Simpleminded Skrevet 8. november 2007 #481 Del Skrevet 8. november 2007 Gratulerer så mye! Gleder meg til å høre hvordan det står til med den lille gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 8. november 2007 #482 Del Skrevet 8. november 2007 Gratulerer så mye! Gleder meg til å høre hvordan det står til med den lille gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 8. november 2007 #483 Del Skrevet 8. november 2007 Åh, så stas!!! Gratulerer så kjempe mye!!! Heldige som er ferdige da.. Gleder meg til å høre om hvordan det er med dere! Stooor klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 8. november 2007 #484 Del Skrevet 8. november 2007 Gratulerer, kjære deg! Blir spennende å høre om fødselen! Nå må dere kose dere alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. november 2007 #485 Del Skrevet 8. november 2007 Gratulerer! 07.11.07 var jo en flott dato også da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. november 2007 #486 Del Skrevet 8. november 2007 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 9. november 2007 #487 Del Skrevet 9. november 2007 Gratulerer så mye Tinúviel!!! Herlig å endelig være ferdig tenker jeg!! Håper dere storkoser dere som en liten familie nå!!! Gleder meg veldig tl å høre hvordan det går med dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amyrlin Skrevet 9. november 2007 #488 Del Skrevet 9. november 2007 Gratulerer!! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 16. november 2007 #489 Del Skrevet 16. november 2007 Bare innom for å sjekke om det går bra med deg. Venter i spenning på livstegn fra deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. november 2007 #490 Del Skrevet 18. november 2007 Håper dere koser dere hjemme med den nye lille-sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 19. november 2007 Forfatter #491 Del Skrevet 19. november 2007 Tusen takk for lykkeønskningene alle sammen! til alle sammen. Kort fødselsoppsummering: Innlagt klokken 15; 2 cm åpning og veldig klar for lystgass kl 16(rimelig kraftige rier ja). Fikk lystgass og da jordmor(som forresten var både flink og hyggelig) sjekket meg igjen kl ca 18 hadde jeg faktisk 8 cm åpning! Ikke rart riene rev... Så sloss vi med en teit kant som ikke ville gi seg helt frem til halv ni før vi til slutt presset i en times tid og så var minimoyen født Jeg brukte kun varm dusj i starten og lystgass som smertelindring frem til ca halvveis i pressriene, helt på slutten brukte jeg ingenting. Egentlig hadde vi blitt enige om at når jeg hadde kommet godt i gang skulle jeg få epidural, men det gikk så fort at det droppet vi. Har fått noen få sting(med bedøvelse ja), men de plager meg ikke mye akkurat. Lystgassen fungerte veldig fint, rommet svømte fullstendig(helten påstår det var øynene mine som svømte, men han tar feil ), og jeg ble bare kvalm av den én gang. Helten min var forresten helt fantastisk under fødselen, og enda bedre i tida etterpå. Han er superpappa altså :rødme: Minimoyen har ikke noe navn ennå, vi kom hjem forrige søndag, og jeg har stresset noe forferdelig med amming. Det fikk vi aldri til, så nå pumper jeg til den store gullmedaljen, og så får han erstatning i tillegg. I natt hadde stakkars liten vondt i magen, så han fontene-spydde utover både mamma og lakenet i senga til mamma og pappa, men han er så nydelig at det er lov... Morsfølelsen kom faktisk ikke ordentlig før etter jeg sluttet å prøve på ammingen, vi ble alt for stresset av det begge to. Jeg fikk til slutt beskjed på barselavdelingen(var på et lite krisebesøk der) at nå måtte jeg gi opp å prøve på ammingen, jeg var visst på vei ned i kjelleren i høy fart. "Morskjærlighet er mye viktigere enn morsmelk" sa ei flott dame der til meg. Så samvittigheten over at han får erstatning er til å bære Ellers er han både en våken og snill gutt, og det er sant som noen sa at han er egentlig ikke en liten gutt. Kjøkkenvekta sier nå 4 kg, og jordmora sa "Jøss, han var en del større enn jeg hadde trodd" da han kom ut. Så det trange bekkenet var ikke noe problem nei Som dere sikkert forstår er det mye som skjer for tida, og jeg vet ikke hvor ofte jeg får kommet meg inn og oppdatert nå i starten. Vi har det i alle fall finfint alle tre, om pus kanskje er litt skeptisk til denne lille bråke- og luktesaken Masse lykke til dere som snart skal føde, jeg har alt kommet meg over opplevelsen, og håper det går fint for dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 19. november 2007 #492 Del Skrevet 19. november 2007 Så hyggelig å høre fra deg igjen, Tinúviel! Og takk for at du ville dele fødselshistorien din - hørtes ut som en ganske grei fødsel? (uten at jeg har noe sammenligningsgrunnlag, men likevel!) Kjedelig at du har strevd så fælt med ammingen, men bra du traff på en klok dame på barselavdelingen som fikk deg litt opp igjen. Ønsker dere alt godt, alle tre (fire, med pus!), og gleder meg til å lese mer om dagene, ukene og månedene fremover. Men ikke noe press på å skrive, altså - jeg har stoooooor forståelse for at KG kanskje ikke er førsteprioritet om dagen! fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 19. november 2007 #493 Del Skrevet 19. november 2007 Så koselig å høre fra deg igjen Godt å høre du har gode erfaringer med lystgass, det er den smertelindringen jeg ønsker å bruke først og fremst. Kloke og fornuftige ord fra barselavdelingen - det høres ut som du koser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 19. november 2007 #494 Del Skrevet 19. november 2007 Takk for den flotte fødselsrapporten. Litt synd at du ikke får til ammingen, men det er ikke end of the world. Jeg tror nok gutten din har det helt fint. Det er du som er sjefen nå. Så ikke anstreng deg mer enn du klarer. Håper du passer på deg selv. Ha en fin barsel tid. Gleder meg til å høre mer fra deg og hvordan det går med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 19. november 2007 #495 Del Skrevet 19. november 2007 Så fint å høre at dere har det bra og koser dere. Og ikke minst bra at de på sykehuset var fornuftige nok til å ikke presse på med amming. Har litt følelse av at enkelte sykehuspersonell mener man skal amme for enhver pris. Kos dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 19. november 2007 #496 Del Skrevet 19. november 2007 Kjempe godt å høre fra deg! Høres ut som om fødselen gikk veldig greit! Håper jeg også får det slik.. Til tross for at dere har slitt med amming, så høres det virkelig ut som om dere koser dere masse! Åh, så deilig å ha en skjønn, liten gutt i armene!! Kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 19. november 2007 #497 Del Skrevet 19. november 2007 Høres ut som om du har hatt en flott fødsel Det er ikke noe morsomt å streve med ammingen, det gjorde jeg også de første dagene. Første dagen greide jeg ikke engang å legge ham til brystet uten hjelp. Har vært på nippet til å gi MME et par ganger, men det har heldigvis gått bra uten hittil. Håper du får en fin barseltid, til tross for at det er travelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 19. november 2007 #498 Del Skrevet 19. november 2007 Ååh, der er du jo! Så gøy å lese om fødselen! Kan ikke forestille meg hvor stolt du må være nå. Kjempemoro å ha fulgt deg helt i fra tidligere tider som skap-prøver fram til en ekte minimoy! Håper dere koser dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 20. november 2007 #499 Del Skrevet 20. november 2007 Tenk at nå er dere en egen liten familie.. Jeg snakket med ei venninne som nylig fikk ei lita jente, og hun sa det føltes som om det alltid hadde vært de tre.. Tror man fort blir vant til å ha lille nurket i nærheten, men samtidig en helt utrolig følelse å ha ansvaret for et eget lite liv Ha en fortsatt fin dag og nyt tilværelsen som nybakt mor og far Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 21. november 2007 #500 Del Skrevet 21. november 2007 Håper dere har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå