

:fnise:

Ja, jeg har jo ikke vært her så mye selv de siste månedene. Men nå er jeg tilbake og revitalisert :jepp:

Ikke så mye som skjer for tida, jeg drukner i jobb. Minimoyen holder på å få helt kontroll på beina. Han går noen skritt, men har ikke helt kommet over den siste barrieren før han går helt selv. Det ser bra ut da :rødme::)

Har "hilst på" studentene jeg skal forelese for, og teller ned til første forelesning nå. Regner med at nervene kommer til å gjøre seg mer gjeldende når vi nærmer oss, menmen, jeg overlever sikkert :)

Forelese...? Hva er det du jobber med nå igjen...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...